Ungmor

køn??

9 indlæg i dette emne

Hej 

Min kæreste og jeg venter vores første barn. Jeg er i lige gået ind i 8 uge 

 

Men vi har allerede snakket om vi ville vide hvad køn barnet er 

 

Min kæreste vil ikke vide, men jeg vil virkelig gerne. 

 

Er der andre af jer der har stået i samme situation  ? 

Hvis i har, hvad gjorde i så?? 

 

MVH mig 

 

GO dag til jer alle sammen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej 

Min kæreste og jeg venter vores første barn. Jeg er i lige gået ind i 8 uge 

 

Men vi har allerede snakket om vi ville vide hvad køn barnet er 

 

Min kæreste vil ikke vide, men jeg vil virkelig gerne. 

 

Er der andre af jer der har stået i samme situation  ? 

Hvis i har, hvad gjorde i så?? 

 

MVH mig 

 

GO dag til jer alle sammen :)

Hej du og kæmpe tillykke  :loveshower

altså jeg ville gerne vide kønnet da jeg fik min datter (for 12 år siden) og det vil jeg også vælge at finde ud af hvis det lykkes at få et barn til  :) er alt for nysgerrig til at vente  9 MÅNEDER  :D  :D det er også smart at vide køn så man kan shoppe det rigtige tøj på udsalg  :rolleyes  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid første gang ville jeg gerne vide det og min mand ville ikke. Jeg endte med at føje min mand, da jeg alligevel ikke ville kunne holde det hemmeligt hvis jeg vidste det.

Det var en kæmpe oplevelse til fødslen, så denne gang er vi ikke uenige, vi venter til fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med graviditeten :glad Sygeplejersken som skannede mig til 20-ugers scanning igår spurgte min mand om han var enig i, at hvis hun kunne se kønnet, så måtte hun gerne oplyse det. Tror ikke hun ville have sagt noget, hvis ikke vi var enige...

 

Men der er heldigvis længe til endnu. Han kan nå at ombestemme sig.

 

Jeg synes nu også det er praktisk at kunne handle ind på udsalg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, og stort tillykke med den kommende bebs :7himmel

Vi venter til fødslen, det har vi aldrig (rigtig) været uenige om... indrømmet, jeg har da indimellem den der, hvor-ville-det-dog-være-dejlig-nemt-hvis-vi-vidste-hvad-det-blev-følelse, men inderst inde vil jeg helst vente...

 

Men tænker det er svært at indgå et kompromis, da det jo nok ville ende med at du fik købt en kjole eller noget, som ikke lige blev gemt godt nok af vejen så han ikke ser den... Men man kan lade det være op til barnet... fx ville min søster gerne havevidst det til deres nr 3, men til MD ville ungen ikke lade dem se det... altså hun lå og krydsede ben, og når hun ikke gjorde det, havde hun en hånd ned foran... tænker at man godt kan sige til scanningen at det kun er hvis barnet virkelig gerne vil vise det frem at i vil vide det?

Ellers er det jo om at argumentere for sin sag, og så er det den med de bedste argumenter der "vinder"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er blevet enige om at vi gerne vil vide det, både fordi vi slet ikke kan vente så lang tid og af praktiske årsager f.eks. er vi ved især drengenavne meget meget langt fra hinanden så vi har brug for al den tid vi kan for at finde kompromis navnet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil virkelig gerne vide det.

Og jeg vil slet ikke vide det.

Jeg har indtilvidere nedlagt veto mod at få det at vide, og så må han bare finde sig i det.

For hans grund til at vide kønnet er at det vil være nemmere, skal kun blive enige om 1 navn. Og så blir man ikke skuffet hvis man omtaler baby som han eller hun, og det så er det modsatte der kommer.

Min begrundelse er at det er mig der kommer til at have ondt under fødslen. Og så vil nysgerrigheden hjælpe til, at give det sidste skub for at få babyen ud, for at få at vide om det er en dreng eller pige.

Og han villelynhurtigt afsløre kønnet, hvis kun han fik det at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ikke i tvivl: Jeg ville vide det! :) Jeg kunne slet, slet ikke vente, jeg er alt for nysgerrig og kan faktisk heller ikke se pointen med at vente. Jeg synes, glæden ved at kunne sige "han" og begynde at forestille sig vores lille dreng er så meget større for mig end overraskelsen ved først at få det at vide til fødslen nogensinde kan blive.

 

G og jeg var heldigvis enige, men havde vi ikke været det, havde jeg stadig ikke været i tvivl. Jeg ville vide det, og så måtte jeg acceptere at skulle tie stille med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En bekendt af mine var i den situation med deres første fælles barn (hun havde 2 sønner fra tidligere). Hun ville vide det han ville ikke. Hun fik kønnet at vide og holdt det hemmeligt for ham og viste ham ikke de lyserøde/lilla ting hun købte. Tror kun sen kunne gå fordi de alligevel ikke boede sammen. Ved næste fælles barn fik de kønnet at vide så de vidste om storesøsters tøj kunne genbruges eller ej (kunne det så ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER