lpd

Defekt æggestok (arveligt?)

3 indlæg i dette emne

Min mor har en defekt æggestok, og mine forældre fik derfor at vide de ikke kunne få børn, efter min mor havde en graviditet udenfor livmoderen. Dog blev hun gravidnpå naturlig vis både ved mig og min lillesøster, på trods af det burde være umuligt.

Mit spørgsmål er, om det kan være arveligt? Kan jeg risikere at have en (eller to!!!) defekt æggestok?

Min mor kender ikke til vores planer om børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig.

Først vil jeg svare på dit spørgsmål -kan en defekt æggestok være arvelig? Jeg andre det ikke -desværre. Der må jeg være dig svar skyldig.

Dernæst vil jeg fortælle om min egen erfaring...

Jeg har 2 børn. Min første datter var længe undervejs. Jeg havde laaange cyklusser og havde derfor svært ved at gennemskue hvornår jeg havde ægløsning, og om jeg overhoved havde det i hver cyklus. Langt om længe blev jeg endelig gravid efter et år og nogle måneder.

Da vi skulle forsøge at få barn nr 2, kendte jeg lidt mere opskriften og tog ægløsningstest osv, så det gik ok hurtigt. Det viste sig dog at være en graviditet uden for livmoderen. Jeg blev opereret for graviditet udenfor livmoderen og finder derefter ud af, at min mor også har haft en graviditet uden for livmoderen. I al min søgen på nettet, finder jeg flere dokumenter/folk med erfaringer der viser/fortæller at en dårlig æggeleder kan ødelægge meget i forsøget på at blive gravid.

Efter min GUL går der 3 mdr., og så er jeg gravid igen -let og smertefrit. Jeg er ikke et sekundet i tvivl om, at den ene æggestok har lavet rod i hele mit system, og at det bare fungerer bedre, nu hvor den er blevet fjernet og ikke forstyrrer systemet. Men igen, om det er arveligt ved jeg ikke...

Held og lykke med projekt baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Få evt en henvisning til en gynækolog så du ved hvor du står

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER