Guest

Lones løbetråd: opdatering halvmaraton

49 indlæg i dette emne

  Sejt!  :glad :respekt Iform har et program fra 5-10 km i samme stil hvis det er noget :)

edit: havde ikke set at i havde lavet et program :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig fået fuldt op på min tråd her, så der kommer lige en opdatering :) 

 

Jeg prøver stadig at komme ud og løbe 3 gange om ugen men det har haltet lidt det sidste stykke tid :( Der har været meget andet bl.a. sygdom og børn der ikke lige har sovet om aftenen. Jeg løber stadig sammen med de andre når det passer ind, men kommer også ud selv hvis de ikke kan. Jeg har været ude på nogen længere ture hvor jeg har rundet de 7 km. og arbejder på at komme op i distance. Jeg klarer det faktisk bedre på længere distancer end kortere har jeg fundet ud af. Jeg holder stort set ikke gå-pauser mere, men en gang imellem tager jeg en tur hvor jeg holder en god pause. Jeg synes det giver meget godt lige at holde en lille pause og få pulsen ned og så i gang igen. 

 

I går var jeg også ude og løbe og der havde jeg egentlig tænkt mig at løbe en længere tur, men da jeg kom i gang gik det rigtig godt i et højt tempo så jeg ændrede mål undervejs om at slå min PR på 5 km. Den var på 32 min. 34 sek. inden jeg løb og da jeg kom hjem havde jeg løbet 5 km. på 31 min :glad en rigtig god forbedring og ikke langt fra 30 min. ;) Til sammenligning løb jeg min første 5 km. omkring d. 20/1 på 33 m. 12 sek. så der er skåret 2 min. 12 sek. af siden da :glad 

 

Vægten sagde 69,2 kg. i tirsdags og svinger lidt op og ned. Jeg får hellere ikke fokuseret så meget på maden som jeg gerne vil. Men forhåbentlig kommer der snart noget mere overskud med det dejlige vejr der dukker op og ikke så meget sygdom så det burde blive nemmere. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der ingen vej tilbage. Jeg tilmeldte mig i går CPH-halvmarathon :o 

 

 

post-1477-0-08081400-1426406819_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Okay Lone.

Du har inspireret mig. Jeg er IKKE en løber, jeg synes det er kedeligt og formålsløst og jeg føler lidt at jeg dør langsomt. Men nu skal det fandme være!

Du har fulgt et på forhånd fastlagt løbeprogram, ikke?

Jeg har fundet et, hvor det er inddelt i antal minutter - skal man så løbe med et stopur? Jeg tænker at det ødelægger ens flow, hvis man skal være så bundet af tid?

Puha, jeg ved slet ikke om jeg kan holde motivationen i 12 uger, men mit vægttab er gået i stå og mit immunforsvar hader mig, så jeg tænker at motion ville gøre mig godt.

:help og undskyld jeg hijacker din tråd. Du er fandme sej :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay Lone.

Du har inspireret mig. Jeg er IKKE en løber, jeg synes det er kedeligt og formålsløst og jeg føler lidt at jeg dør langsomt. Men nu skal det fandme være!

Du har fulgt et på forhånd fastlagt løbeprogram, ikke?

Jeg har fundet et, hvor det er inddelt i antal minutter - skal man så løbe med et stopur? Jeg tænker at det ødelægger ens flow, hvis man skal være så bundet af tid?

Puha, jeg ved slet ikke om jeg kan holde motivationen i 12 uger, men mit vægttab er gået i stå og mit immunforsvar hader mig, så jeg tænker at motion ville gøre mig godt.

:help og undskyld jeg hijacker din tråd. Du er fandme sej :respekt

Jeg hijacker lidt mere ;)

Der findes apps, som fortæller, hvad du skal. Jeg har en, der hedder 5K runner. Den koster et lille beløb, men du kan få den første eller måske de to første ture i gratisversionen. Den kan køre sammen med musik og endomondo, hvis man har lyst til det. Og så bliver man altså guidet via lyd, så du ikke skal koncentrere dig om det overhovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil gerne følge et af de programmer der er over 12 uger, og dem i diverse apps er kun 8-9-10 uger :unsure

Hvad gjorde du Lone? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! :respekt

 

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil gerne følge et af de programmer der er over 12 uger, og dem i diverse apps er kun 8-9-10 uger :unsure

Hvad gjorde du Lone? :)

 

Undskyld jeg ikke lige har fået svaret, men har ikke lige været ved en computer før nu :)

 

Men jeg fulgte det program her. Det er 12 uger og selvom jeg tænkte at det kommer vi aldrig igennem så gik det rigtig godt :) Det virker måske fjollet at skulle gå så meget i starten men det virker rigtig godt og vi syntes faktisk at 1 min i starten var lang tid :D 

 

post-1477-0-51020700-1426706011_thumb.jp

 

Fedt at jeg har kunne inspirer dig til at gå i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak! Løb du så bare og holdt øje med tiden eller hvordan gjorde du for at overholde gå-løbe tiderne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak! Løb du så bare og holdt øje med tiden eller hvordan gjorde du for at overholde gå-løbe tiderne?

 

Så lidt :) Jeg har valgt at betale for endomondo. I betalingsudgaven kan man indtaste intervallerne og så giver den besked når man skal skifte mellem gå eller løb :) Ellers kan det være du evt. kan bruge stopuret på din telefon. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt :) Jeg har valgt at betale for endomondo. I betalingsudgaven kan man indtaste intervallerne og så giver den besked når man skal skifte mellem gå eller løb :) Ellers kan det være du evt. kan bruge stopuret på din telefon.

Jeg blander mig lige igen ;)

Der findes masser af gratis apps til at tage tid. Man kan selv indtaste intervallerne, så det passer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er langt om længe i gang igen. Jeg har kun fået løbet 3-4 gange de sidste 1,5 måned for der er bare sket for meget og overskuddet har været nul. Men nu er jeg i gang igen og skal holde mig i gang for at nå mit mål i september!!! Jeg er kommet gennem uge 2 af mit nye program. Jeg har fået endomondo til at lave en træningsplan til mig hvor jeg skal løbe 3 gange om ugen. Lige nu er det en tur på 5,9 km, en på 2,6 km og en på 8,5.km. AlLe skal løbes i (meget) langsomt tempo for at få kilometer i benene. Jeg kan bare ikke løbe så langsomt som den gerne vil have så jeg længe lidt langsommere end jeg plejer men stadig ok tempo :)

Jeg var ude i går og der så turen sådan her ud

Screenshot_2015-05-23-21-28-41.png

Kilometer bliver stille og roligt øget og der kommer også lidt interval og tempoløb ind på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad sejt gået Lone. 8,5 km er da også en slags tur :O især når du ikke har fået løbet så meget det sidste stykke tid!

Jeg hepper på dig helt til september.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering på halvmaratonen :) 

 

Jeg har overhovedet ikke fået trænet så meget som jeg gerne ville så jeg var virkelig spændt på løbet og hvordan det ville gå. Jeg har indtil lørdag kun været oppe og løbe omkring 11,5 km. så der var lidt vej til 21,1. 

 

Men i går kom jeg af sted til CPH Half og det gik ikke super, men jeg kom igennem. De første 13 km. gik rigtig fint. Fra ca. 2 km og til ca. 12 km. kom jeg til at løbe ved siden af en der løb i rigtig fint tempo for mig så jeg lagde mig ved siden af hende. Vi snakkede overhovedet ikke men løb bare ved siden af hinanden :) Hun begyndte så lige omkring 10 km. at stønne lidt og der kom jeg med et par opmunterne ord til hende, men det vidste sig at hun havde ondt allerede der. Hun holdt så til lige omkring de 12 km og valgte så at hoppe fra. Jeg fortsatte og det gik egentlig fint. Omkring de 13 km. begyndte jeg at få lidt krise. Vi røg ud på en strækning hvor det blæste og det regnede lidt og benene var tunge. Jeg var nede at skiftevis gå og løbe indtil omkring 18 km. og det blev sværere og sværere at løbe. Mit ben og især mit knæ begyndte at gøre rigtig ondt. Efter de 18 km. kunne jeg ikke mere, selvom publikum virkelig heppede på en. Jeg fik små luntet lidt, men benet kunne overhovedet ikke. De sidste 1,5 km. kunne jeg også mærke at min krop begyndte at småryste fordi den brugte alle kræfterne på benet der gjorde ondt. Men i sidste ende kom jeg da over målstrengen - desværre gående men over kom jeg :) 

 

Da jeg kom ind havde jeg det rimelig skidt, men fik siddet lidt ned og fik lidt vand og lidt at spise. Det hjælp på den manglende energi men ikke at det gjorde ondt i mit ben <_< Hjemturen fra KBH til Brøndby var godt nok også lang og i dag, gør mit ben rigtig ondt :( Men jeg kom igennem ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! :yay Stemningen derinde var fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rockersejt at gennemføre - og du løb dælme da langt! :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var godt nok heller ikke mange kilometer du havde fået løbet op til så :unsure

Sejt at det alligevel lykkedes dig at gennemføre :glad

Min far fortalte også, at han blev slået lidt ud af modvinden omkring de 13 km <_<

Tror du, at du skal løbe det igen en dag? Jeg håber lidt på at kunne være med i 2017 igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! :yay Stemningen derinde var fantastisk :)

 

 

Rockersejt at gennemføre - og du løb dælme da langt! :glad :glad

 

Tak begge to :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det var godt nok heller ikke mange kilometer du havde fået løbet op til så :unsure

Sejt at det alligevel lykkedes dig at gennemføre :glad

Min far fortalte også, at han blev slået lidt ud af modvinden omkring de 13 km <_<

Tror du, at du skal løbe det igen en dag? Jeg håber lidt på at kunne være med i 2017 igen ;)

 

Nej det var nemlig ikke mange jeg havde nået. Der har været så mange ting der har gjort at jeg ikke har fået løbet mere selvom jeg rigtig gerne ville. 

 

Jeg er rigtig glad for at være kommet igennem. Faktisk lidt rart at jeg ikke var den eneste der blev slået ud omkring de 13 km ;) 

 

Hvis du havde spurgt mig i søndags ville svaret klart være nej, men jeg overvejer faktisk allerede 2016 for at få en god oplevelse med det. Men så kræver det bestemt noget mere træning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det var nemlig ikke mange jeg havde nået. Der har været så mange ting der har gjort at jeg ikke har fået løbet mere selvom jeg rigtig gerne ville.

Jeg er rigtig glad for at være kommet igennem. Faktisk lidt rart at jeg ikke var den eneste der blev slået ud omkring de 13 km ;)

Hvis du havde spurgt mig i søndags ville svaret klart være nej, men jeg overvejer faktisk allerede 2016 for at få en god oplevelse med det. Men så kræver det bestemt noget mere træning!

Ha ha ja og min far er altså en rimelig garvet løber med flere marathons bag sig ;)

2016 bliver nok for tidligt for mig i forhold til baby/barsel. Men i 2017 kunne jeg godt tænke mig at gøre et forsøg til og se, om jeg kan få en bedre tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha ja og min far er altså en rimelig garvet løber med flere marathons bag sig ;)

2016 bliver nok for tidligt for mig i forhold til baby/barsel. Men i 2017 kunne jeg godt tænke mig at gøre et forsøg til og se, om jeg kan få en bedre tid :)

Ja 2016 bliver nok for tidligt for dig, men så er 2017 et godt mål i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER