Guest

Hjælp..? Er det ægløsning?

10 indlæg i dette emne

Hej piger!

Nu har jeg smidt p-pillerne og kører på første måned efter. Jeg havde sidste menstruations første dag den 26. December, og har de sidste 2 dage haft en mærkelig følelse i underlivet.

Det føles lidt som at have luft i maven - bare i underlivet i stedet, men uden at luften er der. Det stikker lidt hele tiden, og der kommer nogle lidt voldsommere stik en gang i mellem - ikke noget der gør rigtig ondt, men det kan mærkes, især i venstre side. Det føles nærmest lidt brændende på en lidt uforklarlig måde, og trækker ned ad... Det er ekstra tydeligt når jeg tisser...

Kan det være ægløsningssmerter? Har aldrig prøvet det før, men jeg har også været på p-piller siden jeg var 15 år.

Åh den forvirrende krop!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke til at vide. Jeg ville prøve mig ad med en ægløsningstest. Jeg synes, at de hjælper mig til at forstå hvilke signaler min krop sender ved ægløsning :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med ægløsningstest, indtil du kender din krop noget bedre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke fordi det er så vigtigt for mig at vide hvornår jeg har ægløsning endnu - det var mere et spørgsmål om, om mine smerter kunne skyldes dét, eller om jeg bør være bekymret... :)

Men tak for tippet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig selv prøvet kraftige smerter under ægløsning. Jeg har prøvet at mærke lidt niv i den ene side, som en form for sidestik og ellers kun smerter ved samlejet. Så hvis dine smerter fortsætter ville jeg da klart råde dig til luge at tjekke ved en læge, om der er noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HVIS det er ægløsning, så bør det ihvertfald ikke vare ret meget mere end 48 timer... Ellers ville jeg kontakte lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde stikken og niven under mine ægløsninger, men det var nu ikke noget der varede flere dage, nærmere timer.
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget som når jeg har ægløsning, jeg har oplevet at det godt kan stikke, nive, brænde lidt et par dage. Ganske ubehageligt i mit tilfælde, men jeg er ihvertfald ikke i tvivl når jeg har ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen. Jeg satser på at det er ægløsning. I dag har det dog føltes som rigtig slemme menstruationssmerter - og dét har jeg ikke haft i mange år! Det eneste der "hjælper" er faktisk at have sex. Men det er jo heller ikke det værste...

Hvis det fortsætter må jeg få fat i en læge - jeg er bare først i Danmark om to uger... Men det går selvfølgelig væk inden! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som når jeg har ægløsning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER