Myyynte

1 års fødselsdagsønsker

19 indlæg i dette emne

Hej piger

 

Hvad gav i jeres lille vidunder i 1 års fødselsdagsgave? Og hvad ønskede hun/han sig/ fik i gave? :) :blush

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav Andrea en stor Briobane med dyr. Hun fik af bedsteforældre (begge hold faktisk) træ legekøkken fra BR (det ene er byttet, vi ved endnu bare ikke hvad vi vil have i stedet).

Hun fik også en masse legemad, køkkengrej, picnickurv, indkøbskurv, en masse duplo, en del børnebøger, en del disneyfilm, en cd-afspiller/optager, en lavalampe, tøj, penge, knoppuslespil.

Hun ønskede sig duplo, brio, legekøkken, trælegemad, hagloff rygsæk, faunascape plakat rabbit til værelset, disneyfilm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Vitus en cake smash.

Han fik legebørn fra ikea med gryder etc som er hans bedste legetøj! En kravlende, Noahs ark fra br, æh nogle træplader i en vogn også fra br - rigtig fin men vi byttede den. Og 500 kr som vi købte vinterstøvler for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen :) dejligt at få lidt inspiration.. kan mærke at der snart skal skiftes lidt ud i legetøjet herhjemme så der skal nok lidt nyt og spændende legetøj på ønskelisten :D

louisef, bruger hun allerede legekøkken? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 1 års fødselsdagsgave var de store hit Duplo, puslespil, bobbles, bøger, dukke+vogn, stableklodser,  legemad til legekøkken.

 

Her da hun fyldte 1,5 til juleaften var de store hit igen puslespil, dukker, lægesæt, løbecykel og Brio/duplo.

 

Legekøkkenet fik hun da hun var 14 mdr. ca, stort hit og kunne sagtens bruges allerede fra 12 mdr. hvis hun havde fået det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, så har vi som fast ønske til jul og fødselsdag - penge til børneopsparing.

Og ang legekøkkenet brugte Vitus det med det samme han fik det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi flyttede i hus kort efter hun fyldte et, så det kom først op her ved 13,5 mdr, men hun eeeeelsker det! Alt skal åbnes og lukkes, og puttes i skabe :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak piger.. fedt så skal et legekøkken da på ønskelisten :)

 

Hvordan foregik deres fødselsdag? Nogle gode fif :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kan  I anbefale et legekøkken samt legemad? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies 1 års fest blev holdt efter lur for at hun skulle være mest frisk (hun var dog syg pga tandfrembrud) og vi startede med at pakke gaver op samtidig med at folk kom ind af døren hvilket vi nok ikke ville have gjort i bagklogskabens klare lys! Det gik men Mie var total rundforvirret over postyret og slet ikke i hopla. Så jeg tror jeg vil ligge gaverne på et bord når folk kommer ind og når så stemningen er mere rolig så pakke gaver op fx efter kaffen.

Vi holdt sukkerfri fødselsdag og jeg fik ikke andet end klager over maden <_< Mie fik havregrødsklatager med banan imellem og flødeskum på men hun var syg og derfor spiste hun ikke rigtig noget.

Egentlig syntes jeg dagen var en fiasko som jeg havde proppet vildt mange kræfter i <_<

Men det der var godt var at jeg om aftenen var gået AMOK i flag så da vi stod op var der flag OVER alt, store flag, små flag, flag på bordet og flag guirlander og det var bare et hit. Om morgenen hyggede vi med at synge og lege med flag og balloner og åbne vores gave som var en lege telefon og en lege bilnøgle med lyd!

Og om aftenen fik vi pommes frites for det var livret! Og så dansede vi til fødselsdags sange og RÅ hyggede.

I år var jeg syg med lav blodprocent så vi bestilte brunch udefra - KÆMPE NEMT - og fordi svigermor som sidder i kørestol ikke kunne komme op på 1 sal så holdte vi festen hos min svigerfar. Så vi dækkede først bord på dagen og vi gik rundt og satte flag op uden for.

Flagene er blevet et TYDELIGT symbol på fødselsdag ret hurtigt for Mie :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og kan I anbefale et legekøkken samt legemad? :)

Altså jeg er mest til noget neutralt så IKEA var i spil for os, men endte med at købe et i BR som har drejeknapper og micro ovn og lidt hylder.

Så købte vi gryder og grydeskeer dertil i IKEA.

Legemad arvede vi i så store mængder at vi har skrottet ca halvdelen og vi har stadig rigeligt.

Men jeg kan sige at mad med velcro er et hit (især en pizza og en afskyelig lyserød kage der kan "skæres" i skiver og samles), og så hårdt plastik. Det mad hun genkender fra sin hverdag.

Mener IKEA har noget fint stof mad, men Mie har ikke været super interesseret i de kager jeg har hæklet til hende.

Og så er kander og glas (glas købt i IKEA) fantastisk. Tallerkener og bestik bliver brugt til at fodre dukker med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt frokost. Sådan lidt nemt - ikke for meget. Kogt hamborgryg med kartoffelsalat, lun leverpostej med bacon og champignon, røget laks og lidt ost. Hjemmebagt rugbrød og franskbrød, og så efterfølgende kaffe og kage. Jeg havde så i modsætning til Majs besluttet, at Vitus godt måtte få kage til sin 1 års fødselsdag. At han så OVERHOVEDET ikke ville have det indefor sine læber er så en anden sag! ;) En oreo blev dog guffet med stor velbehag. 

 

Men ellers var det stille og roligt. Maden blev stillet frem som tag-selv. Ingen bordplan eller noget - man kunne bare sætte sig, hvor man ville. Huset var pyntet med vimpler, hvor der stod Vitus 1 år, hurra og tillykke og den slags. Efter maden og kaffen åbnede vi gaver. Det var en superdejlig dag og jeg tror alle hyggede sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7uhnIrC.jpg

Andrea fik dette, i træ, fra BR. Hun elsker at der er så mange låger at åbne og lukke, og moderen elsker det er rimelig neutralt :lol

Andrea fyldte 1 år på en lørdag, så det blev holdt for familien på dagen. Vi holdet det i vores nye, endnu ikke flyttet ind i, hus. Hele loftet var fyldt med balloner, og bordet var pænt dækket op med servicerer, flag og sugerør. Vi havde inviteret til kage og kaffe - jeg havde bagt boller, lavet tiramisu, lemon meringue pie og en fødselsdagslagkage. Andrea fik sin egen lille kage (stor succes)

nKvLFBk.jpg

Efter kaffen pakkede Andrea op, og snakkede lidt med gæsterne.

Senere havde vi lavet tomatsuppe og hvidløgsflute, inden folk tog hjemad.

Det var en super hyggelig dag påtrods af alt ikke blev som jeg havde håbede (jeg havde været ret syg ugen op til, og Andrea var også lidt sløj), Andrea nød dagen rigtig meget.

2 uger efter havde vi vennerne og deres børn ovre til kaffe og kage - mindst lige så hyggeligt med alle de små børn! Det var også en stor succes, og bagværket bragte glæde (bare hør Påskesen herindefra ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været glad for HAPE træ legemad og stofmad fra ikea. Vi fik også en del plastiklegemad fra BR i gave, det er Andrea også glad for.

Djeco laver også noget fint mad. Der er mange sjove ting nu - både maskiner (røremaskine, ekspressomaskine osv) og specielmad (sushi, pitabrød osv), det er ret fedt synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7uhnIrC.jpg

Andrea fik dette, i træ, fra BR. Hun elsker at der er så mange låger at åbne og lukke, og moderen elsker det er rimelig neutralt :lol

Andrea fyldte 1 år på en lørdag, så det blev holdt for familien på dagen. Vi holdet det i vores nye, endnu ikke flyttet ind i, hus. Hele loftet var fyldt med balloner, og bordet var pænt dækket op med servicerer, flag og sugerør. Vi havde inviteret til kage og kaffe - jeg havde bagt boller, lavet tiramisu, lemon meringue pie og en fødselsdagslagkage. Andrea fik sin egen lille kage (stor succes)

nKvLFBk.jpg

Efter kaffen pakkede Andrea op, og snakkede lidt med gæsterne.

Senere havde vi lavet tomatsuppe og hvidløgsflute, inden folk tog hjemad.

Det var en super hyggelig dag påtrods af alt ikke blev som jeg havde håbede (jeg havde været ret syg ugen op til, og Andrea var også lidt sløj), Andrea nød dagen rigtig meget.

2 uger efter havde vi vennerne og deres børn ovre til kaffe og kage - mindst lige så hyggeligt med alle de små børn! Det var også en stor succes, og bagværket bragte glæde (bare hør Påskesen herindefra ;) )

Jeg er ENORMT misundelig på køleskabsdelen af det her køkken, Mies er helt magen til bare uden køleskabet! Og hun er nemlig også VILD med at åbne og lukke og jeg syntes vi mangler et sted at komme maden hen som ikke bare er en kurv!

Køleskabet kunne vi slet ikke få da vi købte køkkenet til Mie! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ENORMT misundelig på køleskabsdelen af det her køkken, Mies er helt magen til bare uden køleskabet! Og hun er nemlig også VILD med at åbne og lukke og jeg syntes vi mangler et sted at komme maden hen som ikke bare er en kurv!

Køleskabet kunne vi slet ikke få da vi købte køkkenet til Mie! <_<

Andrea fik faktisk også den mindre udgave i fødselsdagsgave af det andet sæt bedsteforældre (jeps barnet fik køkkener nok til at starte et industrikøkken op :lol ), vi valgte at bytte det lille. Ellers er de fuldstændig ens. Øv at de ikke havde det den gang. Måske det er en mulighed med noget a la dette: http://www.elverborn.dk/koleskab-i-trae-med-indhold.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea fik faktisk også den mindre udgave i fødselsdagsgave af det andet sæt bedsteforældre (jeps barnet fik køkkener nok til at starte et industrikøkken op :lol ), vi valgte at bytte det lille. Ellers er de fuldstændig ens. Øv at de ikke havde det den gang. Måske det er en mulighed med noget a la dette: http://www.elverborn.dk/koleskab-i-trae-med-indhold.html

Det koster mere end selve køkkenet gjorde :D så det syntes jeg er voldsomt. Men pyt hun har et køkken og så må jeg bare leve med maden i kurven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det koster mere end selve køkkenet gjorde :D så det syntes jeg er voldsomt. Men pyt hun har et køkken og så må jeg bare leve med maden i kurven ;)

Det var derfor jeg skrev A la ;) er sikker på hvis du skriver playkitchen fridge diy på pinterest vil der komme masser af hjemmegjorte muligheder op? De plejer at være ret kreative og seje :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var derfor jeg skrev A la ;) er sikker på hvis du skriver playkitchen fridge diy på pinterest vil der komme masser af hjemmegjorte muligheder op? De plejer at være ret kreative og seje :yay

Åh ja :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER