finken

Kost og motion - overblik

12 indlæg i dette emne

Jeg har spist rigtig forkert de sidste 8 uger pga kvalme og opkast og har nu besluttet at jeg vil have et overblik over hvad jeg putter i munden.

 

Af motion burde jeg optimalt set lave mine fysøvelser 2 gange dagligt og cykle 3 gange ugentligt, men har desværre fået influenza så det må vente lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Morgenmad: Scrampled eggs med ærter, peperoni og et skvæt fløde

Frokost: Årstidernes fennikelpølser med wokgrøntsager vendt i soya, barbecuesovs og sursød sovs

Eftermiddag: Chai te med et skvæt fløde

Aften: Svinemørbrad med bønnefritter, broccolisalat og bearnaisedip

 

Motion: En omgang af fyssens antibækkenløsningsprogram

 

Vægt: 84,6

 

http://www.madbanditten.dk/2011/09/18/toplaekker-bearnaisedip/

http://www.madtanterne.dk/svinemorbrad-med-bacon-og-pikantost-mmmm/

http://www.madbanditten.dk/2013/04/29/annes-bonnefritter-2/

http://www.madbanditten.dk/2013/10/17/spicy-broccolisalat-med-sprodstegt-and/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgenmad: Scrampled eggs med ærter, peperoni og et skvæt fløde

Formiddag: 1 appelsin

Frokost: Årstidernes fennikelpølser med wokgrøntsager vendt i soya, barbecuesovs og sursød sovs

Aftensmad: Kødsovs med grønne bønner og parmesan

Sen aften: Lille håndfuld peanuts

 

Motion:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Morgenmad: Græsk yougurt med vanilesukker, blåbær og mandler

Frokost: Gulerødder med dip (pikant flødeost/græsk yougurt)

Aftensmad: Svinemørbrad med bønnefritter, broccolisalat og bearnaisedip

Sen aften: Varm kakao med flødeskum

 

Motion:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm nogle lækre ting, du spiser :mam

Men er der ikke tit meget sukker i sur-sød-sovs? :unsure

Og så vil jeg varmt anbefale vaniljepulver, lakridspulver og kanel i yoghurten, hvis du ikke allerede har prøvet det. Smovs! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm nogle lækre ting, du spiser :mam

Men er der ikke tit meget sukker i sur-sød-sovs? :unsure

Og så vil jeg varmt anbefale vaniljepulver, lakridspulver og kanel i yoghurten, hvis du ikke allerede har prøvet det. Smovs! :loveshower

Jo der er mange kulhydrater i sursød sovs, men er ikke fanatisk. Det er nok heller ikke helt korrekt at skrive LCHF for jeg spiser også frugt. Først og fremmest skal mad smage godt :sandie Er overrasket over at jeg pludselig går fra brød og kiks til salat og kød. Meget mærkeligt altså.

Putter du både vanille, lakrids og kanel i på een gang eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der er mange kulhydrater i sursød sovs, men er ikke fanatisk. Det er nok heller ikke helt korrekt at skrive LCHF for jeg spiser også frugt. Først og fremmest skal mad smage godt :sandie Er overrasket over at jeg pludselig går fra brød og kiks til salat og kød. Meget mærkeligt altså.

Putter du både vanille, lakrids og kanel i på een gang eller hvordan?

Jamen det lyder da også fornuftigt :) Det var mere i forhold til om det netop skulle være LCHF, ja :)

Og ja, jeg putter alle tre ting i på én gang. Synes det smager vildt godt! Og lakridsen tilfører lidt sødme, hvilket jeg synes er rart, når jeg bruger vaniljepulver og ikke vaniljesukker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det lyder da også fornuftigt :) Det var mere i forhold til om det netop skulle være LCHF, ja :)

Og ja, jeg putter alle tre ting i på én gang. Synes det smager vildt godt! Og lakridsen tilfører lidt sødme, hvilket jeg synes er rart, når jeg bruger vaniljepulver og ikke vaniljesukker :)

Jamen det skal da helt klart prøves. Bruger vanillesukker i stedet for pulver, men det er pga. prisen og så er mængden så lille, at det næsten ikke kan betale sig i forhold til kulhydraterne altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det skal da helt klart prøves. Bruger vanillesukker i stedet for pulver, men det er pga. prisen og så er mængden så lille, at det næsten ikke kan betale sig i forhold til kulhydraterne altså.

Det tør jeg ikke kloge mig på :unsure Jeg tænkte bare, at hvis det var vaniljesukker, så er det vel ikke meget anderledes end alm sukker, og så forsvinder pointen vel? :unsure Måske er det også godt, bare med kanel og lakrids uden vanilje, hvis du tænker at det andet bliver for dyrt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tør jeg ikke kloge mig på :unsure Jeg tænkte bare, at hvis det var vaniljesukker, så er det vel ikke meget anderledes end alm sukker, og så forsvinder pointen vel? :unsure Måske er det også godt, bare med kanel og lakrids uden vanilje, hvis du tænker at det andet bliver for dyrt :)

Nægter at tro at 2 gram ren sukker på en dag har nogen særlig betydning. For mig handler det mere om at holde et stabilt blodsukker og der er det som sådan ikke noget problem at spise lidt sukker - bare man blander det sammen med noget protein/fedtholdigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik meget godt i dag.....lige indtil svigerforældrene tilbød aftensmad :huh Jeg må ud og lede efter en rygrad et eller andet sted.

 

Morgenmad: Græsk yougurt med vanilesukker, blåbær og mandler

Frokost: Hakkebøf med ost, salat, agurk, tomat og mayo

Eftermiddag: En mandarin og en lille håndfuld peanuts

Aftensmad: Hønsekødssuppe med kød- og melboller, kartofler og svinekoteletter, daimis

 

Motion:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nægter at tro at 2 gram ren sukker på en dag har nogen særlig betydning. For mig handler det mere om at holde et stabilt blodsukker og der er det som sådan ikke noget problem at spise lidt sukker - bare man blander det sammen med noget protein/fedtholdigt.

Jamen det har du sikkert ret i, og 2 gram lyder i hvert fald ikke af meget nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER