MaleneB

Flonel - hvor køber jeg det?

6 indlæg i dette emne

Hej alle sykyndige (og ikke sykyndige ;-) )

Jeg er faldet over det lækre stof Flonel - dejligt blødt og lavet af bomuld - perfekt til blandt andet babytæpper. :-)

Men af en eller anden grund er det ikke så populært herhjemme. Jeg har i hvert fald svært ved at finde det nogen steder. Det må jo gerne være med søde print og ikke bare ensfarvet.

Nogen der kender et godt sted at købe Flonel? Det må gerne være over nettet og gerne fra udlandet så længe fragten ikke er for dyr.

Og er der nogen der kender Minky fabric? Er det bare Plys? Eller noget andet? Og er det godt? Jeg har læst at det skulle være helt vildt blødt og lækkert til især babytæpper, men hvad jeg kan se så er det lavet af polyester. Det er vel ikke så godt igen, eller betyder det ikke noget?

Håber der er nogen der kan hjælpe på den ene eller anden måde. Tak. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Flonel hedder Flannel paaa engelsk :)

 

http://www.plushaddict.co.uk/all-fabric/flannel.html

Samme butik har minky. Minky er kunststof og det ville jeg ikke lave babytaeppe af selv... Men mange bruger det til ble-yderstof, hvis man laver stofbleer, eller som deko udenpaa noget andet stof, saa det ikke er i direkte kontakt med huden - eller til hyggepudebetraek. 

 

Det er bloedt, men det bliver stoft med vask, skal du regne med, men saa bliver det bloedt igen, naar det er vasket igennem tilstraekkeligt mange gange. Det kan blegne lidt i farverne og det kan fnuldre en anelse i overfladen, men jeg bruger det f.eks. til at sy stofbind af og det er nogle af de bloedeste og mest behagelige, jeg har. 

 

Nu ved jeg ikke - er det til babytaeppe, eller taenker du ogsaa andre formaal? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der jo velour - det kan du opstoeve som bambus og det er bloedt, og det virker tempererende  :) 

 

Mullymuksut Oy er finsk og har ogsaa mange fine stoffer, ogsaa oeko, hvor der er nogle sjove prints...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flonel hedder Flannel paaa engelsk :)

 

http://www.plushaddict.co.uk/all-fabric/flannel.html

Samme butik har minky. Minky er kunststof og det ville jeg ikke lave babytaeppe af selv... Men mange bruger det til ble-yderstof, hvis man laver stofbleer, eller som deko udenpaa noget andet stof, saa det ikke er i direkte kontakt med huden - eller til hyggepudebetraek. 

 

Det er bloedt, men det bliver stoft med vask, skal du regne med, men saa bliver det bloedt igen, naar det er vasket igennem tilstraekkeligt mange gange. Det kan blegne lidt i farverne og det kan fnuldre en anelse i overfladen, men jeg bruger det f.eks. til at sy stofbind af og det er nogle af de bloedeste og mest behagelige, jeg har. 

 

Nu ved jeg ikke - er det til babytaeppe, eller taenker du ogsaa andre formaal?

Netop det at minky er et kunststof er præcis derfor jeg har været lidt tilbageholdende omkring det. Det var nemlig til et babytæppe jeg havde i tankerne, og du bekræfter mig bare i, at jeg skal holde mig til flonellen. :-) i hvert fald til det formål...

Er det minky'en der bliver stift ved vask og senere blødt igen?

Tak for link. :-) Har du før brugt hjemmesiden og købt derfra selv? Og er det gået godt med at få dine varer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er der jo velour - det kan du opstoeve som bambus og det er bloedt, og det virker tempererende :)

Mullymuksut Oy er finsk og har ogsaa mange fine stoffer, ogsaa oeko, hvor der er nogle sjove prints...

Tak det vil jeg lige se nærmere på. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Netop det at minky er et kunststof er præcis derfor jeg har været lidt tilbageholdende omkring det. Det var nemlig til et babytæppe jeg havde i tankerne, og du bekræfter mig bare i, at jeg skal holde mig til flonellen. :-) i hvert fald til det formål...

Er det minky'en der bliver stift ved vask og senere blødt igen?

Tak for link. :-) Har du før brugt hjemmesiden og købt derfra selv? Og er det gået godt med at få dine varer?

 

Det er flonel, der bliver stift og nusset og saa bloedt igen, omend stadig lidt nusset. Det kan godt faa saadan lidt et lidt forvasket retro-look over sig, hvis det giver mening?

 

Noget laekkert jersey GOTS certificeret bomuld er ogsaa en mulighed. Med fint kantebaand... Vi har et babytaeppe fra Benetton, som er i 3 lag jersey og det forbliver i hvert fald bloedt og laekkert! Lillestoff.de har laekkert jersey i oekobomuld :) 

 

jeg har ikke selv koebt fra plushpants endnu, men jeg kender flere "blesyende" moedre, der bruger butikken, saa derfor toer jeg godt anbefale den. Til italien kan post fra UK tage op til 3 uger om at naa frem, men det er vist ikke saadan til Danmark. 

 

Tak det vil jeg lige se nærmere på. :-)

 

Jeg har lige bestilt lidt, saa det er spaendende, hvordan det gaar med forsendelsestid til Italien og om materialerne er saa laekre, som jeg haaber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER