Balloneventyr

Jag og smerter

13 indlæg i dette emne

:balloons :balloons

 

Jeg har jag og smerter ret konstant i skeden, måske i livmoderhalsen, samtidig med ondt i lænden. Jeg er i 2. trimester15+3.

Jeg overvejer om jeg mon bare har spændt i underlivet, det kan jo gøre vanvittig ondt, men det føles ligesom en kniv lige oppe i ... av!

 

Kender I det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg synes det lyder som bækkenløsning :) sådan startede det hos mig.

Kontakt din læge og bliv undersøgt, så du kan få en henvisning til eks. fysioterapi :) det er bedst, hvis du kommer hurtigt igang med at tage forholdsregler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det lyder som bækkenløsning :) sådan startede det hos mig.

Kontakt din læge og bliv undersøgt, så du kan få en henvisning til eks. fysioterapi :) det er bedst, hvis du kommer hurtigt igang med at tage forholdsregler :)

 

Uh, er det ikke vildt tidligt? Det er min første graviditet nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også nogen dage, jeg har set det som ligamentsmerter fordi det hele jo giver sig pt så det trækker både det ene og det andet sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

joh, men sådan var det også for mig. Jeg fik det konstateret i uge 17, men havde haft generne i 2-3 uger forinden :)

Og netop fordi det er så tidligt, er det også ekstra vigtigt at komme igang med alle de gode råd/forholdsregler.

Jeg blev henvist til fys og har lavet øvelser for at stabilisere bækkenet og det har hjulpet rigtig meget, men i løbet af graviditeten har jeg alligevel haft rigtig mange smerter og har været sygemeldt fra arbejdet. Nu her til slut (er i 41+0 <_<) er smerterne næsten ikke til at holde ud.

Tør næsten ikke tænke på, hvordan det ville have været, hvis ikke jeg var kommet igang med træning osv. tidligt i forløbet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også nogen dage, jeg har set det som ligamentsmerter fordi det hele jo giver sig pt så det trækker både det ene og det andet sted

 

Ja måske er det bare dét. Jeg har også haft en del ligamentsmerter, hvor det trækker i siderne. Hvis det ikke er noget, det her, så er det nok fordi man nogle gange kan komme til at spænde ret meget i underlivet. Det er jo også helt normalt. Jeg undrer mig dog over det er blevet ret konstant.

 

joh, men sådan var det også for mig. Jeg fik det konstateret i uge 17, men havde haft generne i 2-3 uger forinden :)

Og netop fordi det er så tidligt, er det også ekstra vigtigt at komme igang med alle de gode råd/forholdsregler.

Jeg blev henvist til fys og har lavet øvelser for at stabilisere bækkenet og det har hjulpet rigtig meget, men i løbet af graviditeten har jeg alligevel haft rigtig mange smerter og har været sygemeldt fra arbejdet. Nu her til slut (er i 41+0 <_<) er smerterne næsten ikke til at holde ud.

Tør næsten ikke tænke på, hvordan det ville have været, hvis ikke jeg var kommet igang med træning osv. tidligt i forløbet :unsure

 

Pyha øv. Jeg har fået en tid ved lægen allerede i dag, både for at tjekke op på blærebetændelse, som åbenbart også kunne give lændesmerter som gravid og så bare fordi hun gerne lige ville tjekke op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja måske er det bare dét. Jeg har også haft en del ligamentsmerter, hvor det trækker i siderne. Hvis det ikke er noget, det her, så er det nok fordi man nogle gange kan komme til at spænde ret meget i underlivet. Det er jo også helt normalt. Jeg undrer mig dog over det er blevet ret konstant.

Pyha øv. Jeg har fået en tid ved lægen allerede i dag, både for at tjekke op på blærebetændelse, som åbenbart også kunne give lændesmerter som gravid og så bare fordi hun gerne lige ville tjekke op.

Lyder fornuftigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også "bare" Være musklerne.

Jeg fik dem også før jeg blev gravid og fik fortalt at det var min muskler der ligesom gav sig eller hvad man skal sige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres bud. Og arh øv, det er i mit tilfælde begyndende bækkenløsning.

Jeg skal snakke med min jordemoder d. 13 april om noget fys.

Nogle gode råd? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres bud. Og arh øv, det er i mit tilfælde begyndende bækkenløsning.

Jeg skal snakke med min jordemoder d. 13 april om noget fys.

Nogle gode råd? :)

Øv, føler med dig.

Prøv at søge på google. Der findes flere vejledninger rundt omkring både mht gode råd i hverdagen og i forhold til øvelser, du kan lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Emilie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv fået bækkenløsning tidlig i min graviditet.. For mig virker det med graviditets yoga og pilates samt vandgymnastik i varmt vand for gravide.. - ved vandgymnastik var det første gang i 2 måneder, at mit korsben ikke gjorde mega ondt.. Fantastisk følelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja svømning vil jeg også varmt anbefale. Jeg nåede desværre kun at være afsted til gravid-svømning 1 gang, før jeg fik forbud pga truende for tidlig fødsel (ironisk i virkeligheden, nu når jeg er gået over tid <_<), men det er bare den ultimativt bedste følelse at kunne lave noget aktivt, uden at betale med smerter efterfølgende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER