girly1988

Ny familiebil?

12 indlæg i dette emne

Vi står og skal have en ny familiebil som kan have en barnevogn med og med isofix og gerne en stationcar der kan rumme en børnefamilie :-)

Vi vil ihvertfald have 2 børn...måske 3 hvis økonomi og overskud er til det...men ikke noget vi er sikre på.

Vi har kig på en Ford Focus Stationcar diesel fra 2010...hvad er jeres erfaringer med sådan en bil?

På forhånd tak....ellers kigger vi også Opel Astra stationcar og Skoda Fabia Stationcar....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan en har vi - og vi er super tilfredse!

Vi var 5 personer i bil til sydfrankrig i sommer uden problemer. Dog med klapvogn i stedet for barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke lige ford'en, men min søster har skodaen, og synes den virker lille/mindre end de andre modeller.

 

Ellers kan jeg anbefale Renault megane st. car ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Skoda fabia er ret lille- og tror ikke du ville kunne rumme 3 børn plus barnevogn etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Ford Focus stationcar og er på udkig efter en større.

Der er 1 barn i autostol 9~18 kg, 1 på sovepude (fordi der ikke er plads til en med ryg) og 1 som sidder på den lille plads midt i.

Der er lige plads til dem, men hvis der var 2 autostole, så ville der ikke være meget plads til nr 3.

Bagagerummet er fremragende. Der kan være både vores emmaljunga, når hjul tages af, samt en klapvogn og diverse ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoda Fabia Combi er en dejlig bil - sådan en har vi haft siden Anna var 6 mdr. Der har fint været plads til en barnevogn, oppakning og os. Nu er vi ved at opgradere, da vi begge har temmelig lange ben, så det kniber lidt med benpladsen på bagsædet. Vi har planer om at opgradere til Skoda Octavia combi - vi er ret store fan af Skoda og en Octavia (især de nye udgaver), kan i hvert fald sagtens rumme en familie på 5 med oppakning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en volkswagen caddy. Det er ikke en stationcar, men stadig en super rummelig bil, og så har den skydedøren bag i. På babymessen viste de den med en udslået tvillingebarnevogn stående bag i - så den kan indeholde en hel del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en Ford Focus stationcar og der er i hvert fald masser af plads bag i.

Vi havde en alm Ford Focus inden som vi var rigtig glade for, så det forventer jeg også at vi bliver for den her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skulle vi have tre autostole, ville vi vælge en Skoda Octavia... I dag har vi en Skoda Rapid Spaceback til to..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret hooked på Ford Focus stationcar så manden tager idag ud og kigger en ekstra gang på den og vurdere om den kan gå an til evt 3 børn hvis nu det ender der....men igen det er jo ikke sikkert vi har mod på en nr 3 når først vi engang får nr 2 ;-) hvor gamle sksl børnene være før de ikke behøver autostol? For tænker da os at behovet for 3 autostole nok ikke bliver aktuelt for der er jo leveringstid på små babyer ;-)

Og hvis i siger der kan være en barnevogn plus klapvogn tænker jeg helt sikkert der må være plads nok til vores behov :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret hooked på Ford Focus stationcar så manden tager idag ud og kigger en ekstra gang på den og vurdere om den kan gå an til evt 3 børn hvis nu det ender der....men igen det er jo ikke sikkert vi har mod på en nr 3 når først vi engang får nr 2 ;-) hvor gamle sksl børnene være før de ikke behøver autostol? For tænker da os at behovet for 3 autostole nok ikke bliver aktuelt for der er jo leveringstid på små babyer ;-)

Og hvis i siger der kan være en barnevogn plus klapvogn tænker jeg helt sikkert der må være plads nok til vores behov :-)

Det kommer vist an på højde.

Mine piger er 12 år, 142cm og 8 år, 122cm.

Hende på 8 sidder på selepude selvom hun burde sidde i en 15~35kg stol ting. Men hvis hun gjorde det, så ville der ikke være plads til hende på 12.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER