Rose90

Størrelse på babydyne ift. vugge

6 indlæg i dette emne

Ja så sidder vi her en uge før termin og kommer pludselig til at tænke over at babydynen er større end vuggen  :blink Vuggen er 80 x 40 cm og dynen er standard 100 x 70 cm. Det gør det jo ikke særlig let for baby at sparke dynen af, som sundhedsstyrrelsen siger skal kunne lade sig gøre...

 

Skal jeg i gang med at halvere dynen eller hvad har I andre gjort med små vugger?  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi gav dynen et ombuk for neden. Vi oplevede det aldrig som et problem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt at høre :) Jeg håber heller ikke det bliver et problem her så :)

 

Det er fordi jeg næsten lige har set denne her folder fra sundhedsstyrrelsen, som var linket fra hospitalet i forbindelse med fødselsforberedelse. Der skriver de bl.a.:

 

"Lad være med at pakke dit barn tæt ind i dyner og tæpper, når det sover" ... "Barnet skal sove under en let babydyne, der passer til sengen, og som barnet kan sparke af sig." ... "Læg gerne dit barn tættest på fodenden af barnets seng."

 

Og så var det jo bare at jeg blev i tvivl når nu dynen er større end vuggen  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:chin: altså nu havde, og har jeg egentlig stadig, sådan et barn der ikke kan finde ro og sove uden at være svøbt i dyne og klodset op med diverse puder. Så tænker at man, som med så meget andet, skal tilpasse sst's anbefalinger til sin sunde fornuft og det individuelle barn! :)

Med andre ord, det lyder rigtigt fornuftigt at se tiden an ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:chin: altså nu havde, og har jeg egentlig stadig, sådan et barn der ikke kan finde ro og sove uden at være svøbt i dyne og klodset op med diverse puder. Så tænker at man, som med så meget andet, skal tilpasse sst's anbefalinger til sin sunde fornuft og det individuelle barn! :)

Med andre ord, det lyder rigtigt fornuftigt at se tiden an ;)

 

Ja og det burde jeg jo måske også bare have tænkt fra starten af :rolleyes Alle deres graviditetsanbefalinger er helt håbløse, hvis man skulle følge det hele (eller bare det halve) - synes jeg i vært fald  :blink  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og det burde jeg jo måske også bare have tænkt fra starten af :rolleyes Alle deres graviditetsanbefalinger er helt håbløse, hvis man skulle følge det hele (eller bare det halve) - synes jeg i vært fald :blink

Jeg lærte i hvert fald hurtigt at bruge alt hvad der hedder anbefalinger som guidelines og ikke endegyldige sandheder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER