Guest

Nyt job ? Ny uddannelse? Argh....

7 indlæg i dette emne

I dag skal jeg til samtale ved min A-kasse. Og vi skal snakke om hvad der skal ske nu mht. job eller ny uddannelse. Jeg aner virkelig ikke rigtig hvad jeg vil. Jeg har søgt lidt  rengøringsjobs, for bare at komme i gang med et eller andet, og det har jeg før arbejdet med, ikke et drømme job eller noget med noget særligt fremtid i, men her og nu er det OK.

 

Jeg tænker også meget om der mon er nogen anden uddannelse der kunne være noget. Evt. tage nogle fag på VUC så dørene for flere muligheder åbner sig ? Der er bare den hage ved det, SU..... :( det er endnu mindre end jeg får nu...

 

Kunne I mon have nogen forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah, hvad kan du lide/hvad interesserer du dig for/hvad er du god til? :)

Har du noget gammel uddannelse, du evt kan bygge på, eller starter du fra scratch?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget HG (2 årig) og er uddannet sosu hjælper. Dette vil jeg dog pt ikke tilbage til... Har overvejet pædagog. Var igang som pædagogisk assistent men med udsigt til det var umuligt at finde job samt en ret useriøs undervisning, faldt jeg fra. Men hvis jeg skulle på pædagog seminariet kræver det nok ekstra med fag. Derfor jeg tænker om VUC kunne åbne nogle døre der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det kan da være, at det er det, du skal have undersøgt så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SU er bestemt ikke luksusbudget, men uddannelse er en investering i ens fremtid og på længere sigt tjener man mere med en god uddannelse end ufaglært arbejde...

Jeg er selv uddannet laborant og har arbejdet på et laboratorie i 7 år, men det var ikke drømmejobbet og sidste år tog jeg springet tilbage på skolebænken så jeg kan få drømmejobbet...det er 3,5 år på SU, men det er jo intet i forhold til at jeg har næsten 40 år tilbage på arbejdsmarkedet og det er mange år i det forkerte job...bare et par tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SU er bestemt ikke luksusbudget, men uddannelse er en investering i ens fremtid og på længere sigt tjener man mere med en god uddannelse end ufaglært arbejde...

Jeg er selv uddannet laborant og har arbejdet på et laboratorie i 7 år, men det var ikke drømmejobbet og sidste år tog jeg springet tilbage på skolebænken så jeg kan få drømmejobbet...det er 3,5 år på SU, men det er jo intet i forhold til at jeg har næsten 40 år tilbage på arbejdsmarkedet og det er mange år i det forkerte job...bare et par tanker...

De tanker kan jeg udmærket følge dig i. Jeg ved jo jeg bagefter kan få det job jeg gerne vil have og tjene en god løn. Og det er jo det man også skal tænke på. Så må man spare på tingene de 3,5 år det tager at blive pædagog

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også tilbage i skole efter 10 på arbejdsmarkedet, og det er sgu stramt med budgettet, men jeg ELSKER det. Du kan jo også tjene penge vedsiden af SU'en og som forældre må du endda tjene lidt mere end andre. Jeg håber det kan løbe rundt for dig:) Jeg tror at både du og samfundet og uddannelsesstedet har gavn af at du som erfaren uddanner dig igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER