Guest

Autostol 9-18 kg eller 9-36?

11 indlæg i dette emne

Vi skal have ny autostol til Liv når hun skal skifte fra babystolen da dem vi har fra Ronja er meget slidte og uden isofix.

Jeg er derfor begyndt at overveje om vi skal have en der hedder 9-18 kg eller en 9-36 kg.

Med Ronja havde vi 9-18 kg og har så købt en 15-36 kg nu. Vi har bare haft problemet i 9-18 kg at Ronja vægtmæssigt ikke var klar til at skifte men højdemæssigt blev vi nødt til det og derfor har vi også haft problemet at finde en stol der passede til en høj tynd pige.

Derfor overvejer jeg 9-36 kg i stedet til Liv, da jeg så tænker at vi kan undgå det problem en gang til (selvom jeg nu ikke tror det da Liv egen del mere robust end Ronja var/er ;))

Er der nogen der har erfaring med 9-36 kg stol? Hvad taler for og mod? Hvilket mærke er godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville ikke købe 9-36, for jeg synes den var for stor (i bredden) og for lodret. William var 10 måneder da vi skiftede, og han var ikke klar til at sidde helt ret.

Vi har købt en der faktisk er fra 0-(det kan jeg så ikke lige huske, tænker 18).

En Rømer bagudvendt der kan drejes og vendes, har isofix og som kan vippes i 3 niveauer, han har den midterste nu.

Den er VIRKELIG god!

Vi troede vi skulle have Cybexen, men den er kortere i ryggen og W er lang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Britax Evolva 9-36kg og havde det samme problem - hun vejede for lidt men burde ellers skifte til den næste indstilling ift højden. Ved den vi har, skal hun veje mindst 15 kg, det er vist et krav for at sikkerhedsselen begynder at virke ved sammenstød. Nu bor jeg godt nok i Irland men fik at vide at der er stole 9-18kg, der har bedre (vel længere) seler til høje børn. Hun kan pt godt spændes fast, men der skal bruges kræfter, og hun skal helst ikke have en tyk cardigan paa.

 

Da vi alligevel skal have en ny stol til vores yngre dreng, har vi bestilt en BeSafe iZi Up X3 fix til hende, og saa overtager han Britax. Den læste jeg, herinde et eller andet sted, skulle være god til høje tynde børn. Der er leveringstid, saa har ikke prøvet den med hende endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cybex Pallas 2-Fix får mange gode anmeldelser :) Vi har ellers Maxicosi, men har været ude at kigge på Cybex Pallas til Me., da vi gerne ville have basen fri, så Mi. Ikke skal spændes fast med sele! Hun er 2 år og 7 mdr., er 97 cm høj (eller var for 1 måned siden) og vejer 14-15 kg. Hun sad lidt trængt i den, så derfor faldt vi for en anden stol istedet, hvor man kan regulere bredden over skuldrene sammen med højden :) Vi har dog ikke købt den endnu, fordi vi egentlig var mest hooked på Pallas, men 3 steder har de sagt, at puden der er foran formentlig kan fjernes til sommer, så derfor ville det være dumt at købe en. Men vi overvejer at Mi. Skal i sådan een, når han skal ud af babystolen (om laaang tid).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Britax Evolva 9-36kg og havde det samme problem - hun vejede for lidt men burde ellers skifte til den næste indstilling ift højden. Ved den vi har, skal hun veje mindst 15 kg, det er vist et krav for at sikkerhedsselen begynder at virke ved sammenstød. Nu bor jeg godt nok i Irland men fik at vide at der er stole 9-18kg, der har bedre (vel længere) seler til høje børn. Hun kan pt godt spændes fast, men der skal bruges kræfter, og hun skal helst ikke have en tyk cardigan paa.

 

Da vi alligevel skal have en ny stol til vores yngre dreng, har vi bestilt en BeSafe iZi Up X3 fix til hende, og saa overtager han Britax. Den læste jeg, herinde et eller andet sted, skulle være god til høje tynde børn. Der er leveringstid, saa har ikke prøvet den med hende endnu.

 

Det var mig der skrev om den i børne-smalltalk :) Vi har købt den til Ronja og den er rigtig fin til hende. Hun vejer stadig under 15 kg. men vi har skiftet fordi hun blev for høj til den hun sad i. Vi fik at vide at selerne ikke måtte begynde at bukke om skulderne og det gjorde de, og hovedet kom lidt over kanten så nu ville vi ikke vente længere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi skal ud og snakke med nogen i et par butikker og hører deres meninger om hvad de synes. Jeg er temmelig sikker på Liv også bliver høj, men jeg tror ikke hun bliver lige så tynd som Ronja. 

 

Men tak for input og erfaringer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi skal ud og snakke med nogen i et par butikker og hører deres meninger om hvad de synes. Jeg er temmelig sikker på Liv også bliver høj, men jeg tror ikke hun bliver lige så tynd som Ronja.

Men tak for input og erfaringer :D

Et lille fif, så kan du få 25% rabat i BabySam hvis du kommer med din gamle autostol og køber en ny :) Gælder fra den 20.-26. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille fif, så kan du få 25% rabat i BabySam hvis du kommer med din gamle autostol og køber en ny :) Gælder fra den 20.-26. :)

Tak for fif :) Skal de være brugbare de gamle autostole? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville ikke købe 9-36, for jeg synes den var for stor (i bredden) og for lodret. William var 10 måneder da vi skiftede, og han var ikke klar til at sidde helt ret.

Vi har købt en der faktisk er fra 0-(det kan jeg så ikke lige huske, tænker 18).

En Rømer bagudvendt der kan drejes og vendes, har isofix og som kan vippes i 3 niveauer, han har den midterste nu.

Den er VIRKELIG god!

Vi troede vi skulle have Cybexen, men den er kortere i ryggen og W er lang!

Tror vi har den samme. Den kan drejes mens barnet sidder i den - både fremad og bagud - og lægges næsten helt ned hvis barnet skal sove. Drejefunktionen har gjort at vi kunne give skemad fra bagsædet - og nu hvor han er ved at være tung er den genial når man skal have ham ind og ud.

Den er STOR og den er tung og den er dyr (tror faktisk vi gav 4300 for den) - men den er intet mindre end genial!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for fif :) Skal de være brugbare de gamle autostole? ;)

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde lige den tekst jeg søgte. Men læste i går, at stolen gerne måtte været gået i stykker. Jeg ærger mig over, at jeg har smidt en autostol på lossepladsens genbrugsbutik for 2 uger siden <_< Typisk :P

RT3RyPb.png

Edit: FLOOOT! Det står jo i den tekst jeg har sat ind :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde lige den tekst jeg søgte. Men læste i går, at stolen gerne måtte været gået i stykker. Jeg ærger mig over, at jeg har smidt en autostol på lossepladsens genbrugsbutik for 2 uger siden <_< Typisk :P

RT3RyPb.png

Edit: FLOOOT! Det står jo i den tekst jeg har sat ind :rolleyes

Tak :) det må jeg lige se om jeg kan nå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER