Pippi

Hvornår oplevede I de første tegn og hvad var det?

11 indlæg i dette emne

Hej piger,

Så går jeg her og venter. Positiv ægløsningstest i søndags og så håber jeg jo at den er hjemme denne gang! Men ventetiden indtil menstruation eller en positiv graviditetstest er dræbende!

Så kan I fortælle mig hvornår I oplevede jeres første symptomer på graviditet og hvad var det? Var I sikre eller skulle der en test til før I opdagede, at I var gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I 6. uge - der kom de ømme bryster skarpt forfulgt af kvalmen...

Jeg tror faktisk ikke på at man kan have tidligere symptomer end det - kroppen har jo dårligt fundet ud af, at den er gravid. Men man kan tænke så meget over det at man kan overbevise sig selv om en masse - og det er jeg også god til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 6. uge - der kom de ømme bryster skarpt forfulgt af kvalmen...

Jeg tror faktisk ikke på at man kan have tidligere symptomer end det - kroppen har jo dårligt fundet ud af, at den er gravid. Men man kan tænke så meget over det at man kan overbevise sig selv om en masse - og det er jeg også god til..

Det er jeg nu uenig i. Reelt set, kan man have symptomer stort set fra undfangelsen, men det er ikke sikkert man opdager dem.

Jeg blev enormt grådlabil og græd efter sex 3+3 og fordi jeg missede toget 3+5 (?! :blink) Det har jeg aldrig gjort hverken før eller siden og lige præcis den cyklus var jeg faktisk temmelig rolig omkring projektet ;)

Jeg havde også ømme brystvorter ifm ÆL et par dage længere end vanligt, men det forsvandt ca. 3+1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første symptom omkring 3+0 var humørsvingninger. Ellers var der hedeture op til testdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også uenig i at man ikke kan mærke det meget tidligt.

I min første graviditet fik jeg meget kraftig metal smag i munden, som jeg hverken før eller siden har oplevet. Det var et par dage efter ægløsning og varede til jeg var omkring 4 mdr henne. Omkring uge 3 fik jeg helt enormt ømme bryster og kunne ikke ligge på dem.

I min 2 graviditet var det mest en sikker fornemmelse tidligt, det var ikke længe efter ægløsning at jeg vidste at jeg var gravid, men jeg kan ikke huske specifikke tegn udover meget ømme bryster igen omkring uge 3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh spændende tråd! Jeg går selv og venter og har ca 1 uge til testdag og synes det hele føles meget anderledes denne gang.. Det er svært sådan at blive ved med at overanalysere alt. Derfor er det alligevel dejligt at høre om andres tidlige tegn og drømme lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første tegn var voldsom kvalme med 3+0.

Var dog i tvivl om det skyldes graviditet eller sygdom den gang v

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lige 2-3 dage før jeg skulle test en stikken/niven i underlivet, som jeg ikke har normalt. Kunne huske jeg havde det sådan, da jeg ventede min første, så var slet ikke i tvivl her anden gang at den var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ømme bryster et par dage før jeg skulle teste. Det var egentlig mit "største" symptom på graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg "vidste" det stort set lige da vi havde "lavet " vores datter. Og da det var den eneste gang vi var sammen den måned, så kunne jeg regne ud jeg havde ret. En uges tid efter blev jeg "sløj" en dags tid, fik ekstra meget udflåd, blålig omkring brystvorter, let metal smag i munden, ændrede søvn vaner den første tid, havde mest lyst til at være vågen hele tiden, murren i maven, om i bækken knogler, tyngde i underlivet. Og jeg kunne teste 3+5 en suuuuper svag streg. Men jeg kunne bare mærke at jeg føltes "anderledes". Krydser fingre for dig (-:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER