Mar_Le_Abild

Må jeg gå til tandlægen når jeg er gravid?

9 indlæg i dette emne

Hej kvinder, mødre og kommende mødre :loveshower

Jeg ville høre om der er nogle af jer der ved, om det er forsvarligt at gå til tandlægen, når man er gravid? Jeg mindes at have hørt engang, at det ikke er godt, men jeg kan simpelthen ikke huske hvorfor. Jeg ville derfor høre om der skulle være nogle herinde som har erfaring med dette? Jeg går hos Godt Smil på Frederiksberg, men kan umiddelbart ikke finde noget relevant information der.. Jeg ville nok ringe og spørge dem uanset hvad, men tænkte at jeg lige ville forhøre mig her - der er trods alt mange gravide og mødre, der kunne have erfaring med mit spørgsmål..

 

Håber nogle kan hjælpe  :balloons

 

De bedste hilsener

 

Marlene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg ved, anbefaler man faktisk, at gravide går til et ekstra tandlægetjek :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må du gerne, du skal bare oplyse dem om du er gravid. Så kan de jo sagtens tage forbehold for det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og ekstra tjek er godt, da hormonbalancen ændrer sig og man lettere får tandkødsbetændelse.

Du skal bare sige du er gravid (og efterfølgende hvis du ammer). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar LiKa - så er der jo ikke andet for end at få tøjlet min tandlægeskræk nu jeg jeg skal komme oftere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur til tandlægen :)

Røgtenbilleder skal dog helst ikke tages, når du er gravid. Jeg fik taget nogle stykker, inden jeg opdagede at jeg var gravid ... Tror og håber da ikke baby har taget skade, da strålerne er begrænset i dag. Men for en sikkerhedsskyld fraråder man det ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen  :loveshower

Havde lidt håbet på, at jeg kunne slippe i et stykke tid, men nej!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur til tandlægen :)

Røgtenbilleder skal dog helst ikke tages, når du er gravid. Jeg fik taget nogle stykker, inden jeg opdagede at jeg var gravid ... Tror og håber da ikke baby har taget skade, da strålerne er begrænset i dag. Men for en sikkerhedsskyld fraråder man det ...

Helt enig i, at man generelt gerne skal begrænse røntgen som gravid, men ifølge min tandlæge er "tandrøntgen" så lokalt, at det er ok :) Ikke at jeg "anbefaler det", men bare for at sige, at jeg tror ikke, du behøver være bekymret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tur til tandlægen :)

Røgtenbilleder skal dog helst ikke tages, når du er gravid. Jeg fik taget nogle stykker, inden jeg opdagede at jeg var gravid ... Tror og håber da ikke baby har taget skade, da strålerne er begrænset i dag. Men for en sikkerhedsskyld fraråder man det ...

Jeg fik taget røntgen selvom jeg var gravid, fik bare sådan et monster tungt bly tæppe på, det skete der absolut ingen ting ved! Jeg gik ikke mere til tandlæge, de foreslog selv at begrænse det. Men havde et akut tilfælde :( så det kunne ikke vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER