Ihpets-mortilto

Williams værelse!

89 indlæg i dette emne

Williams værelse er et rum i vores hus, det gør mig trist. Det er bare ikke pænt, eller brugbart eller passende til hans alder, eller i orden.

Jeg vil gerne give det en kæmpe makeover, men pengepungen er stram.

Jeg tænker at det må være muligt at lave et fedt værelse, uden at bruge for mange penge. Jeg er temmelig kreativ, så jeg har god mulighed der i hvert fald.

Jeg er ikke interesseret i at det skal være fyldt med alle de kendte mærker. Det skal være pænt, men noget mere neutralt end en reklame for Sebra/ferm living/hvad pokker alle de der mærker hedder.

Det må gerne være istandsat genbrug!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Reservet til farve + materiale inspo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer MEGET om at få lavet Epoxy gulv. Måske nogle kan huske det gule køkkengulv fra det der husindeetnings tvprogram?

Men! Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde ud af hvad sådan noget kostet, om vi selv kan lave det og hvordan og hvorledes. Så hvis nogle ved noget, vil jeg MEGET gerne høre noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih glæder mig til at se hvad du finder frem til :)

Jeg er heller ikke til mærkedyrsværelser og køber heller brugt i dba end køber nyt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Epoxy gulve er rimelig dyre - prøv at Google, synes det er rimelig nemt st finde priser på det :)

Søstrene grene har mange fine ting til små penge :) vi har i hvert fald købt en del der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg glæde mig til at følge :yay vi er også ved at lave andrea's værelse, somheller ikke kommer til at rumme mange mærkevarer (omend jeg er lidt lun på bambi lampen fra ferm living :biglove tror dog David laver en lampe i stedet)

Mht epoxy, så er det ret dyrt, da epoxy er pænt giftigt og maleren derfor skal tage ret skrappe forholdsregler, når det laves (derfor frarådes det også at lave selv), og mange malere vil slet ikke. Bloggeren rockpaperdresses har lavet et indlæg om deres epoxy-gulv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at tjekke ebay ud.. F.eks de der happy lights, fåes meeeget billigere der! Og wall stickers f.eks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Prøv at tjekke ebay ud.. F.eks de der happy lights, fåes meeeget billigere der! Og wall stickers f.eks :)

Men til gengæld kan el-kopivarer være mega farligt! Jeg ville aldrig selv turde købe det! Altså kopi-opladere og kopi-lamper mv.. Der har været sager, også i DK, hvor det udløste brand..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men til gengæld kan el-kopivarer være mega farligt! Jeg ville aldrig selv turde købe det! Altså kopi-opladere og kopi-lamper mv.. Der har været sager, også i DK, hvor det udløste brand..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men til gengæld kan el-kopivarer være mega farligt! Jeg ville aldrig selv turde købe det! Altså kopi-opladere og kopi-lamper mv.. Der har været sager, også i DK, hvor det udløste brand..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men til gengæld kan el-kopivarer være mega farligt! Jeg ville aldrig selv turde købe det! Altså kopi-opladere og kopi-lamper mv.. Der har været sager, også i DK, hvor det udløste brand..

Ok. Har jeg ikke hørt om. Vi har købt happy lights derigennem og ingen problemer whatsoever oplevet. Men naturligvis skal man være obs på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine (egne indforståede) noter fra notesblok på telefonen ;)...

Williams værelse:

DIY:

Stol - upcycle gammel stol

Jon laver væghængt bord

Puder:

- grå lammeskindspude

- hvid med tegning af W i sort+/grå

-

Hæklet sengetæppe/hyggetæppe med store kvadrater (det jeg er påbegyndt)

Evt flere tæpper... til kurv med tæpper til huleleg.

Billedevæg, grafisk look i børnestil

- broderet dyr i cirkelramme (cchobby)

- billede af William

- billede af mor og far, evt sammen med William

- et eller andet grafisk illustration, enten diy eller print

- et sødt citat, evt:

- tegning William selv laver

Indkøb:

Spejl

Noget hyldeværk

Kurv til tæpper

Nogle små kurve/kasser til legetøj til hylder

Edit: billede af citatet jeg tænker på:

hFagGJW.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange der har kommenteret! Hvor er i søde :kiss

I får lige et fælles svar. For det må man, når ens barn stod op 4:30, ikke har sovet middagslur og ens mand ikke følger ens instrukser når mor bare ved bedst :prik .

Epoxy: jeg har fundet en art epoxy som er mindre giftig (de skriver at den er ikke giftig, men den hopper jeg ikke på), og ok i pris (men dyr). Uanset hvad, kan vi ikke fortsætte med det gulvtæppe der er, William har i bogstaveligste forstand pøllet derpå. Ad. Og vi har renset og renset, men der er forevig pølleaftryk.

Det er ikke endeligt at epoxy er svaret, men jeg øøøøønsker det!

Og vil i så fald lave wallsticker bilbane på gulvet (søster har wallsticker firma ;) ).

At købe kopier: gør jeg IKKE. Mærker er virkelig IKKE vigtige for mig. Vi har nogle mærker, fordi og KUN fordi at vi synes at det er pænt. Hvis jeg ikke har råd til originalen køber jeg ikke kopien, simpel as that. Så hellere en Silvan kæde i stedet for Happy Lights fx. (Og jo jo, et eller andet sted, er en Silvan kæde måske også en art kopi, langt ude. Men altså, i ved vel hvad jeg mener?). Men lige happy lights tror jeg han ønsker sig, i nogle mørke blå, måske endda sorte til nattelys...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror vi skal have følgende:

71GLs9z.jpg

4ixDtoc.jpg

cDjCWFi.jpg

Og så bliver det nok noget klikgulv i stedet for epoxy gulvet, det synes J nemlig er bedre, og jeg er glad bare gulvtæppet ryger ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger man sengerand i junior seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er fine ting!

Jeg tror det er en god ide med sengerand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Flexa serie er bare SÅ fin.

Silke Elia har sengerand i sin juniorseng. Det er rart når den bruges som sofa ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine sager :super

Valdemar har ikke sengerand i juniorsengen :) (Til gengæld har en en spiderman figur, en Star wars figur, en legetøjspistol, en hue og 3-4 bamser :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte ting. Glæder mig til det færdige resultat. Min nevø på knap 4 har sengerand i sin juniorseng fordi han ligger så uroligt at han før den kom i røg ud ad sengen påtrods af sengehest. Og han fik smidt dynen væk og blev kold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er fine ting!

Jeg tror det er en god ide med sengerand!

Ja ikke? Jeg glæder mig til at se det live! Især farverne og kvaliteten.

Ok, tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Flexa serie er bare SÅ fin.

Silke Elia har sengerand i sin juniorseng. Det er rart når den bruges som sofa ;)

Har du set møblerne IRL? Det har jeg nemlig ikke, så jeg er meget spændt!

Haha, god pointe! Williams ellers så lækre seng er ikke god som sofa :( Han har lilleper sengen (fra sebra) og den har såda en ret høj kant (der fungerer som sengehest), som man ikke uden ubehag kan smide benene over <_< Jeg havde ellers lige glædet mig til at vi kunne sidde der og læse bøger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine sager :super

Valdemar har ikke sengerand i juniorsengen :) (Til gengæld har en en spiderman figur, en Star wars figur, en legetøjspistol, en hue og 3-4 bamser :rolleyes)

Tak :kram2

Hehe, sikke en masse. Men de er også så store de juniorsenge. Jeg har faktisk valgt at den kun er babylængde lidt endnu, uden tremmen (udtræksseng ;) ), fordi den virkede så stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte ting. Glæder mig til det færdige resultat. Min nevø på knap 4 har sengerand i sin juniorseng fordi han ligger så uroligt at han før den kom i røg ud ad sengen påtrods af sengehest. Og han fik smidt dynen væk og blev kold.

Jeg tror ikke 10 vilde heste kan få W til at sove med dyne, det gør han aldrig. Han sover jo pt i dobbeltsengen, så han er vant til pladsen, og til at kunne bevæge sig meget, så det er et godt argument for sengerand.

W har en sengerand, jeg er bare træt af den. Så jeg skulle lige beslutte om 1) den ikke var nødvendig, 2) jeg skal leve med den han har eller 3) købe den flotte lysegrønne fra camcam ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER