BlobL2015

Er der noget galt?

5 indlæg i dette emne

Hej piger,

 

jeg er ny herinde, og dette er mit første indlæg. Jeg har brug for lidt råd.

 

Jeg er gravid for første gang. Er ca. 6+6 henne. Jeg har faktisk siden starten været ret skidt. Voldsom kvalme og endnu værre træthed. Har aldrig oplevet at være SÅ træt i hele mit liv! Dertilhørende smerter i underlivet og meget ømme bryster. Men hvad gør alt dette når man endlig er blevet gravid? (skulle være startet på fertilitetsklinik, men så var der gevinst :-) )

 

Forleden havde jeg sådan en dårlig fornemmelse. En intuition om, at der var noget galt med den lille. Alt i min krop og mit hoved sagde til mig, at noget var galt. Men jeg skød det hen som graviditetsnervøsitet.

Men i går havde jeg en ok dag. Kvalmen var ikke nær så slem og ingen underlivssmerter. I dag har været fantastisk! Ingen kvalme, ingen træthed, en smule mindre ømme bryster og ingen underlivssmerter.

For første gang i næsten 6-7 uger har jeg haft en dag, hvor jeg havde det på præcis samme måde som inden jeg blev gravid.

 

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende?

 

Jeg er bange for at noget er galt, men tænker, at det måske også kan være normalt. Men da det er min første graviditet aner jeg intet. Håber I kan hjælpe med jeres erfaringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan ikke lige hjælpe dig med erfaringer for jeg har endnu ikke haft en eneste dag uden voldsom kvalme, jag i underlivet og træthed, men jeg vil anbefale at købe en tidlig scanning hvis I har pengene til det, jeg er så glad for at vi har set det lille hjerte slå, for selvom det stadig kan gå galt så gjorde det mig bare så meget mere tryg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage en tidlig scanning og få ro på. Lyt til din intuition. Når det er sagt er alt sikkert fint. Jeg har oplevet jeg troede den var gået til og det var den. Men gangen efter havde jeg det på samme måde og hun lever stadig i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige ro på... Hvis du er 6+6 i dag og haft symptomer de sidste 7 uger, så er der noget der siger mig at det er din psyke der har givet symptomer (i forhold til at ved 6+6 er baby jo i realiteten kun 4+6 gammel) og derfor kan roen omkring at du er gravid godt få dig til at slappe af og dermed færre symptomer...

Jeg selv har ikke været voldsom plaget af nogen form for symptomer, men de 4 dage jeg havde kvalme var dagene hvor jeg testede meget svagt positiv, altså nok til at der jo nok var noget om snakken,men ikke nok til at jeg helt turde tro på det... Da først jeg fik en rimelig tydelig streg, ja så forsvandt kvalmen fuldstændig igen :)

Jeg går stadig og er nervøs for om jeg har taget fejl og ikke er gravid alligevel, på trods af at maven vokser, jeg mærker den lille jævnligt og ikke mindst har set en helt igennem perfekt bebs til hele to scanninger (jeg er 21+0 i dag)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg svingede helt vildt De første 10-12 uger mellem at have vildt mange symptomer og slet ingen. Bestil du en tidlig scanning, det gjorde mig meget mere tryg :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER