Solvej99

Alkohol og fertilitet

6 indlæg i dette emne

Er der nogen, der ved hvordan alkohol påvirker fertiliteten?

Jeg har ÆL i dag eller i morgen. Kan jeg mon ødelægge mine æg ved at drikke i aften? Og kan min kæreste ødelægge sine sædceller?

Vi har heldigvis :seng i dag. Men vil jo gerne snuppe en tur mere i morgen og fredag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg "klippede" lige dette fra netdoktor.dk:

 

"Sundhedsstyrelsen anbefaler, at kvinder, der forsøger at blive gravide, ikke drikker alkohol. Der er imidlertid ikke sikkert videnskabeligt belæg for denne anbefaling. Det samme gælder Sundhedsstyrelsens anbefaling om, at gravide heller ikke bør drikke alkohol. Sundhedsstyrelsen fremhæver imidlertid, at man med hensyn til alkohol og graviditet ikke bør foretage en risikovurdering men i stedet bygge en anbefaling på et forsigtighedsprincip. Det vil sige, at man for en sikkerheds skyld helt bør lade være med at drikke alkohol.

Mandens alkoholforbrug synes ikke at betyde så meget for graviditetschancen, med mindre han er alkoholiker, det vil sige, at han har et stort dagligt forbrug."

:balloons 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt det samme... :unsure

 

Men jeg gider altså ikke holde mig helt fra det. Jeg vil også have bobler, men har jo altså ikke planer om at drikke mig fuld ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ægget har dermed ingen forbindelse til dig - pga din cyklus...

Under PB er det faktisk først de sidste dage op til mulig mens at jeg er lidt ekstra forsigtig.

Jeg er samme sted i cyklussen som dig, og jeg skåler helt sikker med i aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :balloons

Der røg lidt indenbords i går, men holdt mig lidt tilbage. Kunne i den grad mærke ægløsningen i går aftes. Ret meget faktisk :wacko

Godt nytår :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en gammel veninde som havde utrolig mange problemer med at blive gravid - og da de målte hendes kærestes sædtal var den hel gal - der var vist ingen der kunne bruges! Lægen sagde så til ham at han ikke skulle tage i byen og drikke de næste tre måneder, hvilket han holdte, og da de så tog en ny sædprøve var det vist helt ok.. Ikke perfekt, men ok :-) Så jeg tror bestemt at alkohol har en betydning for sædceller... Dog så tror jeg ikke der sker det store ved at drikke en enkelt aften en gang i mellem - det handler vist mere om antal af byture på en uge hvor det kan have en betydning :-D

 

Men jeg kan så også vende den rundt og sige; en af mine tætte veninder havde en kæreste som drak hver eneste dag og tog stoffer - de missede prævention én gang og så var hun gravid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER