Rose90

Størrelse på babydyne ift. vugge

6 indlæg i dette emne

Ja så sidder vi her en uge før termin og kommer pludselig til at tænke over at babydynen er større end vuggen   :blink Vuggen er 80 x 40 cm og dynen er standard 100 x 70 cm. Det gør det jo ikke særlig let for baby at sparke dynen af, som sundhedsstyrrelsen siger skal kunne lade sig gøre...


 


Skal jeg i gang med at halvere dynen eller hvad har I andre gjort med små vugger?   :rolleyes


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig hørt at babyerne skulle kunne sparke dynen af, men jeg mener nu også stadig at de kan få den sparket ned i fodenden hvis de vil, selvom dynen er større end vuggen...

Jeg ville bestemt ikke begynde at halvere dynen, tværtimod synes jeg det er dejligt når man rigtigt kan putte babyen godt i liften, vuggen eller hvor de nu er - selvfølgelig uden at de koger deri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sparkede den fint af selvom den var større end vuggen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Simon som var sommerbarn syede jeg halve dyner og betræk.

Til Mads og Tobias som var vinterbørn har vi bare brugt hele dyner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig tænkt at det sku være et problem. En bedside crip er også mindre end en babydyne og det har ikke været et problem.

De små sparker ikke dynen af helt nyfødte. Det kommer senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar :)

 

Sikke noget. Det er fordi jeg næsten lige har set denne her folder fra sundhedsstyrrelsen, som var linket fra hospitalet i forbindelse med fødselsforberedelse. Der skriver de bl.a.:

 

"Lad være med at pakke dit barn tæt ind i dyner og tæpper, når det sover" ... "Barnet skal sove under en let babydyne, der passer til sengen, og som barnet kan sparke af sig." ... "Læg gerne dit barn tættest på fodenden af barnets seng."

 

Og så var det jo bare at jeg blev i tvivl når nu dynen er større end vuggen  :huh Men jeg tror at jeg lader dynen være hel og ser tiden an om det ikke er okay  :rolleyes  :) Får han det varmt så kan jeg halvere det hele til den tid  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER