Bamse&Kylling

Madras til juniorseng

17 indlæg i dette emne

hvilken madras har I valgt til juniorseng og hvorfor?

Synes der er MANGE og i alle prisklasser... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en madras(tremneseng) fra JYSK i sådan noget skum, magen til vores topmadras.. trykaflastende og ret lækker :) mon ikje også den findes til juniorseng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en madras(tremneseng) fra JYSK i sådan noget skum, magen til vores topmadras.. trykaflastende og ret lækker :) mon ikje også den findes til juniorseng?

Men er skum "godt nok"? Og hvad er godt nok overhovedet? Hmm..

Er madrassen SÅ vigtig, når de stadig er så små.? Jeg forstår bedre, at madras er vigtig til voksne og den øgede vægt, men så på den anden side sover børn jo meget..

Allerhelst vil jeg købe en Dunlopillo, det har vi selv og det har AB i tremmeseng, men den koster 2200 på tilbud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal prøve at finde et link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) Den seng vi har kig på er 70x160.. Hvilket er lidt besværligt egentlig.. Måske man ska finde madras først og så sengen bagefter :D ;)

Uhh... jeg ved slet ikke hvad standard mål er på en juniorseng? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh... jeg ved slet ikke hvad standard mål er på en juniorseng? :unsure

Synes umiddelbart der er mange både med 70x140 og 70x160, men måske flest madrasser i 70x140. AB er bare højere end gennemsnittet, så er nok mest til 160.. Men det er jo også svært at forholde sig til, hvor gammel hun er om 60 cm :D Altså, hvor længe hun ka bruge sengen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skum er rigeligt! Hvis du ellers tænker boksmadras i alverdens afskygninger, så tror jeg simpelthen ikke at AB får noget ud af det.

Vi valgte en mellemting af den billige og dyre fra ethjem.dk mener de er af koldskum allesammen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt denne fra IKEA

VYSSA SOMNAT

Madras til seng, hvid

819.- / stk.

Dette udfra en betragtning om at vi som voksne også ofte vil sidde ligge i sengen sammen med vores datter, og udfra at den skal holde til 2 børn. Vi leger også i sengen, så det er for os vigtigt med en forholdsvis god madras. Jeg synes den er rigtig lækker, og er godt tilfreds med vores valg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har køb madrassen til Wood-sengen fra Oliverfurniture. http://www.medudsigt.dk/shop/madras-til-oliver-3742p.html

 

Den er lavet af koldskum.

 

Der er jo STOR forskel på skum og hvor meget det kan bære ect., så jeg vil ikke sige at al slags skum er lige godt, men een til behovet bør være fint.

 

 

 

Men vi har en fjedermadras til vores tremmeseng, og den valgte vi, fordi vi synes fjeder er bedre end ren skum. Man kan så ikke få en madras med fjeder til Oliver-sengen, så vi endte med denne her. Den er fin og stødabsorberende, men jeg ville stadig foretrække en fjedermadras :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skum er rigeligt! Hvis du ellers tænker boksmadras i alverdens afskygninger, så tror jeg simpelthen ikke at AB får noget ud af det.

Vi valgte en mellemting af den billige og dyre fra ethjem.dk mener de er af koldskum allesammen

Jeg tænker slet ik boks eller fjeder, men mere sådan, hvad forskellen er på skum fra 300 kr til 2000 kr... Vi har meget allergi, men ved ik, om de allergivenlige primært er godt i forhold til støvallergi og ik høfeber osv.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt denne fra IKEA

VYSSA SOMNAT

Madras til seng, hvid

819.- / stk.

Dette udfra en betragtning om at vi som voksne også ofte vil sidde ligge i sengen sammen med vores datter, og udfra at den skal holde til 2 børn. Vi leger også i sengen, så det er for os vigtigt med en forholdsvis god madras. Jeg synes den er rigtig lækker, og er godt tilfreds med vores valg.

Tak for din erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har køb madrassen til Wood-sengen fra Oliverfurniture. http://www.medudsigt.dk/shop/madras-til-oliver-3742p.html

Den er lavet af koldskum.

Der er jo STOR forskel på skum og hvor meget det kan bære ect., så jeg vil ikke sige at al slags skum er lige godt, men een til behovet bør være fint.

Men vi har en fjedermadras til vores tremmeseng, og den valgte vi, fordi vi synes fjeder er bedre end ren skum. Man kan så ikke få en madras med fjeder til Oliver-sengen, så vi endte med denne her. Den er fin og stødabsorberende, men jeg ville stadig foretrække en fjedermadras :)

Men hvad er "behovet" i den alder?

Er koldskum som udgangspunkt "bedst"? Hvad er fordelene ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også koldskum - det former sig godt efter kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad er "behovet" i den alder?

Er koldskum som udgangspunkt "bedst"? Hvad er fordelene ved det?

 

Behovet går ud fra hvor længe og hvor meget du gerne vil have madrassen skal kunne bære. Pt. vejer AB jo ikke så meget, men køber du en madras til en juniorseng, skal den jo kunne bære hende til 10 års alderen.

 

Der vejer en gm pige nok omkring 30 kg. Så derfor skal madrassen som minimum kunne bære dette. Det måles ved kg pr. kvm. og står angivet som H(antal kg). Dvs. H30 betyder at madrassen kan bære 30 kg pr. kvm.

 

Hvis i også gerne vil bruge sengen, kan det jo så være en ide at få en madras med lidt højere H. :)

 

Den største forskel på koldskum og alm. skum er at den er brandhæmmende! Den har større elasticitet men er stadig formstabil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behovet går ud fra hvor længe og hvor meget du gerne vil have madrassen skal kunne bære. Pt. vejer AB jo ikke så meget, men køber du en madras til en juniorseng, skal den jo kunne bære hende til 10 års alderen.

 

Der vejer en gm pige nok omkring 30 kg. Så derfor skal madrassen som minimum kunne bære dette. Det måles ved kg pr. kvm. og står angivet som H(antal kg). Dvs. H30 betyder at madrassen kan bære 30 kg pr. kvm.

 

Hvis i også gerne vil bruge sengen, kan det jo så være en ide at få en madras med lidt højere H. :)

 

Den største forskel på koldskum og alm. skum er at den er brandhæmmende! Den har større elasticitet men er stadig formstabil.

Super, tak :) Det hjalp en del på viden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER