Camillat

AJ, hjaelp [nu med sko-harmoni], darlings!

36 indlæg i dette emne

Du må købe et par fede røde sko til M også :P

Fedt han efterlader Visa så du kan shoppe! :glad

 

Ha ha, ja, det kan vaere en ide! Jeg har jo selv roede laksko  :P

 

Han kunne godt se problemet i at vinterstoevlerne er taet paa at vaere udvoksede og at gummistoevlerne og de naesten nye sko(godt det var RAP sat ned til 230 kr!) er for smaa. Men saa er det lige at faa mest for pengene og at faa det, han rent faktisk faar brug for - og som vi faar brugt. De RAP sko, det var jo virkelig en maaned, de blev brugt... men saa kan de da problemfrit gaa i arv. Nu kan jeg saa se, at den lillebitte tid mellem sandal og vinterstoevler ER bare max 2 mdr. hernede og dertil er det naermest udelukkende sandaler... saa skal man altsaa vaere god til at finde udsalg! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha, ja, det kan vaere en ide! Jeg har jo selv roede laksko :P

Han kunne godt se problemet i at vinterstoevlerne er taet paa at vaere udvoksede og at gummistoevlerne og de naesten nye sko(godt det var RAP sat ned til 230 kr!) er for smaa. Men saa er det lige at faa mest for pengene og at faa det, han rent faktisk faar brug for - og som vi faar brugt. De RAP sko, det var jo virkelig en maaned, de blev brugt... men saa kan de da problemfrit gaa i arv. Nu kan jeg saa se, at den lillebitte tid mellem sandal og vinterstoevler ER bare max 2 mdr. hernede og dertil er det naermest udelukkende sandaler... saa skal man altsaa vaere god til at finde udsalg!

Ja, kan godt fornemme at i har et stort spring i temp. på kort tid, nede hos jer!

Men jeg synes bare det er vigtigt med ordenligt fodtøj... (det er nok den største udgift hos os, ift. Udstyr) du kan ikke finde nogle fra bobux, som kan bruges i overgangen, hvis du føler det bliver for dyrt? - jeg var heldig at finde overgangssko til Luna sidste år BILLIGT på den svenske side. (Bobux.se)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kan godt fornemme at i har et stort spring i temp. på kort tid, nede hos jer!

Men jeg synes bare det er vigtigt med ordenligt fodtøj... (det er nok den største udgift hos os, ift. Udstyr) du kan ikke finde nogle fra bobux, som kan bruges i overgangen, hvis du føler det bliver for dyrt? - jeg var heldig at finde overgangssko til Luna sidste år BILLIGT på den svenske side. (Bobux.se)

 

Jeg vil heller ikke gaa paa kompromis med Noahs fodtoej - eller mit eget, for den sags skyld. 

 

Nu koebte jeg RAP sko i laeder for meget billige penge(230 kroner finder jeg ikke gode sko for hernede) og det samme med hans indesandaler, som ogsaa var nedsat. Derfor gav det fint mening og ellers har vi to fysiske steder, hvor jeg altid kan kigge og maaske vaere heldig. Hvis de saa er grimme, saa gaar de lige, fordi det er den maaned eller to.

 

Noah foedder synes bare at blive mere og mere brede i det fortil og jeg synes hans storetaeer har taget en lillebitte tur indad... Saa har han jo haft for smaa sko paa  :oops

Det skal vaere gode fodformede denne gang og jeg har lust til at proeve baade Angulus og Bundgaard paa ham... Men ja, det er en stor udgift, hvor jeg saa har vaeret heldig at finde godt fodtoej paa udsalg indtil nu. Derfor virker det ogsaa til flere penge end nogensinde, ogsaa fordi det naermest er alle sko, han vokser ud af nu - paa en gang og lige foer saesonskifte. Men jeg haaber, han kan passe sine vinterstoevler en maaned mere... beombeombeom ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også købe de røde til ham, specielt når han selv er farveglad.

Det er en stor udgift, når det er det hele der skal skiftes. Vi nåede også lige at få købt nye overgangssko og gummistøvler til Pixie inden det blev for koldt til den slags.

Vi prioriterer også godt fodtøj til pigerne og sparer så andre steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også købe de røde til ham, specielt når han selv er farveglad.

Det er en stor udgift, når det er det hele der skal skiftes. Vi nåede også lige at få købt nye overgangssko og gummistøvler til Pixie inden det blev for koldt til den slags.

Vi prioriterer også godt fodtøj til pigerne og sparer så andre steder selvom det er ved at være lidt svært at overbevise de store om at det er bedre med gode sko i stedet for mode sko.

 

Jeg goer det... han elsker roed og han vil elske at rende rundt i dem, forbeholdt at de passer ham, naturligvis. Han fik ogsaa oeje paa en troeje i Danmark med en stor, knaldroed brandbil paa, som heldigvis var sat ned til 80 kroner. 

 

Saadan er det og saa maa der koebes toej paa udsalg og den slags, Jeg forestiller mig godt, at det er svaert, naar de bliver stoerre... ! Nu laver RAP jo vimtersneakers, saa hvis det er den slags, han vil have til den tid  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saa tog jeg endelig en beslutning - jeg er jo stjernetegn vaegt, saa den slags ting kan tage sin tid  :D

 

Jeg har ikke koebt vintergummistoevler, men holdt mig til et par gule gummistoevler og saa de fine, roede sko med velcrolukning :loveshower

 

Naeste aar vil jeg have vintergummistoevler til ham, stensikkert! Men for 1-1,5 maaned, der vil jeg ikke koebe dem. Jeg har taget gummistoevlerne med 1,5 cm voksetillaeg, saa jeg kan laegge en saal i og han kan have en stor, tyk uldsok paa udover en tynd uldsok. Saa kan det gaa an, hvis det er vaadt og sjappet, mere end vinterstoevlerne kan klare :)

 

Saa er det lige, om jeg skal have en Angulus stoevlet eller en anden sko til ham... Der er tilbud paa et par Angulus i camouflage, som jeg nok hapser i str 24. Hvis jeg kan komme til det .. hi hi  :shop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering paa sagens udgang!

 

Jeg koebte roede Saag sko fra Bundgaard i str 24, som var ALT for store til Noah. Han kan altsaa ikke gaa i sko med mere en 1 cm's voksetillaeg. Saa vi fik en gratis ombytning hos Bundgaard og det er gaaet saa hurtigt og gnidningsfrit. Skoene passer Noah perkeft i str 23 og han loeber og hopper som altid. Da de er roede, er der ikke de mindste problemer med at faa Noah i dem  :P

 

Jeg havde jo i tankerne at koebe nogle stoevletter, men er endt med et par Nike Performance til ham. De stod til 30 euro, saa det er jo overkommeligt. Vi havde foerst faaet dem med hjem i sort med groen snoere og Noah naegtede at have dem paa. Saa jeg var inde og bytte til blaa med gul snoere og saa er de et hit  :rolleyes

 

Nu satser vi paa, at sne og Frost  holder sig langt vaek, for de vinterstoevler fra RAP har gjort det saa godt, men de er lige paa graensen til at vaere for smaa. 

 

Det naeste bliver sandaler og jeg har kig paa gule RAP, moerkeblaa Angulus og et par RAP i petroleum. Det bliver et af de par og saa skal vi have fundet et par Camper til ham, saa der er lidt at skifte med og dermed ogsaa et par, som maa bruges ved floden/stranden osv., mens andet par kan bruges til lidt mindre opslidende brug. 

 

:blink Det er godt nok et arbejde at opnaa sko-zen hos tumling med saa lang afstand til danske, fodformede sko! Italienerne laver ogsaa brede, men saa er det brede hele vejen rundt og Noahs fod er smal bagtil og han skal altsaa have en ret god stoette... Well, er I endt med det, I troede? 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sød, sådan at have en mening om tingene. Kan skal nok blive lettere med tiden :P Min svigermor har fortalt mig (mange gange) at min mand også var meget tidlig til at have en mening og det altid var et helvede at købe nyt tøj og sko til ham haha... Sådan er der sq stadig!

Nå, men dejlig at have fået skoene på plads. Silke Elia skal heller ikke have for meget voksetillæg, også helst omkring de 1cm. Heldigvis er hendes fødder ikke vokset så meget, ellers kan det hurtigere blive en dyr fornøjelse.

Vi har stadig kun købt støcletterne. Lige nu er jeg lun på en sneaker fra enten Angulus eller RAP, fordi jeg gerne vil have en lædersko. Mange sports sneakers er smarte, men med dårlig støtte og ikke vandtætte og dp's have ligger i skyggen hele formiddagen, så det dur ikke.

Sandaler har vi ikke købt, afventer at min sko pusher får flere farver/modeller hjem inden jeg beslutter hvilken Angulus det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sød, sådan at have en mening om tingene. Kan skal nok blive lettere med tiden :P Min svigermor har fortalt mig (mange gange) at min mand også var meget tidlig til at have en mening og det altid var et helvede at købe nyt tøj og sko til ham haha... Sådan er der sq stadig!

Nå, men dejlig at have fået skoene på plads. Silke Elia skal heller ikke have for meget voksetillæg, også helst omkring de 1cm. Heldigvis er hendes fødder ikke vokset så meget, ellers kan det hurtigere blive en dyr fornøjelse.

Vi har stadig kun købt støcletterne. Lige nu er jeg lun på en sneaker fra enten Angulus eller RAP, fordi jeg gerne vil have en lædersko. Mange sports sneakers er smarte, men med dårlig støtte og ikke vandtætte og dp's have ligger i skyggen hele formiddagen, så det dur ikke.

Sandaler har vi ikke købt, afventer at min sko pusher får flere farver/modeller hjem inden jeg beslutter hvilken Angulus det bliver :)

 

Aah, jamen, jeg kender det fra min venindes aeldste, der virkelig havde en meget bestemt mening om den slags som 2-aarig. Noah er heldigvis ikke helt saa bestemt, men lige med fodtoej... Idag fik vi de roede bundgaar hjem og noej, han er bare saa glad for dem! Der er det jo godt, jeg ikke koeber graa til ham saa, ik? ;) 

 

Jeg er ogsaa lidt hmmm ved de Nike, men nu havde jeg muligheden for at proeve det af, de er lette og Noah loeber rigtig staerkt i dem! Jeg er nu enig om, at stoetten om anklen kunne vaere bedre, men jeg strammer elastiksnoeren, saa den sidder til ned om foden og saa har de velcro og kan spaendes godt ind. Han havde ogsaa et par New Balance paa, men de var vildt ustabile - taenk at man laver den slags til boern, altsaa! Hans primaere sko er selvfoelgelig laederskoene, men det er lidt rart med et alternativ og jeg ved, at jeg kommer til at koebe 2 par gode laedersandaler med de 5-6 maaneder de vil vaere i brug. Han vaerdigede nu ikke sine Nike et blik, da han foerst havde de roede paa, lille Noah min :kuller

 

Jeg tror, jeg har koebt med for stort voksetillaeg, dengang jeg koebte Angulus begyndersko til Noah. En skam, for jeg toer naetsne ikke proeve igen, men jeg er naesten noedt til det med Noahs brede foedder -  og saa virkelig vaere opmaerkosm paa at holde voksetillaegget paa 1 cm. jeg er ret vild med moerkeblaa Angulus og kan jo faktisk nuppe et par gule RAP on the side saa.. Efter sidste aars slid paa sandalerne kan jeg bare se, at det bliver endnu mere noedvendigt med 2 par i aar :unsure  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jamen, jeg kender det fra min venindes aeldste, der virkelig havde en meget bestemt mening om den slags som 2-aarig. Noah er heldigvis ikke helt saa bestemt, men lige med fodtoej... Idag fik vi de roede bundgaar hjem og noej, han er bare saa glad for dem! Der er det jo godt, jeg ikke koeber graa til ham saa, ik? ;)

 

Jeg er ogsaa lidt hmmm ved de Nike, men nu havde jeg muligheden for at proeve det af, de er lette og Noah loeber rigtig staerkt i dem! Jeg er nu enig om, at stoetten om anklen kunne vaere bedre, men jeg strammer elastiksnoeren, saa den sidder til ned om foden og saa har de velcro og kan spaendes godt ind. Han havde ogsaa et par New Balance paa, men de var vildt ustabile - taenk at man laver den slags til boern, altsaa! Hans primaere sko er selvfoelgelig laederskoene, men det er lidt rart med et alternativ og jeg ved, at jeg kommer til at koebe 2 par gode laedersandaler med de 5-6 maaneder de vil vaere i brug. Han vaerdigede nu ikke sine Nike et blik, da han foerst havde de roede paa, lille Noah min :kuller

 

Jeg tror, jeg har koebt med for stort voksetillaeg, dengang jeg koebte Angulus begyndersko til Noah. En skam, for jeg toer naetsne ikke proeve igen, men jeg er naesten noedt til det med Noahs brede foedder -  og saa virkelig vaere opmaerkosm paa at holde voksetillaegget paa 1 cm. jeg er ret vild med moerkeblaa Angulus og kan jo faktisk nuppe et par gule RAP on the side saa.. Efter sidste aars slid paa sandalerne kan jeg bare se, at det bliver endnu mere noedvendigt med 2 par i aar :unsure  

Ja, heldigt han er god i farver - og moderen også er det ;)

 

Ja New Balance har virkelig dårlig støtte. Var ellers blevet anbefalet dem, men det skal det i hvert fald ikke være!! Har hørt godt om Nike, men igen så skal vi have et par lædersko. Men også fordi de andre jo er støvletter. I har jo et par lædersko som primær.

 

Det var ærgerligt med begynderskoene fra Angulus. Men der kan bestemt være noget om snakken. Silke Elia prøvede støvletterne i 24, hvor der var 1,5cm voksetillæg og hun svømmede fuldstændig i dem, så meget at jeg troede at hun slet ikke kunne passe støvlet-modellen, da alt bare var for stort - længden, breden osv. Men den skulle bare være mindre.

 

Det giver mening med 2 par sandaler. Dem kommer han vel også til at bruge meget mere end vi nok gør her i DK. Men prøv et par Angulus. Men der er altså forskel på modellerne. Bare så du også er opmærksom på det. Silke Elia har prøvet både begyndersandalen og hjerte-sandalen som er "storpige" model. Sidstnævnte sad faktisk bedst, fordi hun jo er noget mere aktiv/løber osv på en anden måde i år. Men kan se på diverse net-sider at de forskellige storpige-modeller har forskellig længde, også selvom de er samme størrelse. Altså en str 24 er ikke bare en str 24. Det er sq da ikke nemt! Heldigvis kan vi jo bare gå ned og prøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, heldigt han er god i farver - og moderen også er det ;)

 

Ja New Balance har virkelig dårlig støtte. Var ellers blevet anbefalet dem, men det skal det i hvert fald ikke være!! Har hørt godt om Nike, men igen så skal vi have et par lædersko. Men også fordi de andre jo er støvletter. I har jo et par lædersko som primær.

 

Det var ærgerligt med begynderskoene fra Angulus. Men der kan bestemt være noget om snakken. Silke Elia prøvede støvletterne i 24, hvor der var 1,5cm voksetillæg og hun svømmede fuldstændig i dem, så meget at jeg troede at hun slet ikke kunne passe støvlet-modellen, da alt bare var for stort - længden, breden osv. Men den skulle bare være mindre.

 

Det giver mening med 2 par sandaler. Dem kommer han vel også til at bruge meget mere end vi nok gør her i DK. Men prøv et par Angulus. Men der er altså forskel på modellerne. Bare så du også er opmærksom på det. Silke Elia har prøvet både begyndersandalen og hjerte-sandalen som er "storpige" model. Sidstnævnte sad faktisk bedst, fordi hun jo er noget mere aktiv/løber osv på en anden måde i år. Men kan se på diverse net-sider at de forskellige storpige-modeller har forskellig længde, også selvom de er samme størrelse. Altså en str 24 er ikke bare en str 24. Det er sq da ikke nemt! Heldigvis kan vi jo bare gå ned og prøve :)

 

Jeg er faktisk glad for at du fortaeller det om str paa stoevletterne i forhold til Silke Elia. Jeg havde nogle Green Comfort hjemme, som bare var for brede og store, og det tillaeg kunne ikke vaere mindre, saa ville skoen vaere for kort. De her Bundgaar virkede ret meget som du beskriver og jeg var ude i om oerkenstoevler bare ikke duer til Noah. Men bare str  mindre goer, at de sidder lige, som de skal. Det giver mig i hvert fald haab.

 

Lige med sandalerne, der taenker jeg, at jeg koeber hos MilkyWalk eller RAP/Angulus selv og saa skriver maal paa foedderne og beder dem om at tjekke maal.. Saa er jeg ikke helt galt paa den, taenker jeg. Det er lige med modellen, men nu havde vi f.eks. faaet de fine Kavat af Susannes Anna sidste aar, som ikke havde spaender over foden ogsaa. Dem gik han fint i. Saa det kan sagtens vaere en ikke-begynder, men igen, jeg maa virkelig raadfoere mig grundigt, naar vi skal til det :) 

 

Nu gik det saa godt med at koebe og faa byttet direkte hos Bundgaard selv, saa der vil jeg godt turde koebe igen, og det samme med Angulus. Bundgaard skoene er ioevrigt dejligt lette og han spaener ogsaa afsted i dem. 

 

Lige med hensyn til Nike, saa er saalen ret bred og meget fast i det. Stoetten er bestemt ikke daarlig, men den er jo saa ret lav over anklen og det er jo meget anderledes end RAP-vinterstoevlerne, som han har haft siddende paa anklen hele vinteren. Nu har han selv valgt idag og valgte Bundgaard. Jeg er ret sikker paa, at det er ok med Nike til en tur paa legepladsen og isaer hvis han skal ud og slaebe foedderne hen af jorden paa scooteren, synes moren :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER