Vinnus

Ændring af efternavn

6 indlæg i dette emne

Jeg er træt af at jeg ikke fik ændret mit efternavn da jeg blev skilt.

Min x var meget imod at jeg ændrede det og ville bestemt ikke have at pigerne fik mit pigenavn.

Nu hvor det ser ud til at jeg aldrig får et andet efternavn udover at ændre det tilbage, så overvejer jeg at få mit pigenavn igen.

Vi kommer så bare til at hedde 3 forskellige ting her <_<

Men koster det noget, når det nu er mit pigenavn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh det ved jeg faktisk ikke! Jeg TROR det ikke! Da vi blev gift hed Anders bare Jensen, men han havde længe villet have slægtsnavnet Rusbjerg på - han var 1 led fra at det kostede noget, mener at tip oldemor hed det, mens tip tip var for langt ude. Men hæng mig ikke op på det. Måske var det ikke noget med prisen men om navnet var beskyttet der var afgørende der!

Jeg kunne så skifte navnet med gratis fordi vi lige var blevet gift, selvom jeg havde skiftet navn 1 gang i den forbindelse.

Men tror ikke det vil koste dig noget, ikke når det er dit eget navn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gebyr ved navneændring
 
Det koster 500 kr. at få en navneændring i 2014. Gebyret reguleres hvert år den 1. januar. Gebyret stiger til 510 kr. fra 1. januar 2015. Gebyret skal være betalt senest i forbindelse med ansøgning.
Hvornår skal du betale gebyr?

Der skal som udgangspunkt betales gebyr for alle ansøgninger om navneændring. Det gælder også, hvis du for eksempel ønsker at slette et navn eller ønsker et navn, du tidligere har haft.

kilde: http://ast.dk/born-familie/navne/gebyr-ved-navneaendring

 

Udfra det her lyder det som om du desværre skal betale et gebyr for at skifte navn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja koster vidst altid et gebyr, med mindre at det er i forbindelse med bryllup :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja koster vidst altid et gebyr, med mindre at det er i forbindelse med bryllup :).

Hmm ja det gør det vel. Forståeligt nok når der er papirarbejde i det :)

Mht det sidste så sker det aldrig her, hvilket er grunden til at jeg vil have mit navn ændret tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja det gør det vel. Forståeligt nok når der er papirarbejde i det :)

Mht det sidste så sker det aldrig her, hvilket er grunden til at jeg vil have mit navn ændret tilbage

 

Derfor kan jeg også godt forstå at du vil ændre dit navn retur :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER