Solvej99

Forskudsopgørelse

51 indlæg i dette emne

Nå det er vist på tide, at vi får den udfyldt.

Da vi har købt hus, har vi nu nogle renteudgifter, der skal skrives på.

Men skal renteudgifterne skrives på hos os begge to? Eller skal vi skrive halvdelen på hos os hver? :help

Edit: Vi er ikke gift. Ved ikke om det har nogen betydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fundet ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet ud af det :)

:super

Hvad var svaret? At det skal deles hvis I har købt huset 50/50, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Hvad var svaret? At det skal deles hvis I har købt huset 50/50, ikke?

Uhh, vi står i den samme, hvor finder du de tal du skal skrive ind? Altså renteudgifterne? Og er der ikke andet der skal rettes når man pludselig bliver husejer?

Jeg har udskudt at kigge på den forsludsopgørelse, for jeg ved ærligt ikke hvad der skal rettes og til hvad :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Hvad var svaret? At det skal deles hvis I har købt huset 50/50, ikke?

Jo :) Vores bankrådgiver havde allerede delt beløbet imellem os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, vi står i den samme, hvor finder du de tal du skal skrive ind? Altså renteudgifterne? Og er der ikke andet der skal rettes når man pludselig bliver husejer?

Jeg har udskudt at kigge på den forsludsopgørelse, for jeg ved ærligt ikke hvad der skal rettes og til hvad :help

 

Umiddelbart er der ikke andre ting end renteudgifter der skal rettes :) Hvis I ikke skulle få dem skrevet på er det ikke det væreste da det er et fradrag og du derfor bare får det tilbage i skat året efter. Det er bedst at sætte renteudgifterne lavere end forventet, da man ellers risikerer en restskat. 

 

Men som LilleMi skriver så er det en god ide at sætte 50/50 på jeres forskudopgørelser :) Du bør kunne finde tallene på jeres lånedokumenter og hvis du er i tvivl kan du altid skrive til banken så kan de oplyse dig det :) 

 

Hvis I har haft nogen håndværkerudgifter i år er der stadig håndværkerfradrag i kan indberette i 2014 via jeres årsopgørelser. Det er maks. 15.000 kr. pr. person over 18 år i husstanden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting der evt. kan være i forbindelse med flytning er befordringsfradrag hvis I er flyttet længere væk eller tættere på jeres arbejde :) Grænsen er 24 km. pr. dag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting der evt. kan være i forbindelse med flytning er befordringsfradrag hvis I er flyttet længere væk eller tættere på jeres arbejde :) Grænsen er 24 km. pr. dag :)

Min bankrådgiver har også skrevet ejendomsskat på min liste. Men jeg kan ikke finde en rubrik til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting der evt. kan være i forbindelse med flytning er befordringsfradrag hvis I er flyttet længere væk eller tættere på jeres arbejde :) Grænsen er 24 km. pr. dag :)

Tusind tak! Det var da en dejlig præcis gennemgang. Jeg aner INTET om skat, så du reddede mig lige fra en masse bekymringer :kram2

Man skulle tro vi havde noget håndværkerfradrag at hente, når vi har renoveret hele huset, men med mindre man kan få fradrag for sit eget håndværk, er der vist ikke noget at komme efter :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bankrådgiver har også skrevet ejendomsskat på min liste. Men jeg kan ikke finde en rubrik til det?

Orv, du er heldig sådan et få en liste. Vi har fået nada andet end et brev om at det er vores ansvar at indberette diverse ændringer i økonomien, men det var faktisk fra ejendomsmægleren :wacko ikke skide nemt at følge op på, når man ikke ved hvilke ændringer der skal skrives hvor og hvorfor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orv, du er heldig sådan et få en liste. Vi har fået nada andet end et brev om at det er vores ansvar at indberette diverse ændringer i økonomien, men det var faktisk fra ejendomsmægleren :wacko ikke skide nemt at følge op på, når man ikke ved hvilke ændringer der skal skrives hvor og hvorfor ;)

Vi har en virkelig god bankrådgiver. Hun har faktisk også tilbudt, at vi kunne komme ned i banken og udfylde forskudsopgørelsen sammen med hende :super

Lone hvad gør jeg egentlig, når jeg er færdig med uddannelse til juni og derefter ikke ved om jeg skal på dagpenge eller løn? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bankrådgiver har også skrevet ejendomsskat på min liste. Men jeg kan ikke finde en rubrik til det?

Den skal ikke på forskudsopgørelsen men bliver opkrævet halvårligt. Den er rimelig høj (jeg mener vi betaler ca 10000 pr gang) så det er vigtigt at huske at lægge penge til side til den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en virkelig god bankrådgiver. Hun har faktisk også tilbudt, at vi kunne komme ned i banken og udfylde forskudsopgørelsen sammen med hende :super

Lone hvad gør jeg egentlig, når jeg er færdig med uddannelse til juni og derefter ikke ved om jeg skal på dagpenge eller løn? :unsure

Hvis du ikke ved det ville jeg sætte det som om du skal i arbejde. Hvis en normal startløn f.eks er 25.000 kr mdr ville jeg sætte indkomsten til 150.000 kr . Hvis det viser sig at du ryger på dagpenge har du betalt for meget i skat og får penge tilbage i stedet for at skulle betale restskat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak! Det var da en dejlig præcis gennemgang. Jeg aner INTET om skat, så du reddede mig lige fra en masse bekymringer :kram2

Man skulle tro vi havde noget håndværkerfradrag at hente, når vi har renoveret hele huset, men med mindre man kan få fradrag for sit eget håndværk, er der vist ikke noget at komme efter :P

Jeg synes nok jeg kunne huske I havde lavet en del men kunne ikke huske om det var gør det selv :)

Du spørger bare hvis der er noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal ikke på forskudsopgørelsen men bliver opkrævet halvårligt. Den er rimelig høj (jeg mener vi betaler ca 10000 pr gang) så det er vigtigt at huske at lægge penge til side til den :)

Hun havde bare streget den under som om den også skulle skrives på. Men har også selv kunnet læse mig til, at det sker automatisk.

Vi skal betale 13.000 halvårligt. Men vi har lagt alle vores faste udgifter på 1 år sammen og divideret med 12. Så sætter vi det beløb over på en budgetkonto hver måned, så vi ikke skal bekymre os om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke ved det ville jeg sætte det som om du skal i arbejde. Hvis en normal startløn f.eks er 25.000 kr mdr ville jeg sætte indkomsten til 150.000 kr . Hvis det viser sig at du ryger på dagpenge har du betalt for meget i skat og får penge tilbage i stedet for at skulle betale restskat.

Det var også min tanke :super

Hvis jeg så bliver gravid inden, kan jeg vel bare gå ind og ændre i den undervejs ik'? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hbor seraf hvor meget og hvornår man skal betale ejendomsskat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hbor seraf hvor meget og hvornår man skal betale ejendomsskat?

E-boks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hbor seraf hvor meget og hvornår man skal betale ejendomsskat?

Ja, jeg fik også et brev fra kommunen i min e-boks. Vores er så hver tredje måned :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nok jeg kunne huske I havde lavet en del men kunne ikke huske om det var gør det selv :)

Du spørger bare hvis der er noget :)

Tak!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg fik også et brev fra kommunen i min e-boks. Vores er så hver tredje måned :unsure

Har I fået et girokort endnu? Vi har kun modtaget opgørelsen over hvad vi skal betale, men ikke et girokort :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I fået et girokort endnu? Vi har kun modtaget opgørelsen over hvad vi skal betale, men ikke et girokort :chin:

Vi har heller ikke modtaget girokort, men kan se på opgørelsen at vi skal betale 1. rate snart <_< Og vi kunne ikke få fat på kommunen i fredags :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke modtaget girokort, men kan se på opgørelsen at vi skal betale 1. rate snart <_< Og vi kunne ikke få fat på kommunen i fredags :prik

Nej det er da irriterende? <_<

Jeg ringede faktisk til kommunen i starten af december, hvor jeg fik at vide, at girokortet ville komme kort tid efter. Har stadig ikke fået det. Må ringe igen på mandag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er da irriterende? <_<

Jeg ringede faktisk til kommunen i starten af december, hvor jeg fik at vide, at girokortet ville komme kort tid efter. Har stadig ikke fået det. Må ringe igen på mandag :rolleyes

Mega irriterende! Jeg hader når der ikke er styr på sådan noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mega irriterende! Jeg hader når der ikke er styr på sådan noget :rolleyes

Me too! Gider ikke at det kommer til at se ud som om, at vi ikke har betalt :rolleyes

Hvilken kommune bor du i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER