SDB

Fjerne parfume lugt

5 indlæg i dette emne

Hej piger.

Mormor har syet to sæt sengebetræk til min datter, dem skulle oldefar og oldemor tage med til mig. De ville så være så søde at vaske det for mig og spare mig tiden - de har vasket det med parfumeret vaskepulver og skyllemiddel.

Jeg fik jo så disse betræk og hold op de stinker. Har nu kogevasken dem tre gange ved 60 og 90 grader, med neutral vaskepulver og eddike samt haft dem hængende ud for at lufte - men de bliver ved med at stinke ekstremt meget af parfume. Så sent som i dag kom de med i endnu en kogevask - resultatet er så at alle tingene i den vaske nu stinker af parfume

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du må næsten prøve at have det hængende udenfor weekenden over.... Især godt hvis der kommer frist kunne jeg tænke mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes Camillat har haft en tråd om samme i sommers? Hun fik, så vidt jeg husker, fik hun en masse fine råd. Måske du kan finde den tråd herinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har da aldrig fået sagt tak for jeres svar.

Vaskede/kogevask med Rodalon. Lagde det i eddike og kogte det to gange igen med alm neutral sæbe og eddike som skyllemiddel. Det blev tørretumblet mellem de to kogevaske (havde læst det skulle hjælpe?). Og så blev det hængt ud i et døgn og tørretumblet igen. Så var parfumen til sidst så sart at jeg kunne leve med den og lillepigen fik liv at sove med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER