blomst27

22 mdr- ingen morgenmad?

12 indlæg i dette emne

Måske er der nogen der har gode råd?

 

Cecilia er 22 måneder, vejer ca 14 kilo og er 85 cm høj, så på ingen måde en lille tumling, men nok meget standard med lidt ekstra på sidebenene og dejlige deller :kuller

Hun har altid været glad for mad og elsker mange forskellige madvarer, så vi har aldrig rigtig haft problemer med mad… :mam

Nu er hun begyndt at nægte morgenmaden. Nok i en måneds tid. Dog med undtagelser hvor hun gerne vil spise og vi ved virkelig ikke hvad vi skal gøre anderledes. Beskriver lige forløbet om morgenen.

 

Vi går ned og laver morgenmad som oftest består af A38 med moset banan med vanilje-pulver, event. Pære eller æble i tern og havregryn. Vi får det samme som hende. ( hvis vi er hjemme alle sammen. Ellers kun den ene af os og Cecilia.)

Hun står på sin skammel og hjælper ofte med at lave maden, rører, putter frugt i hendes skål, får lige en lille(tynd) skive banan etc. Så vi inkluderer hende i det hele og der er som regel god stemning og ingen stress. Hun dækker tit bord og synes det er sjovt.

Når vi så går til bords sætter hun sig men skubber sin tallerken væk og siger nej nej ..

Vi kommenterer det ikke så meget andet at vi siger,” ok, hvis du ikke er sulten så bare lad din tallerken stå etc. ” uden bebrejdelser eller sure miner…hun vil så enten læse en bog ved bordet eller kommer ned og leger.

Igår spurgte A hende lige inden de skulle ud af døren om hun alligevel var blevet sulten og der slugte hun hele skålen på 1 1/2 minut??? :shooter

 

Jeg ved godt hun ikke mangler noget, men jeg synes det er underligt at hun virker til at være sulten, siger det faktisk og så når hun er ved bordet vil hun ingenting have?? Det er samme om vi så får A38, havregrød eller rugfras med mælk og frugt…

I går aftes spiste hun heller ikke synderlig meget så jeg kan godt undres over at hun SLET ikke var sulten her i dag…

Hun spiser godt i VS siger de, og at hun jo så bare må spise hendes måltider der. Men f.eks i lørdags, spiste hun en stor portion morgenmad og bad endda om mere??!!

 

Måske overreagerer jeg total? Måske måske er det også fordi vi lader hende sove til sidste øjeblik? Hun står tit op kl 8, og så har vi jo ikke 2 timer til det hele..måske skal hun vækkes kl 7 for at give hende tid til at spise? Men hvad så med søvn? Ahhhhhhh

 

Hellllp anybody! :help  :help :help  :help  :help  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville i hvert fald ikke stresse over det. Det varierer virkelig meget, hvor meget Anna spiser om morgenen.

Der kunne dog godt være en idé i at give hende tid til at vågne og mærke sulten inden, så måske I skal prøve i en periode, at vække hende noget før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som Cassandra. Hun nægter ofte morgenmad om hverdagen. Det er lige meget hvor længe hun har om at spise, hun vil ikke og skubber tallerkenen fra sig og siger nej ikke nu, eller bærer tallerknen op i køkkenet. Hun har nægtet ret længe efterhånden og det er lige meget hvad vi serverer. Hun kan ind imellem godt sluge morgenmaden, når jeg siger at nu skal vi gå, men som regel spiser hun intet.

 

I weekenden, kan hun godt spise, men skal have været vågen 1-2 timer før hun er klar. Jeg har det selv på samme måde og skal selv have været vågen nogle timer før jeg har lyst til mad.

 

Jeg ved ikke om man kan gøre noget, det er ikke rigtig lykkedes her. Vi tager det stille og roligt og tilbyder hende hver dag morgenmad. Hun møder i vuggestuen kl. 8 og de spiser formiddagsmad kl. 8.30.-9 tiden, så jeg regner med hun spiser hvad hun skal der og bare ikke har lyst til morgenmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kunne måske prøve at give hende en grovbolle eller rugbrød til morgenmad?

Måske er hun kørt træt i A38? Jeg skifter ofte min morgenmad ud, veksler mellem youghurt, havregryn og grovboller. Ellers mister jeg appetitten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William nægter tit morgenmad. Det styrer han selv. Uanset hvad får han det tilbudt hver morgen, og får tilbudt mad igen klokken ca 9.

Jeg tager det ikke så tungt. Han er ret god til at skrige højt når han er sulten, så jeg tænker ikke at han sulter - heller ikke selvom han er 5 cm højere og 2,5 kg lettere :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.

 

Jeg tror heller ikke hun er ved at sulte, men bryder mig ikke om at det pludselig kom...altså det kender jeg bare fra hende..?

men jeg vil prøve at give en bolle med ost istedet, bare for at se om det ændrer noget, og måske vække hende senest 7.15 i hverdagen ( hvem havde troet jeg skulle vække hende en skønne dag???)

jeg har faktisk spurgt om hun vil have brød efter hun afviste A38 men det ville hun ikke, men måske er det anderledes når hun får det tilbudt fra starten af?!

 

Og jeg bliver jo også nødt til at sige til mig selv at hun jo sagtens kan sige at hun vil have mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia kan ikke spise, når hun lige er vågnet - især ikke hvis vi vækker hende. Hun skal gerne have været vågen en halv time som minimum og gerne en time, før hun vil spise. Så er det egentlig ligegyldigt, hvad vi forsøger at servere. Det samme gør sig gældende, når hun vågner fra lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

AB spiser oftest heller ikke med det samme om morgenen. Ofte spiser hun morgenmad i DP, men derovre svinger det også meget. Hun spiser mest til frokost, hvor hun ka spise 3-4 hele rugbrødder..

Andre gange spiser hun to portioner havregryn lige når hun vågner.. Intet system!

 

Anyway, forstår godt du synes det er underligt sådan lige pludselig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, det er en fase og det lyder lidt som Noah, der glad kan gaa til bords, for saa at sidde og rykke rundt paa stolen, snakke f... et oere af og vise og goere ved. alt andet end at spise. Jo mere M "presser" (og det goer han naermest ikke, men der skal ikke meget til), jo mere gaar han i baglaas. Jeg lader som ingenting, men siger dog til ham, at hvis han vil have noget af sin morgenmad, saa synes jeg, at han skal spise nu, inden vi tager morgenmaden ud og skal ud ad doeren. Saa kan han ofte godt spise i en fart og ellers tager vi jo morgenmaden ud og tager afsted.  

 

PT tror jeg, han er traet af yogurt med musli. Han faar altid en tallerken med skaaret frugt og noedder, saa der kommer jeg lidt bolle eller knaekbroed paa og saa spoerger jeg, om han vil have aeg eller omelet, nu jeg alligevel selv gerne vil have aeg til morgen. Jeg tror ogsaa, at morgenmadsrotation er ret godt, men med to-tre faste ting, som barnet kan blive spurgt om, foer det saettes igang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke være nervøs. 22 mdr og 14 kg er da ret sejt - Caro er snart 2,5 og vejer kun 11,5 kg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver anden dag spiser vigga ikke aftensmad og ca hveranden heller ikke aftensmad. Sådan har det altid været og ikke noget jeg gider bekymre mig om. Morgenmad vil hun som oftest kun have de dage hun er vågnet tidlig og der kan gå ca 1,5 time inden hun skal spise - sådan har jeg det også selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har egentlig ogsaa altid vaeret mindst vild med frokost, men har saa til gengaeld spist meget morgen og aften. Lige nu haenger det maaske sammen med, at han spiser frokost i VS, at han ikke er saa vild med morgenmad som ellers... for der spiser han vist ret godt, siger hun :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER