Maustique

Gravid igen efter livmoderbetændelse

9 indlæg i dette emne

Hej Tøser

 

Vi er begyndt at arbejde på spire nr. 2 - og i den forbindelse er der et spørgsmål, der er begyndt at spøge hos mig...

 

I forbindelse med sidste fødsel fik jeg en voldsom underlivsbetændelse, der resulterede i indlæggelse og antibiotika i drop i 4 døgn. Jeg spurgte på det tidspunkt overlægen om, hvorvidt det kunne skabe problemer for mig i forbindelse med evt. lukkede æggeledere ved pb2 - og hans svar var, at det kunne man i princippet ikke vide, før senere og at han havde flere patienter, der efterfølgende havde fået barn igen (riiiimelig sølle svar synes jeg faktisk).

 

Nu har vi så prøvet i tre cyklusser (ved godt at det absolut ikke er lang tid - det tog 5 at lave Alexander) og min kæreste synes vi skal vente min. 6 måneder endnu inden vi kontakter lægen, men jeg har bare svært ved at slå det ud af hovedet.

 

Er der nogen af jer andre, der har haft underlivsbetændelse efter fødslen (alvorligt) og fået et mere brugbart svar ud af en læge?

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det jeg i princippet ønsker er faktisk en skylning af æggelederne for at sikre, at der fortsat er passage... Lyder det åndssvagt?

Jeg har vel behov for at overbevise min læge nok til, at jeg kan få en henvisning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis du gerne vil have det tjekke skal du vel have en henvisning til en gyn der kan lave det.

 

Jeg havde infektion i livmoderen efter min fødsel og det kostede 2 gange antibiotika inden det var væk. Dog var det ikke nødvendigt med det i drop, selvom min læge ringede ind og spurgte om det skulle være ham eller sygehuset der startede det op. Så ikke så slemt så det du oplevede.

 

Jeg har slet ikke skænket tanken om det kunne spære vejen for passage. Og jeg er nu 18+3 dage henne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft underlivsbetændelse, men jeg hvis det var mig, tror jeg, jeg ville starte med at ringe til en gynækolog og fortælle, hvad du har fortalt i første indlæg og så spørge, om det er rimeligt at få lavet en gennemskyldning - selvom I ikke har prøvet vildt længe.

Hvis nu gyn siger ja - så vil jeg mene at det skulle være nemt nok at ringe til din egen læge og bede om en henvisning "fordi gyn gerne vil se dig". Hvis gyn siger tal med egen læge først, så gør det.

 

I virkeligheden er det svar lægen gav dig i sin tid jo helt korrekt, for det er jo ikke sikkert at selv en alvorlig underlivsbetændelse giver problemer senere - men den kan godt. Og jeg vil tro, at det hele ser sådan ret underligt ud det første gode stykke tid efter fødslen, så det måske kan være svært at afgøre for alvor. Men altså - jeg kan sagtens forstå dit behov for en afklaring. Og det ville da også have været federe, hvis han (helst) havde sagt - ingen problemer. Eller alternativt - ja, vi anbefaler man lige taler med en gyn. Bare så du vidste hvor du stod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heller ikke selv prøvet det. Men så vidt jeg ved er risikoen for problemer med fertiliteten efter underlivsbetændelse som regel meget lille, hvis man er kommet hurtigt i behandling.

Det er mest, hvis man har gået længe med en ubehandlet infektion, at der kan være de følgevirkninger.

Men synes det er et rigtig godt råd at ringe til en gyn og høre om der er grund til bekymring. Så kan du altid gå til din egen læge og bede om en henvisning, hvis gyn vurderer at det er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille update. Jeg har spurgt Svend inde fra Copenhagen Fertility Centre.

 

Hans svar var ligeud, at jeg, efter hans mening, skulle have en henvisning til and vandscanning hurtigst muligt, da jeg kunne have lukkede æggeledere.

 

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om det er fordi han lever af at lave den slags - men jeg har ihvertfald bestilt en tid hos min læge. Så må vi se, hvad hun siger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg da sikker på hun vil rette sig efter! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder fornuftigt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. jeg havde en sen abort i uge 20. i den forbindelse fik jeg en massiv underlivsbetændele.. Efter at havde prøvet i 4 mdr. Gik jeg til lægen og forklarede, de syntes at det var en god ide at få tjekket. Gennemskyld d. 18. dec alt ok. Men så fik jeg ro i sindet. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER