lpd

Min hovedbund klør

7 indlæg i dette emne

Hjælp... min hovedbund klør altså helt vildt. Jeg vasker hår i carbamid shampoo, og det kan holde det nede i en dag, eller måske to.

Jeg synes jeg har prøvet alt. Nogle ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem for tiden.... Jeg tænker lidt at det har noget at gøre med at det er vinter :chin:

 

Jeg bruger shampoo og balsam uden parfume og andet skidt, og sørger for at skylle hovedbunden meget grundigt, så der ikke sidder sæberester efter badet. Det hjælper lidt synes jeg.

Ellers kan man også købe noget fedtfri gel på apoteket, som man kan smøre hovedbunden med når det klør.... Jeg synes det er ok effektivt. Kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder på stående fod, men hvis du gerne vil, kan jeg lige kigge når jeg kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har samme problem. Det er vinteren der gør det. Den udtørre lige som resten af kroppen bliver det. For mig har det hjulpet med parfume fri shampoo/balsam og hovedbundsmassage 1 gang om ugen med olie... Ellers kan man få noget skælshampoo på recept som også tager det. Det afhjælper på tørheden synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du langt hår og sætter du håret op, mens det er vådt?

Det kan nemlig få min hovedbund til at klø om vinteren og så hjælper skælshampoo 1-2 gange om ugen og en tørring af hovedbunden med føntørrer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kalk og tidselolie kapsler - men det tager nok et par mdr før det virker!

Det er skide godt for huden! Kan ikke huske hvorfor men den kombi virker også på soleksem fordi huden boostes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker for alle jeres råd.. skælshampoo er et godt bud :-) jeg har langt hår men tørrer det altid inden jeg sætter det op/går i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frisør anbefalede mig enat bruge babyshampoo 2 x om ugen i tre uger og slutte af med en lækker hårkur.

vupti kløe og irritation væk og mir her kan igen bruge sine egne shampooer uden kløe og irritation.

Håber snart det ervæk for det er SÅ irriterende og folk tænker garanteret "hun har nok lus" når man sidder der og kløer :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER