Dorthe

Tobias fødsel

4 indlæg i dette emne

Jeg skrev det her om Tobias fødsel den 1. maj 2006

Så har jeg lige nogle minutter til at få skrevet om tobias fødsel.

Søndag den 16/4-06 kl 2.55 skulle jeg op og tisse, troede jeg, men da jeg kommer ud af sengen, der render vandet ned af mine ben. Så min ud og sidde på toilettet. Så sker der endelig noget, og så dagen før min termin. Mens jeg sidder der på toillettet skal jeg jo have et bind på, men hver gang jeg rejser mig, løber der vand ud over det hele. Så jeg bliver nød til at kalde Per, som stadig ligger og sover. Han er noget klat øjet, da han kommer ud til mig. Da han får af vide at vandet er gået, kan han slet ikk tage sig sammen til at finde de bind til mig, :angry så bliver nød til at skælde lidt på ham men han finder da dem endelig. Og så går vi ind og ligger os i sengen igen.

Kl. 4.30 starter mine veer, av for den. Jeg ringer til fødegangen, de siger at jeg skal komme ind kl 9.00. Men kl. 7.00 har jeg meget ondt, så vi køre derind. Jeg bliver undersøgt, men er kun 1 cm åben :angry1: Så det endte med at vi tog hjem igen.

Kl. 16.00 der tager vi afsted igen til fødegangen, men jeg var kun 2 cm åben :angry så vi tog hjem igen. Jeg fik afvide at jeg skulle tage 2 panodiller, og så gå i seng. Det gjorde jeg så.

Kl. 23.30 der har jeg så stærke veer, at jeg vil afsted igen til fødegangen. Vi kommer derind kl. 23.50 og jeg er desværre kun 4 cm åben. Kl. 1.10 er jeg 8 cm åben og er begyndt at få pressetrang. Det synes jeg godt nok va ubehageligt. Kl. 1.35 kommer jeg op på fødelejet.

Da jeg havde fået presset hovedet lidt ud, fik jeg af vide bagefter, at jeg havde spurgt jdm om hun ikk bare kunne hive ham ud resten af vejen. Hun svarede så, at det kunne hun ikk, for sådan nogle små babyer kom ikk med håndtag på sig. Da hun sagde det, så havde jeg kigget på Per, og spurgt ham, om hvad det va for noget byggesjusk han havde lavet :lolhit ;) Jeg kan ikke selv huske, at jeg har sagt det.

Kl. 2.25 er Tobias født.

Han blev altså født den 17/4-06, på terminsdatoen. Hans farfar havde håbet på den 16/4, for der har han nemlig fødselsdag.

Men alt i alt, så va det en super fødsel, med en super Jdm. Jeg fik ingen bedøvelse overhovedet, tros at Tobias vejede 4090 g og var 55 cm lang. Men tilgengæld fik jeg 9 sting bagefter. Men de sting mærker jeg ikk noget til i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op, har lige læst Annikas fødselsberetning også, og det lyder da til at du er lidt af en superføder. :gp Dejlig beretning. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, har lige læst Annikas fødselsberetning også, og det lyder da til at du er lidt af en superføder. :gp Dejlig beretning. :)

Ja Annikas fødselsdag gik stærk, det gjorde Tobias også, da den først kom igang. Det kan godt være jeg er superføder, hvis man kigger på at de er født uden bedøvelse og alt det, MEN jeg er en EKSTREM dårlig gravid :D Det har jeg SLET ikke tålmodighed til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig FB- tak fordi du delte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER