Guest

Anbefal en klapvogn - offroad og kvalitet

12 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at kigge lidt på klapvogne, Laura er begyndt at vågne hvis jeg går tur med hende i barnevognen med hunden, og hun kan sagtens bare ligge og hygge sig i barnevognen hvis hun kan se ud, det så bare ikke så nemt i regnvejr med regnslag.

Så når hun begynder at kunne sidde selv, så tror jeg vi vil få stor glæde af en klapvogn, nu er spørgsmålet bare hvilken!

Af barnevogn har jeg emmaljunga big star supreme, og jeg er MEGA glad for den, kvaliteten er i top!

Derfor hælder jeg meget til en emmaljunga klapvogn, men måske der er noget andet endnu bedre derude!

Mine krav er lidt høje, den skal være i god kvalitet, da den kommer til at køre meget på grus og skovstier.

Hun skal kunne sidde i den og selv med regnslag så hun kan kigge ud.

Det skal være muligt at ligge ryggen helt ned i den så en lille lur er en mulighed.

Og så vil jeg gerne høre nogen erfaringer med sving/vendbar håndtag, bruger man det?

At vende selve toppen ved jeg at jeg ikke får brugt, så det er selve styret jeg tænker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ELSKER vores Emmaljunga Nitro City (er det ikke sådan den hedder, den største, og dyreste <_< variant)

Den kan det hele! Er vidunderlig let at køre med.

Vi har med svingbar hjul og det er virkelig rart! De kan låses hvis man har det behov, det bruger vi dog sjældent.

Den har indbygget myggenet og solsejl - solsejlet var jeg meget glad for i sommers. Regnslag medfølger, det er ikke synderligt super, men jeg ved at min søster bare tager barnevogns regnslaget over, så det er jo en mulighed :)

Den er dyr, men bestemt alle pengene værd! Især hvis du finder den på tilbud ;)

Edit:

Pga svingbarehjul kan man ikke vende styr, men kassen. Jeg er glad for den løsning, for min dreng har stadig bedst af at sidde ind mod mig, så jeg ville være ked af at han var tvunget den anden vej. Vi er begyndt at vende lidt nogle gange nu, så det er rart at have muligheden. Den er desuden nem at vende og jeg kan gøre det med ham siddende i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hvis den ikke havde svingbar hjul så kan den vende styret?

Jeg skal helt sikkert ikke have svingbarhjul - det er virkelig praktisk i byen, men virkelig upraktisk når man bor ud af 800 meter grusvej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har teutonia mistral s. Før vi købte, var jeg sikker på jeg skulle have emmaljunga (ligesom vores barnevogn), men da vi var ude og kigge, føltes teutonia bare bedre.

Den har:

Svingbare forhjul (hvorimod teutonia mistral har helalmindelige, men ellers er de vist ens)

Vendbart sæde

Vendbart styr (har været en fordel offroad, da vi så kunne have stabile hjul forrest, og låse de svingbare. Fungerer rigtig godt og nemt!)

Svingbare hjul kan låses

Håndbremse (dvs du bremser klapvognen oppe på styret)

Kan lægges helt ned, har flere positioner

Regnslaget er gennemsigtigt, så barnet stadig kan følge med

Klapvognssædet sidder relativt højt oppe ift mange andre klapvogne (stor fordel for os, da vi begge er relativ høje, plus vi synes det giver barnet bedre udsyn)

Nem adgang til ret stor kurv under klapvognssæde

Nem at manøvrere

Hmmm ved ikke om jeg har glemt noget..... Men vi er ihvertfald virkelig glade for den! Mange vælger selv mellem lufthjul og punkterfrie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hvis den ikke havde svingbar hjul så kan den vende styret?

Jeg skal helt sikkert ikke have svingbarhjul - det er virkelig praktisk i byen, men virkelig upraktisk når man bor ud af 800 meter grusvej :)

Ja!

Men seriøst, overvej det! Hjulene er ikke små, så det er absolut ikke noget problem på grus, græs, sne og vild natur.

Jeg har kun oplevet dem som uheldige på brosten, men så har jeg jo bare låst dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

City elite!

Køb i england :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Teutonia Mistral DK og jeg vil virkelig anbefale dig at kigge paa den! Den er koebt brugt(til 1 barn), den er roed og den fejler bare INTET, selvom vi bor i en italiensk middelalderlandsby og gaar paa baade brosten, grusveje og virkelig ujaevne stier. Vi har haft den med til Venedig op og ned af broer, paa diverse strandture og egentlig overalt, ja... 

 

Den kan alt det, som er beskrevet ovenfor om Mistral S, men hjulene er gode stabile og haardfoere. Jeg tager dem af og smoerer dem med ujaevne mellemrum og det er ikke for ofte, vil jeg tilstaa. Der kan pilles noget af siderne og aabnes op for lufttilgange, hvilket er kaempemaessigt rart, naar det er varmt/rigtig varmt. Der er foert begyndt at komme en meget lille bitte prik rust nu, men den staar saa ogsaa indenfor... 

 

Der kan soves gode lure i den og saa kan der faktisk ogsaa staa en stor Odder lift i den, hvis man vil bruge den som barnevogn :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa ja, og elsker faktisk at styret kan vendes med et snuptag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Teutonia Mistral DK og jeg vil virkelig anbefale dig at kigge paa den! Den er koebt brugt(til 1 barn), den er roed og den fejler bare INTET, selvom vi bor i en italiensk middelalderlandsby og gaar paa baade brosten, grusveje og virkelig ujaevne stier. Vi har haft den med til Venedig op og ned af broer, paa diverse strandture og egentlig overalt, ja...

Den kan alt det, som er beskrevet ovenfor om Mistral S, men hjulene er gode stabile og haardfoere. Jeg tager dem af og smoerer dem med ujaevne mellemrum og det er ikke for ofte, vil jeg tilstaa. Der kan pilles noget af siderne og aabnes op for lufttilgange, hvilket er kaempemaessigt rart, naar det er varmt/rigtig varmt. Der er foert begyndt at komme en meget lille bitte prik rust nu, men den staar saa ogsaa indenfor...

Der kan soves gode lure i den og saa kan der faktisk ogsaa staa en stor Odder lift i den, hvis man vil bruge den som barnevogn :)

:ditto Købte den dog på udsalg, men min søster har købt sin brugt og den er mindst lige så velholdt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vidst tre typer klapvogne jeg skal have kigget lidt mere på :)

Mange tak for svar alle sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker vores Emmaljunga..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER