Camilla_krøier

Sommerferie

8 indlæg i dette emne

Hvor skal I hen på sommerferie? Vi har vores bryllupsrejse til gode og vil gerne ud og rejse en sidste gang før baby, men vi kan ikke helt finde ud af om jeg vil kunne holde 3-4 ugers roadtrip i det sydøstlige USA ud i juni/juli måned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er os svært. Der er jo ingen garanti for du er frisk eller om du har det helt af ht. Så det er jo risikabelt at bestille noget. Så måske du enten skulle sørge for det hele kan afbestilles uden det koster jer, eller se om i kunne komme afsted tidligere.  Jeg ville ikke være tryg ved at være i så uvante rammer så tæt på fødsel, men jeg er nok os for overforsigtig. :) Håber i finder en løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga stråling anbefales det ikke flyverejser for gravide. Der er nogle flyselskaber som ikke tillader gravide at rejse også pga der er risiko for at fødslen går i gang. Men det må være højgravide de tænker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga stråling anbefales det ikke flyverejser for gravide. Der er nogle flyselskaber som ikke tillader gravide at rejse også pga der er risiko for at fødslen går i gang. Men det må være højgravide de tænker på.

 

Jeg mener det er højgravide. Stort set alle flyselskaber har specifikke retningslinjer for gravide, og de fleste vil ikke have gravide med ud at flyve, når der er under fire uger til termin. Før det er der ingen problemer.

 

L og jeg har også vores bryllupsrejse til gode. Oprindeligt ville vi også have taget sådan en roadtrip som I måske skal på. Nu tager vi dog på en uges krydstogt op langs den norske kyst og ind i nogle af de smukke fjorde. Det bliver så godt, og jeg glæder mig sådan  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga stråling anbefales det ikke flyverejser for gravide. Der er nogle flyselskaber som ikke tillader gravide at rejse også pga der er risiko for at fødslen går i gang. Men det må være højgravide de tænker på.

Det er altså ikke et officielt råd eller anbefaling at gravide ikke skal flyve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For de fleste selskaber er det de sidste 4-6 uger man ikke må flyve....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der var 3-4 uger i USA i august måned hvor hun skulle føde i starten af november. Flyveturen var lidt hård men hun sørgede for at lave venepumpe øvrlser hun havde fået af jordemoderen og hun klarede det duper godt. Så hvis man normalt er frisk og klar på sådanne ture kan jeg ikke se man skulle undlade. Havde vi pengene gjorde vi det gerne igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men husk din vandrejournal- jeg fløj på en forretningsrejse 8 uger inden fødslen og på vej hjem ville de ikke kun tro på mig men se et bevis på jeg ikke var længere henne- så ved gaten skulle de så hente min kuffert ud af flyet ( havde super klogt lagt VJ i kufferten ☺️) og tjekke det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER