Barbamama

Storebror/søster med til scanning?

27 indlæg i dette emne

Er der nogen, der har erfaring med/råd angående det? Er det en god eller dårlig idé?

Jeg vil ikke have Valdemar med til NF, MD og eventuelle helbreds-orienterede scanninger. De er i mit hoved "reserveret" til at vi kan få bekræftet at baby er sund og rask, og fik man nu noget andet at vide, så skal han ikke være der imens.

Men jeg lurer lidt på evt at tage ham med til kønsscanningen. Der er selvfølgelig stadig en risiko for, at de kan opdage noget skidt, men ellers tænker jeg, at det er en hyggeting, som måske også kunne gøre det mere virkeligt for ham. Men spørgsmålet er alligevel om han forstår noget af det :unsure

Hvad tænker I? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også overvejet om Marius skulle med til en kønsscanning, således vi kunne snakke om lillebror/søster inde i maven i stedet for bare baby. Men Marius er bare så bange for kitler, læger, undersøgelsesrum mv. Så ved ikke om jeg tør.

Min søster havde Felix med til kønsscanning med fin succes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du skal tage ham med :-) Han forstår nok ikke så meget, men det kan måske hjælpe ham lidt på vej. Min svigerinde havde hendes to drenge med til kønsscanningen. Den store på 6 år forstod det fint, men ham på 3 havde vidst lidt svært ved at forstå det, men det kan jo ikke skade at tage de kommende storesøskende med.

Tænker også at det kunne være en hyggelig stund som familie :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Clare med, og så mormor til at tage sig af hende. Allerførst løb de bare rundt og legede udenfor lokalet, så vi selv kunne få lov at høre hvad det var først, og så kom mormor ind med Clare bagefter. Og det gik sådan set fint, og det har da helt sikkert ikke været en negativ oplevelse for Clare, men hvor meget hun har forstået af, at det var lillesøster på skærmen ved jeg ikke :P Men jeg kan også se, at Valdemar vil være noget der ligner et godt halvt år ældre på det tidspunkt hvor I skal til kønsscanning, i forhold til hvor gammel Clare var da vi var afsted. Hvor meget der sker i forhold til deres forståelse på det halve år ved jeg (endnu) ikke :)

 

Til gengæld så betyder vores AngelSound-ting meget for Clare. Det er sjovt for hende at være med til at lytte til baby og putte det der gel på min mave og tørre det af igen og køre "scanneren" rundt på maven og sådan, hun finder den faktisk selv frem engang imellem når hun synes at nu skal vi høre baby :)

 

Hernede i Sønderjylland må man faktisk slet ikke have børn med til scanningerne i det offentlige i øvrigt.   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde W med til tryghedsscanning - og der var jo rigtig dårlig nyt, men det var faktisk ikke et problem og jeg nød at have ham i nærheden. Han lettede stemningen en del og det lykkedes os at bevare fatningen.

Uanset hvad, hvis man får en rigtig dårlig besked, så vil ens store barn før eller siden "opdage" at mor og far er kede af det. Jeg græd meget og længe (og stadig af og til), og det var også når William var vågen.

Men der er stor forskel på alder tænker jeg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde de to store med til scanning 2½ måned før termin, og det var kun fordi jeg blev scannet ekstra mange gange vi tog dem med. Det krævede at de begge skulle holde fri fra skole... Da jeg var gravid 2.gang købte vi os til en scanning, og han fik ikke ret meget ud af det. Han var omkring 3 år. Denne gang tager vi ingen af dem med, men vi kigger på billederne og snakker meget om det.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Horsens må man ikke have bøn med til scanningerne så det giver lige som sig selv.

Vi havde Felix med til kønsscanning og ja han var genert og ville hellere sidde under briksen. Men selv om det virkede sådan lidt lala begyndte han at snakke meget mere om babyen inde i mors mave. Så han så helt klart mere end vi troede hans gjorde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja var med til 3d/kønsskanning da jeg ventede Liva. Hun var 3,5 år. Det sagde hende ikke det store, for det er jo ikke så tydeligt de kan se baby og så bliver det måske for abstrakt for dem i den alder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde jo både kæreste, mor, lillebror og Camille med til kønsscanning :)

Og hun fik til scanningen afvide hun skulle være storesøster..

Hun holdt mig i hånden og synes det var sjovt at hoppe med mig for at babyen skulle flytte sig og sådan..

Helt sikkert en sjov og god oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde jo både kæreste, mor, lillebror og Camille med til kønsscanning :)

Og hun fik til scanningen afvide hun skulle være storesøster..

Hun holdt mig i hånden og synes det var sjovt at hoppe med mig for at babyen skulle flytte sig og sådan..

Helt sikkert en sjov og god oplevelse.

Vildt men dejligt med så mange med. På Hvidovre må man medbringe en ledsager, og børn under 7 må ikke medtages.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her er kønsscanning, privat selvbetalt.. Der stod man måtte have hele familien med - men at de kun hade stole til 5 :)

Det vist meget almindeligt når det er selvbestaltede scanninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt men dejligt med så mange med. På Hvidovre må man medbringe en ledsager, og børn under 7 må ikke medtages.

Tænker det er anderledes når man køber dem privat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Sebastian med, til kønsscanning. Han var 3 år og 8 eller 9 mdr.

Det gik godt, han synes det var spændende, men havde ikke interessen fastholdt særlig længe. Han var 100 % sikker på, hvad kønnet var og havde ret. Så han synes faktisk ikke det var så spændende, hun havde jo sagt til ham at hun var en pige ;) men han synes det var sjovt nok at se babyen i maven, men altså kun i kort tid, så blev det lidt kedeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke have sine børn med i Aalborg hvor du vist hører til... Man må også kun have en voksen med.

Men det kan være super hyggeligt at have dem med til privat scanning. Det skal I da tage og gøre (det gjorde vi selv i 10. uge og da charmede storebror så meget at vi fik mindst et kvarters overtid) :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en fireårig årig med anden gang og tredje gang her, en treårig. Det gik super fint og de var glade for at se ind i maven. Her sidste gang har vores tre årig snakket om at lægen tog billeder af lillebrøster inde i maven og at den hoppede og vinkede til hende.

Det er private scanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må ikke have sine børn med i Aalborg hvor du vist hører til... Man må også kun have en voksen med.

Men det kan være super hyggeligt at have dem med til privat scanning. Det skal I da tage og gøre (det gjorde vi selv i 10. uge og da charmede storebror så meget at vi fik mindst et kvarters overtid) :7himmel

Altså ved de private, ikke? :unsure Det tog jeg måske lidt for givet at man godt måtte :oops :unsure

Jeg vil jo ikke have ham med til dem ved det offentlige :)

Det lyder ellers til, at mange af jer har gode erfaringer :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne have børn med til de scanninger man selv køber :-) Hvor skal du scannes henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man må gerne have børn med til de scanninger man selv køber :-) Hvor skal du scannes henne?

Inde i Dag Hammerskjølds Gade. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad de hedder. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse var med til alle de scanninger vi selv købte og det var 3-4 stykker.

Man må gerne ha børn med til de private scanninger.

Lasse har jo så været 2 år og har self. Været genert og nok ikk helt forstået det 100 %. Men han har kigget spændt med og udtrykkede flere gange at det var baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inde i Dag Hammerskjølds Gade. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad de hedder. :chin:

Kan det være Bang & Hinge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være Bang & Hinge?

Det er dem, der engang hed det, ja. Men de hedder vistnok noget andet nu :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aalborg graviditet og scanning mener jeg de hedder nu :) og der er børn velkomne... Som Sanne siger tror jeg man må tage børn med til alle dem man selv betaler men til de offentlige må man ikke i Aalborg. Jeg så under sidste graviditet en enlig kommende mor der havde sine to veninder med og der måtte hun vælge en fra, så de er ret strenge med deres regler om hvem man må tage med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dem, der engang hed det, ja. Men de hedder vistnok noget andet nu :chin:

Okay, der må man gerne have børn med. Det er der min svigerinde var inde og havde hendes drenge med :-)

Så hvis I gerne vil have Valdemar med, så skal han da ikke snydes for den oplevelse :-) Det er vidst heller ikke så længe scanningen varer, så det burde han godt kunne have tålmodighed til :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aalborg graviditet og scanning mener jeg de hedder nu :) og der er børn velkomne... Som Sanne siger tror jeg man må tage børn med til alle dem man selv betaler men til de offentlige må man ikke i Aalborg. Jeg så under sidste graviditet en enlig kommende mor der havde sine to veninder med og der måtte hun vælge en fra, så de er ret strenge med deres regler om hvem man må tage med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, der må man gerne have børn med. Det er der min svigerinde var inde og havde hendes drenge med :-)

Så hvis I gerne vil have Valdemar med, så skal han da ikke snydes for den oplevelse :-) Det er vidst heller ikke så længe scanningen varer, så det burde han godt kunne have tålmodighed til :-)

Godt godt :) Og ja, jeg tænker nemlig også at netop kønsscanningen er så kort, at han ikke når at kede sig ;) Må lige fremlægge det for manden og se, hvad han siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER