Guest

Læge efter tidlig abort/bio?

15 indlæg i dette emne

Kan nogen fortælle mig om jeg bør kontakte lægen?

Undskyld klamme detaljer:

Jeg havde test dag 23 december, fik 3 svagt positive de udviklede sig den 24 december og den 25 var den ca det samme 26 testede jeg ikke igår den 27 var der blod og den var betydeligt mindre tydelig, næsten ikke eksisterende.

Jeg har ikke blødt meget, men det er skiftevis frisk og skiftevis rødbrun (gammelt), skiftevis lyserødt og "tyndt" og skiftevis tykt slimet og mørkerødt.

Mine mens er normalt langsomt startende og først på 3-4 dagen går det løs! Skal jeg forvente en ca normal mens? Altså at det er ok at det starter langsomt op? Det er allerede mere end normal mens opstart men ikke nok til at jeg tror det ville have fyldt et enkelt bind på 1,5 døgn.

Jeg vil bare gerne have det ud, det skal bare være ukompliceret og det er ikke noget der skal blive kompliceret så kan i hjælpe med svar?

Skal man selv hvis alt går fint kontakte lægen? Er en bio/tidlig abort noget der skal tjekkes op på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ligesom set jeg oplevede da jeg havde en tidlig SA/bio 4+2-3 stykker.

Det var som du beskriver, og jeg blødte lidt længere end ved en normal mens. Til gengæld gik der så rigtig lang tid før jeg fik mens igen, for jeg testede positiv præcis 3 uger og 5 dage senere, og til maj fylder hun to år <3

Jeg håber at det samme sker for dig :kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mine bioer er blødningen startet i det små for så at brage igennem den ene gang, og i et par dage længere end normalt. Jeg havde kun kontakt til lægen fordi mine tests ikke udviklede sig/blev svagere og mens fortsat blev væk.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Det lyder normalt så! Jeg venter og ser tiden an inden jeg kontakter lægen.

Men vi er enige om at første blødningsdag = første dag i sidste mens i forhold til udregning af fremtidige cyklus ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede lidt det samme som dig. Jeg kontaktede først lægen, da testen fortsatte med at være positiv EFTER min blødning.

Jeg talte første blødningsdag som CD 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min MA startede med en lille smule blod den første dag, lidt mere anden dag, og så begyndte jeg at bløde lidt mere mens-agtigt på tredje dagen, men først på fjerde eller femte dagen kom det "rigtigt" og var mere end en alm mens, men selvom jeg var 7 uger henne havde jeg faktisk ikk rigtig ondt, så det er heller ikk sikkert du rigtig får smerter den her gang. Jeg kontaktede min læge da jeg begyndte at bløde, og hun mente vi skulle se det an nogen dage, og hvis ikk jeg begyndte at bløde rigtigt ville hun gerne se mig, men jeg endte faktisk med et smut ved lægen alligevel, for selvom jeg blødte mere på tredje dagen var jeg bare SÅ bange for min krop ikk selv kunne få det hele ud, så lægen lavede en gt, og den var negativ, så alt så ud til at gå som det skulle, og så var jeg ikk længere nervøs, og begyndte så også at bløde rigtigt dagen efter :) Så når du tester negativ nu, tænker jeg at din krop selv klarer det.

Jeg tænker også at første blødningsdag er CD1 - det passede ret godt ved mig. Præcis 28 dage fra jeg begyndte at bløde fik jeg mens, så lad os krydse fingre for at din krop også arter sig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, der er mere gang i den nu på 3 blødningsdag og har ikke testet siden lørdag men den var så tydeligt mere negativ så der var ingen tvivl.

Ved MA testede jeg jo positiv nærmest indtil mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg mistede, testede jeg næsten negativ tirsdag, fik taget blodprøve onsdag, fik svar torsdag hvor jeg stoppede på medicin, begyndte så småt at bløde fredag og blødte "klumpen" ud om lørdagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tager til nu, så er ikke nervøs længere! Og så får jeg nogle onde jag ind imellem. Mærkelig nok gjorde MA ikke særlig ondt, det her har været mere smertefuldt end MA :blink men ikke noget jeg som sådan er bange over, tror det er meget normalt når kroppen rent faktisk selv gør arbejdet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tager til nu, så er ikke nervøs længere! Og så får jeg nogle onde jag ind imellem. Mærkelig nok gjorde MA ikke særlig ondt, det her har været mere smertefuldt end MA :blink men ikke noget jeg som sådan er bange over, tror det er meget normalt når kroppen rent faktisk selv gør arbejdet!

Dejligt det kom ordentligt igang :kram2 Jeg havde også rigtigt ondt ved den ene bio, helt vildt! Det er så mærkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det kom ordentligt igang :kram2 Jeg havde også rigtigt ondt ved den ene bio, helt vildt! Det er så mærkeligt!

Jeg er i hvert fald lidt hårdt ramt lige nu, ligger på sofaen og føler ikke rigtig jeg kan røre mig!!! Føler mit underliv hader mig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update:

Jeg blødte klumpen ud over 3 dage det sidste igår og i dag er det tilbage på pletblødning og ingen smerter!

Så jeg kontakter ikke lægen lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig ked af på dine vegne, at du skal igennem dette helvede. Jeg oplevede det selv, for et par mdr siden. :(

Og den første blødningsdag, er talt som første mensdag, fortalte min læge mig.

Vi gjorde det at vi lyttede ikke til nogen råd om at vente med at prøve igen, før at man har haft næste mens.

Så hvis du ikke vil vente, så er det muligt at forsøge igen, med det samme. Jeg blev selv gravid inden jeg skulle have den næste mens, så det er muligt. :)

Jeg håber og krydser fingre for alt godt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig ked af på dine vegne, at du skal igennem dette helvede. Jeg oplevede det selv, for et par mdr siden. :(

Og den første blødningsdag, er talt som første mensdag, fortalte min læge mig.

Vi gjorde det at vi lyttede ikke til nogen råd om at vente med at prøve igen, før at man har haft næste mens.

Så hvis du ikke vil vente, så er det muligt at forsøge igen, med det samme. Jeg blev selv gravid inden jeg skulle have den næste mens, så det er muligt. :)

Jeg håber og krydser fingre for alt godt for dig :)

Tak hvor er du sød! Jeg har en MA i bagagen men der er man jo i gynækologens hænder og så var den ikke "efter bogen" så ved jo ikke hvordan en tidlig SA/Bio arter sig.

Men ja det er et helvede dog ikke lige så slemt som en MA i 11/12 uge hvor babyen er blevet til ens barn i hovedet. Denne gang tudede jeg ud over et par timer og var trist et par dage og så er jeg ellers bare mest frustreret og sur og træt af min uduelige krop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER