girly1988

Alnok fra apoteket ?

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

Nogen der har erfaringer med Alnok ? Har lige læst på nettet et sted det kan hjælpe mod kvalme og opkast hos gravide...

Da jeg ikke har hørt om det før vil jeg høre jer kloge piger ? For det er Sq fristende at prøve hvis det kan hjælpe til en bedre graviditet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min JM sagde at det kun skulle bruges ved kraftig allergisk reaktion, for der er ikke kørt deciderede studier på gravide så det er ikke noget hun synes man skal bruge bare sådan....

Har du prøvet B6- vitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM sagde at det kun skulle bruges ved kraftig allergisk reaktion, for der er ikke kørt deciderede studier på gravide så det er ikke noget hun synes man skal bruge bare sådan....

Har du prøvet B6- vitamin?

Prøvede b6 vitamin i sidste graviditet uden held...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo et antihistamin. Som jeg fik at vide jeg kunne bruge i yderste nød... det hjalp ikke på min allergi i de mængder jeg måtte tage det og så lod jeg helt være. Jeg synes ikke du skal tage det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i min første graviditet, at jeg gerne måtte tage det, så det gjorde jeg i tredje trimester, hvor min halsbrand blev helt sindssyg (dog forsøgte jeg stadig at holde det nede, da jeg helt generelt gerne vil begrænse medicinforbruget). Det var ingen vidunderkur, men det hjalp.

I denne graviditet har jeg fået at vide, at man ikke må tage det som gravid og har derfor ladet være. Jeg fik et andet halsbrandsmiddel på apoteket, som jeg fik at vide, at gravide gerne må tage, men det kaster jeg op af, så det virker lidt meningsløst :D

Jeg synes mælk og mandler kan hjælpe lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved intet om alnok, men jeg vil klart anbefale akupunktur! Det har en fantastisk effekt på kvalme og opkast - det har været min redning i denne graviditet :) jeg har så kombineret det med seabands og b6 vitamin, så jeg vil klart anbefale den kombination :) akupunkturen er i hvert fald det hele værd :) Omkring 80% har rigtig god effekt af akupunktur mod kvalme og opkast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i min første graviditet, at jeg gerne måtte tage det, så det gjorde jeg i tredje trimester, hvor min halsbrand blev helt sindssyg (dog forsøgte jeg stadig at holde det nede, da jeg helt generelt gerne vil begrænse medicinforbruget). Det var ingen vidunderkur, men det hjalp.

I denne graviditet har jeg fået at vide, at man ikke må tage det som gravid og har derfor ladet være. Jeg fik et andet halsbrandsmiddel på apoteket, som jeg fik at vide, at gravide gerne må tage, men det kaster jeg op af, så det virker lidt meningsløst :D

Jeg synes mælk og mandler kan hjælpe lidt :)

Apropos halsbrand så synes jeg Novalucol er super godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også frarådet at tage Alnok for mit eksem mens jeg er gravid... Egentlig mærkeligt at du har fundet den anden oplysning, hvor står det henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide i min første graviditet, at jeg gerne måtte tage det, så det gjorde jeg i tredje trimester, hvor min halsbrand blev helt sindssyg (dog forsøgte jeg stadig at holde det nede, da jeg helt generelt gerne vil begrænse medicinforbruget). Det var ingen vidunderkur, men det hjalp.

I denne graviditet har jeg fået at vide, at man ikke må tage det som gravid og har derfor ladet være. Jeg fik et andet halsbrandsmiddel på apoteket, som jeg fik at vide, at gravide gerne må tage, men det kaster jeg op af, så det virker lidt meningsløst :D

Jeg synes mælk og mandler kan hjælpe lidt :)

det er ikke alminox du tænker på? Troede Alnok var mod myggestik, bistik og lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er ikke alminox du tænker på? Troede Alnok var mod myggestik, bistik og lignende?

Uuuups, jo du har ret! :oops My bad :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alnok kan i følge medicin.dk om nødvendigt anvendes til gravide, de skriver således:

 

"Graviditet

Kan om nødvendigt anvendes.

Baggrund: Der er data for flere tusinde 1. trimester-eksponerede uden tegn på overhyppighed af fosterpåvirkning."

 

Tænker umiddelbart at det er okay at tage det. Det er et non-sederende antihistamin, og krydser derfor kun i ringe grad blod-hjerne barrieren (hvilket jeg tolker som at det med al sandsynlighed heller ikke passerer blod-placenta barrieren i væsentlige mængder, og dermed ikke har den store virkning på fosteret, det er dog min tolkning).

Er dog ikke sikker på, at det vil hjælpe voldsomt meget mod kvalme og opkast, da det normalt er de sederende antihistaminer der hjælper på denne problematik, det gælder fx Marzine, som dog har en lidt anden profil i fht. graviditet.

Hvis jeg havde hyperemesis i så slem grad, så tror jeg dog, at jeg ville få fat i min læge og høre, om jeg ikke kunne få noget decideret kvalmestillende i stedet for. Det er dog meget forskelligt hvad den enkelte læges holdning er til kvalmestillende.

 

Mere personligt, så tager jeg selv et andet antihistamin, der hedder Telfast. Det er jeg ikke specielt bekymret over at tage, da jeg får nogen ganske voldsomme allergianfald, hvis jeg ikke tager det fast. Min personlige holdning er, at det formentlig er mindst lige så skidt for bebs, hvis mors immunsystem går amok, som det er hvis mor tager antihistaminer.

 

Håber under alle omstændigheder, at din kvalme og opkastninger snart går i sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik antihistamin mod kvalme da jeg ventede Asger. Nogle lægerne sagde god for og var på recept. Jeg ville ALDRIG tage medicin som gravid uden at snakke med lægen om det. Antihistamin gør dig træt og du skal jo også se efter Tobias. Jeg var led og ked af det og fik i stedet akupunktur efter at have talt med en fødselslæge. Så meget bedre og ingen bivirkninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

...Tænker umiddelbart at det er okay at tage det. Det er et non-sederende antihistamin, og krydser derfor kun i ringe grad blod-hjerne barrieren (hvilket jeg tolker som at det med al sandsynlighed heller ikke passerer blod-placenta barrieren i væsentlige mængder, og dermed ikke har den store virkning på fosteret, det er dog min tolkning)...

Blod-hjerne barrieren og placenta sien kan ikke sammenlignes. Blod-hjerne barrieren er nok den mest effektive membran i vores krop. Den er designet til at forhindre diverse giftstoffer (og dermed medicin) i at nå hjernen.

Placenta sien er mere.. ja, hullet som en si. Der er ikke ret mange ting, der ikke passerer den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge har sagt at jeg må tage alnok for min birkeallergi :)

At det så også snuppede min kvalme med i købet er bare et plus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se der er delte meninger såå...har endnu ikke kastet op men kvalmen banker på af og til...og sys jeg har det skidt on off....ringer til min læge og høre ad om der findes noget der kan hjælpe...

Sidste graviditet fik jeg akupunktur, men selvom det hjalp havde jeg stadig mange dage med opkast fra morgen til aften...dengang havde jeg jo så kun mig selv at tænke på...idag har jeg jo min søn også ;-)

Har ellers lavet aftale med min mor hvis jeg får det værre at hun så kan komme og hjælpe nogle dage når manden arbejder...heldigvis er hun pt uden arbejde hvis vi får brug for hendes hjælp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der så en veninde som har anbefalet mig Alnok...det anbefalede hendes læge da hun var gravid med hendes søn...hmm det er ikke til at blive klog i den her verden...tsk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte slet ikk tag Alnok for min læge sidste sommer (har græsallergi), hvor jeg var gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå status er at jeg er begyndt at kaste op her i weekenden. Og virkelig være skidt og dårlig det meste af dagen.

Manden har købt de allergi piller og vi blev enige om i aftes at tage chancen med dem. Det er 1 pille i døgnet. Så tog en. Har endnu ikke været så dårlig som igår selvom jeg kan mærke sult. Men det er til at klare. Vi er enige om det er en fælles beslutning hvis noget skulle gå galt. Og vi nupper snart en trygheds scanning.

Indtil videre prøver vi dem de dage jeg skal være alene med Tobias...er der en dag de ikke virker så stopper vi med det samme. Så må vi se når vi får snakket med lægen igen hvad vi så gør.

Snakkede med en vagtlæge igår som var til Ingen hjælp såå føler lidt vi er nødt til at gøre sådan her pt når de ikke vil hjælpe pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER