Camillat

AJ, hjaelp [nu med sko-harmoni], darlings!

36 indlæg i dette emne

Ja, Noahs nye sko er naesten udvoksede... og Noahs gummistoevler er udvoksede. Og Noahs hjemmesko er udvoksede....

 

og Noah vinterstoevler er maaske udvoksede? De skulle gerne vaere 15,3 cm og Noahs foedder er hhv 14,3 og 14,5 cm nu. Men uldet er helt trykket ned paa naermest hele indersaalen... saa han gaar jo mod om 3 mm. og han har helt ude i begge sider. 

 

Saa: Skal jeg lade ham gaa i dem og koebe et parforede gummistoevler fra Bundgaar for resten? Eller skal jeg koebe et par nye vinterstoevler - og proeve Angulus fremfor RAP, fordi de maaske lige er det bredere fortil??? 

 

Jeg skal have koebt gummistoevler, men de er jo for kolde nu. Saa derfor forede gummistoevler fra Bundgaard - eller hvad? Store gummistoevler og saa en uldsaal og uldsokker? 

 

Sko - dem vil jeg nok vente med... og de er 15 cm, saa de er ok lige nu, hvis han skal have sko paa. 

 

Han har et par uldfutter i str xx, som passer ham og saa har han indesandaler i VS, saa der er han daekket ind lige pt. 

 

Der er jo kun 2 maaneder til det er ovre, det med det vaerste kulde hernede og saa er det vigtigt med gode sko og gummistoevler. Hvad ville I koebe nu? :help

 

 

Og hvad er der med de elastikstoevletter fra Angulus?? Stoetter de nok i den alder (2,5) og hvis han skal have god stoette?Bare hvis nu, jeg skulle falde over dem foer eller siden..  :help  :help

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har både vinterstøvler og forede gummistøvler fra Bundgaard og Luna bruger lige så ofte gummistøvlerne som vinterstøvler!

de er ret lækre og gode varme, så det tror jeg at jeg ville købe, hvis jeg stod i din situation. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både vinterstøvler og forede gummistøvler fra Bundgaard og Luna bruger lige så ofte gummistøvlerne som vinterstøvler!

de er ret lækre og gode varme, så det tror jeg at jeg ville købe, hvis jeg stod i din situation. :)

 

Tak! :) 

 

Noahs RAP vinterstoevler er ikke saa fine mere, medmindre jeg goer dem rene og giver dem fedt ofte - saa maaske du har ret... Og saa taenker jeg at hapse et par angulus stoevletter at proeve paa ham og se, om det gaar. Og nuppe en uldsaal til dem og en alm saal til efter uldsaesonen.  

 

Ellers: Angulus vinterstoevler, gummistoevler og stoevletter og to par uldsaaler. Det kan bare vaere vinterstoevler for 1,5 maaned og saa er det overgangs og gummistoevler i stor stil indtil sandalerne skal koebes ind - det er naesten taabeligt!

 

Men der kan vintergummistoevler vel netop bruges uden ekstra sok, i marts og starten af april, hvor det stadig kan vaere koeligt. Det er straks 2,5-3 maaneder. Saa kan jeg koebe alm. gummistoevler sammen med sandalerne i april...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :)

Noahs RAP vinterstoevler er ikke saa fine mere, medmindre jeg goer dem rene og giver dem fedt ofte - saa maaske du har ret... Og saa taenker jeg at hapse et par angulus stoevletter at proeve paa ham og se, om det gaar. Og nuppe en uldsaal til dem og en alm saal til efter uldsaesonen.

Ellers: Angulus vinterstoevler, gummistoevler og stoevletter og to par uldsaaler. Det kan bare vaere vinterstoevler for 1,5 maaned og saa er det overgangs og gummistoevler i stor stil indtil sandalerne skal koebes ind - det er naesten taabeligt!

Men der kan vintergummistoevler vel netop bruges uden ekstra sok, i marts og starten af april, hvor det stadig kan vaere koeligt. Det er straks 2,5-3 maaneder. Saa kan jeg koebe alm. gummistoevler sammen med sandalerne i april...

Det er i hvert fald en stor udgift, for så kort tid!

Vi er i hvert fald meget glade for de forede gummistøvler som kan bruges i rigtig lang tid!

Luna har ikke ekstra sok i dem og hendes fusser er dejligt lune. :)

Jeg lurer også på Angulus støvletter (dem med elastik i siderne) som overgangsstøvle... de er bare SÅ fine! (Bundgaards går ikke så langt ned i str.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvert fald en stor udgift, for så kort tid!

Vi er i hvert fald meget glade for de forede gummistøvler som kan bruges i rigtig lang tid!

Luna har ikke ekstra sok i dem og hendes fusser er dejligt lune. :)

Jeg lurer også på Angulus støvletter (dem med elastik i siderne) som overgangsstøvle... de er bare SÅ fine! (Bundgaards går ikke så langt ned i str.)

 

Ok, jeg nupper saadan et par - og tak for dit besyv herom. Det er i hvert fald rigeligt med 450 kroner for et par nye vinterstoevler, som hurtigt bliver for varme...Der kan de andre bedre betale sig og han KAN jo stadig passe sine RAP lidt endnu. 

 

Saa stoevletter/sko og et par vintergummistoevler fra Bundgaard og en uldsaal  :loveshower

 

Overvejer stoevletterne, fordi de er fine og det er rart med noget, der gaar op om anklen i overgangsperioden.

 

Men fandt ogsaa lige der her sko:

http://www.angulus.dk/shop/dreng/sko/sko-med-velcrolukning-3165-101/sort-1321/

De faaes ogsaa i helt graa, men jeg synes de er lidt fine med det hvide....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, lige angaaende stoevletter:

 

Str 24 er 15,5 cm

Str 25 er 16,4 cm (EDIT: Andetsteds staar der 16,1 om samme model)

 

Jeg vil gerne have plads til en saal og hans fod maaler 14,5 - og der gaar nok en maaned til halvanden til de skal i brug, forudsat at de egner sig til Noahs foedder. Det var dog ogsaa et kaempe spring, altsaa! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg nupper saadan et par - og tak for dit besyv herom. Det er i hvert fald rigeligt med 450 kroner for et par nye vinterstoevler, som hurtigt bliver for varme...Der kan de andre bedre betale sig og han KAN jo stadig passe sine RAP lidt endnu.

Saa stoevletter/sko og et par vintergummistoevler fra Bundgaard og en uldsaal :loveshower

Overvejer stoevletterne, fordi de er fine og det er rart med noget, der gaar op om anklen i overgangsperioden.

Men fandt ogsaa lige der her sko:

http://www.angulus.dk/shop/dreng/sko/sko-med-velcrolukning-3165-101/sort-1321/

De faaes ogsaa i helt graa, men jeg synes de er lidt fine med det hvide....

Hvor er de fine! - rigtig en sej drengesko :super

Ja, kan nu også godt lide tanken om en støvlet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, lige angaaende stoevletter:

Str 24 er 15,5 cm

Str 25 er 16,4 cm (EDIT: Andetsteds staar der 16,1 om samme model)

Jeg vil gerne have plads til en saal og hans fod maaler 14,5 - og der gaar nok en maaned til halvanden til de skal i brug, forudsat at de egner sig til Noahs foedder. Det var dog ogsaa et kaempe spring, altsaa!

Der er stor forskel på modellerne. Du er næsten nødt til at prøve dem på.

Dem uden mønster er for brede til Silke Elia, der ellers passet Angulus perfekt. Hun har lige fået et par med hulmønster (og lak) i en str 23, da hun svømmede i en 24 (hendes fødder måler 14,5 efter eget mål på papir - måske de faktisk er mindre?).

Ved ikke om du overhovedet kunne bruge det til noget. Silke Elia støvlette er i hvert fald stor i størrelsen, hvor stor er jeg i tvivl om. Jeg købte i butik. Netop også fordi de forskellige netmål gjorde mig forvirret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stor forskel på modellerne. Du er næsten nødt til at prøve dem på.

Dem uden mønster er for brede til Silke Elia, der ellers passet Angulus perfekt. Hun har lige fået et par med hulmønster (og lak) i en str 23, da hun svømmede i en 24 (hendes fødder måler 14,5 efter eget mål på papir - måske de faktisk er mindre?).

Ved ikke om du overhovedet kunne bruge det til noget. Silke Elia støvlette er i hvert fald stor i størrelsen, hvor stor er jeg i tvivl om. Jeg købte i butik. Netop også fordi de forskellige netmål gjorde mig forvirret.

 

Ok, tusind tak! jamen, det er ogsaa 14,5 cm Noah paa papir :) 

 

Er det saa den laest, der hedder Normal til bred: NAT paa deres hjemmeside? Ligesom den her: http://www.angulus.dk/shop/pige/stoevletter/chelsea-stoevle-med-hulmoenster-6320-101/kobber-1322008/

 

Der er kun en af dem med hulmoenster, som er anderledes/ikke NAT.  Den her: http://www.angulus.dk/shop/pige/stoevletter/stoevle-med-lynlaas-og-hulsmoenster-7207-101/moerk-elefantgraa-1698/

 

Jeg har printet fodmaaleren og sat 14,5 cm paa og lagt 1,5 cm til. saa lander jeg paa str 24. Men jeg taenker at Noah aldrig har haft 1,5 cm i voksetillaeg, fordi det virker til at han slet ikke kan styre sin gang saa. Saa maaske str 23 faktisk er den rigtige stoerrelse... Der er bare udsalg at finde paa str 24, ha ha :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, fodmaaleren siger str 23, hvis jeg noejes med 1 cm i tillaeg :) 

 

23 it is! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, ringer altsaa til Angulus imorgen og spoerger, om jeg skal koebe stoevletter i str 24 eller 23 eller den foerlinkede sko og i hvilken str. De har begge NAT-laesten, som er den "naturlige" normal-brede. Jeg kunne ogsaa godt finde paa at hapse baade og, saa har jeg da overgangs og "sneakers", som jeg har paa listen til ham i aar! 

 

Og saa taenker jeg paa, om jeg skal koebe paene sandaler i samme ordre, for saa har vi da de paene og skal kun ud og finde nogle til vild leg i parken og sand etc. 

 

Men det er jo 3 - 3! - Angulus og det koster sgu meget mere end mine sko goer - og de skal kunnes vaere i brug i mange maaneder...

 

Naa, nu gaar jeg i seng og sover, saa kan Noah staa paa den fodmaaler imorgen tidlig  :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, jeg har snakket med soed medarbejder hos Angulus webshop og skal ifoelge hende koebe stoevletter i str 23(brug nu) og sandaler i str 24(brug fra maj/juni), hvis jeg altsaa koeber sandaler med. Jeg skal gaa efter modellerne med NAT laesten, som er den normal/brede, sagde hun. Saa nu finder jeg et par stoevletter og overvejer, om der skal sandaler med nu eller om det kan vente til en anden runde sko-indkoeb. 

 

Saa et par varme Bundgaard vintergummistoevler, saa vi faar afproevet dem. Jeg taenker nemlig, at det er en god pasform til Noah i gummistoevler. Ellers har vi haft baade Aigle og Celavi, men Aigle er ret smal op om, som i naesten svaere at komme paa, saa selvom de er paent fodformede, saa vil jeg ikke koebe dem igen. Celavi er god bagtil, men de er bare for smalle fortil og jeg skal have noget fodformet til min lille andefods-Noah. 

 

Naa, til overblikket over, hvad der ellers skal til af sko og stoevler!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixies fod mål er også 14,5 cm, og jeg har købt støvletter i str 25 efter prøvning i skoforretning. Der er lagt 1,5cm til i vokse tillæg, så nu må vi lige se. Hun gik ret fint i dem, da vi prøvede. Det var Angulus med hulmønster og normal til bred i bredden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixies fod mål er også 14,5 cm, og jeg har købt støvletter i str 25 efter prøvning i skoforretning. Der er lagt 1,5cm til i vokse tillæg, så nu må vi lige se. Hun gik ret fint i dem, da vi prøvede. Det var Angulus med hulmønster og normal til bred i bredden

 

Uh, str 25, ligefrem? Saa kan jeg da godt blive i tvivl igen... Jeg haeldte til str 24, fordi jeg saa taenkte i en lun saal, men jeg har jo koebt Angulus i en str for stor til Noah foer, hvor det var en alt for stor sko til ham.... derfor vil jeg helst have en sko, der passer ret praecist denne gang.... 

 

Det er forresten NAT-modellen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, str 25, ligefrem? Saa kan jeg da godt blive i tvivl igen... Jeg haeldte til str 24, fordi jeg saa taenkte i en lun saal, men jeg har jo koebt Angulus i en str for stor til Noah foer, hvor det var en alt for stor sko til ham.... derfor vil jeg helst have en sko, der passer ret praecist denne gang....

Det er forresten NAT-modellen :)

Hun har en str 23 i samme model pt, som hun lige er vokset ud af. Den er 14,7 i længde.

Str 24 var 15,4 cm og der vil jo gå noget tid inden de skal i brug, så derfor valgte vi str 25, som er 16,1 i længde (hun målte med sådan en fancy måledims)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har en str 23 i samme model pt, som hun lige er vokset ud af. Den er 14,7 i længde.

Str 24 var 15,4 cm og der vil jo gå noget tid inden de skal i brug, så derfor valgte vi str 25, som er 16,1 i længde (hun målte med sådan en fancy måledims)

 

Ok! Det er jo ogsaa det, at de ikke skal bruges lige nu og her! Hvis han saa hapser 0,5 cm inden, saa er 23 jo ikke noget for os. 

 

Ellers snakkede jeg ogsaa med Bundgaard i dag - de har denne her, som jeg ogsaa synes er fin 

http://bundgaard.dk/dreng/cajs-grey, men ikke i str 24! 

 

Eller http://bundgaard.dk/dreng/saag-brown, som ogsaa er fin. Og i roed http://bundgaard.dk/dreng/saag-red-2

Bare fordi roed er saa fint til Noah, men saa skulle de vaere hans "sneakers"... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok! Det er jo ogsaa det, at de ikke skal bruges lige nu og her! Hvis han saa hapser 0,5 cm inden, saa er 23 jo ikke noget for os.

Ellers snakkede jeg ogsaa med Bundgaard i dag - de har denne her, som jeg ogsaa synes er fin

http://bundgaard.dk/dreng/cajs-grey, men ikke i str 24!

Eller http://bundgaard.dk/dreng/saag-brown, som ogsaa er fin. Og i roed http://bundgaard.dk/dreng/saag-red-2

Bare fordi roed er saa fint til Noah, men saa skulle de vaere hans "sneakers"...

De er godt nok også lækre, Dem fra Bundgaard.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er godt nok også lækre, Dem fra Bundgaard.

 

Det synes jeg virkelig ogsaa. Og de koster 100 kr mindre ;) Men de er kun i str 23 lige nu, 15,3 cm. Og hans lillefod er 14,3 cm/storefod 14,5 cm. De skal bruges om en maaneds tid og saa 3 cirka maaneder frem og saa er det varmt.... Det er jo ikke til at vide, hvordan det holder med de smaa fusser. Det er anyway samme maal som Angulus, saa jeg skal taenke mig om, men det er saa ikke vaerre end at jeg kan faa dem byttet, hvis det er..

 

Og hey, hos Bundgaard er der 10 % paa foerste ordre, hvis man vil vaere i kundeklub, og altid fri levering ogsaa til Italien over 600 kr :loveshower  

 

Noah vil helst have sko i en farve... Jeg kan bedst lide at have et par, der duer til flere farver og det kan det mest farvestraalende fodtoej jo ikke lige. Men nu har han haft roede vinterstoevler og han elsker dem :rolleyes  Han har oensket sig GULE gummistoevler, saa dem koeber jeg ogsaa nu, sammen med sorte vintergummistoevler og gemmer dem til de skal i brug... Og jeg har lyst til at koebe de roede Bundgaard med velcro til leg(selv de godt nok er meget! roede...) og saa et par paene overgangsstoevletter. Enten Angulus moerkeblaa eller camouflage eller de her Bundgaard. 

 

Jeg kan slet ikke have, at han naermest ikke har fodtoej! Kun sine snart smaa vinterstoevler og saa sine sandaler i VS...  :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tadaaa:

 

Noah har udpejet de roede sko fra Bundgaard som vinderne  :rolleyes

 

Og jeg er kommet saadan i tvivl om stoetten i de Angulus er tilstraekkelige til ham... Maaske jeg skal finde nogle med velcro og saa lade det vaere saadan. Han er ret vildbasset, saa de skal altsaa sidde godt. Der er de fine, de roede fra Bundgaard, men de er godt nok meget roede! Det er dem her:

 

http://bundgaard.dk/stovler-bundgaard/saag-red-2

 

Hvad siger I? 

 

Frit leveret og 10 % rabat er da ok, synes jeg...Men havde nu ikke forestillet mig knaldroede sko  :D

 

Og voksetillaeg i gummistoevlerne... Ikke vintergummistoevlerne, som jeg nupper i str 23. De er jo alt for store med 1,5 cm(str 24) og der er ikke garanti for at han vokser ind i dem inden saesonen herfor gaar igang. Er det saa med saal indtil han passer dem, eller hvordan er det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa ikke de roede som eneste sko, forstaas ;)

 

Og han er god i roed og hans vinterstoevler er roede.... Han er glad for roed og gul, saadan heeelt generelt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes de røde sko med velcro er vildt fine :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes de røde sko med velcro er vildt fine :biglove

 

Tak  :biglove Jeg synes ogsaa de er fine, men de findes ogsaa i brun og det er jo lidt mindre... Rød! Men Noah elsker farver og det synes jeg er synd at tage fra ham, altsaa.... Han udpegede kun de roede sko derine. Og de gule gummistoevler ;) Havde det vaeret traesko, saa ville de jo nok vaere roede, ik? Det havde jeg jo selv. Saa kan han vel ogsaa have roede sko og vaere en glad dreng ... :)

 

Det er maaske ogsaa bare lidt toeset med SAA roede sko, men roed er saa meget unisex, ligesom navy er det, synes jeg. Hvis han saa har et andet par ved siden af, saa passer det ene eller det andet par vel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have betænktninger ved at kæbe røde sko til ham! ;)

og så vidt jeg husker har du ret neutralt overtøj til ham, og så sys jeg bare at røde sko vil passe fint til! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke have betænktninger ved at kæbe røde sko til ham! ;)

og så vidt jeg husker har du ret neutralt overtøj til ham, og så sys jeg bare at røde sko vil passe fint til! ;)

 

Det er rigtigt! Det er lyseblaat/duset lyseblaat og graa termotoej, som bliver det samme i naeste str. :) 

 

M har efterladt et Visa og er taget til Tyskland -  og har sagt, at jeg bare skal ordne det, nu barnet ikke har nogle sko at iklaede sig... Gad vide, om han korser sig? ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt! Det er lyseblaat/duset lyseblaat og graa termotoej, som bliver det samme i naeste str. :)

M har efterladt et Visa og er taget til Tyskland - og har sagt, at jeg bare skal ordne det, nu barnet ikke har nogle sko at iklaede sig... Gad vide, om han korser sig? ;)

Du må købe et par fede røde sko til M også :p

Fedt han efterlader Visa så du kan shoppe! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER