Guest

Hvilken bæredims

6 indlæg i dette emne

Jeg ved godt at det vist er oppe med jævne mellemrum, men kan ikke lige finde en tråd, der svarer på mine 1000 spørgsmål!

Vi skal have en ny bæredims til Adam på 7,5 måned og knap 10 kg. De første fire måneder boede han nærmest i vores strækvikle. Siden har jeg haft lånt en babybjørn bæresele og brugt den ganske lidt, når vi f.eks. har skulle handle et par småting og han trods alt er for tung til at have på armen.

Nu vil vi så have en ny bæredims, som vi kan bruge når vi handler, når han bliver træt af at sidde i klapvognen og i alle de andre situationer, hvor man er glad for en bæredims.

Men hvilken? :O

Adam er et meget varmt barn, så det må gerne være noget der er lidt åndbart. Så skal den kunne fordele vægten godt, for Adam er en stor og tung dreng og jeg, der hovedsageligt skal bære, er bare 150 cm høj og en petite en.

Jeg har brug for en helt basic 'for dummies' forklaring af hvad dimserne kan og hvordan de er forskellige fra hinanden, for nu har jeg søgt lidt rundt blandt alle de forskellige typer jeg kunne huske navnene på og de ligner jo alle sammen hinanden! :wacko

:help piger, jeg ved at nogle er jer, er skide kloge på det her område! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er virkelig glad for både fastvikle og Beco Gemini bæresele - og især glad for at kunne skifte mellem de to. Brugte strækvikle og Beco'en, da de var bittesmå og gik så til fastvikle engang, da de sad træls i strækviklen.

Sneglehuset i Herlev? (Kan pludselig ikke huske, hvor det ligger?) giver virkelig god vejledning. Der kan du også låne med hjem og prøve af nogle dage, før du køber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad er det beco geminien kan? Hvordan bindes den og hvor længe kan man bruge den? :unsure

Det må gerne være nemt at "montere", ellers giver J op og så er det kun mig der får brugt den.

Er fastvikle det samme som strækvikle, bare uden stræk?

Hvilke situationer bruger du beco og hvilke fastviklen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad er det beco geminien kan? Hvordan bindes den og hvor længe kan man bruge den? :unsure

Det må gerne være nemt at "montere", ellers giver J op og så er det kun mig der får brugt den.

Er fastvikle det samme som strækvikle, bare uden stræk?

Hvilke situationer bruger du beco og hvilke fastviklen?

Beco gemini er en bæresele, hvor du kan bære mave, hofte og ryg. Den er vildt nem at bruge - spænderne har forskellige størrelser og passer kun med sin 'rigtige partner'.

Ja, jeg bruger i hvert fald fastviklen ligesom strækviklen, der er vist lidt flere bindingsmuligheder, men jeg bruger den mest bare til at bære på mave.

Nu er det jo tvillinger, jeg har, så jeg bruger nok bæredimser anderledes. Anton er meget sensitiv, så han er i en af dem, de dage han ikke kan rumme andet. Oftest i viklen, da den fylder noget mindre end bæresele, så kan jeg nemmere også løfte Oscar.

Så er en af dem i den og den anden på hoften, når jeg er alene og vi skal gå virkelig kort/op ad trapper og jeg derfor ikke har klapvogn med - sker virkelig sjældent.

Og så bærer vi (min mand og jeg) af og til dem begge, enten på dagsture, når de keder sig i klapvognen eller når vi er steder, hvor klapvogn er bøvlet, juletræsjagt fx.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak så blev jeg lidt klogere.

Hvis andre har input er jeg stadig meget åben? :)

Min største hovedpine går vist på at Adam er sindssygt varm, så jeg vil virkelig gerne finde noget han kan holde ud, uden at jeg skal have for meget tøj af ham. Netop fordi vi ofte bruger den ved indkøb og når vi generelt er ude og klapvognen er for besværlig at hive med.

Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på de forskellige Mei Tai er? Er stødt på 'skildpadden' og 'Manducca'. Er de det samme som Beco Gemini? :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, nu faldt jeg over denne og det ligner noget vi kan arbejde med. Er der nogle der kender den eller kan se at den svarer til andre slags? For indrømmet så har jeg svært ved at lure om det bare er mærket på dimsen der er anderledes eller om det er dimsen i sig selv, for hver gang jeg støder på et nyt navn? :unsure

Edit: et link var måske en god idé :blush http://mamaslife.dk/product/bb-tai-mei-tai-fra-babylonia-790/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER