Camilla_krøier

Hvornår tester jeg???

5 indlæg i dette emne

Hmm...sidder og kigger i min kalender og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvornår jeg kan teste...

Tog den sidste p-pille den 19/10, havde mens 20-26/10, så er jeg ret sikker på at jeg havde ÆL (havde ihvertfald ÆL-slim) 30/10-2/11

Normalt ville jeg jo så have mens igen i uge 47, men da jeg har PCOS og ellers har taget p-piller siden jeg var 17 har jeg ingen anelse om hvor lang cyklus jeg har.... Ville i teste i uge 47 og så se om mens dukker op på et tidspunkt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er ret sikker på, hvornår du havde ægløsning, vil jeg teste ca. 14 dage derefter. Mens burde komme/ikke komme 14 dage efter ægløsning.. 

 

Og hvis den så er negativ, ved jeg ikke, om jeg ville teste hver 14. dag eller hvis jeg evt. skulle i byen med alkohol, hvor det ville være godt at vide, om man er gravid eller ej..

 

Som bonus info kan jeg fortælle, at jeg har ikke PCOS, men da jeg stoppede på p-piller for tre år siden var første naturlige mens nogle uger forsinket og anden mens var allerede 1,5 mdr. forsinket, da jeg så blev gravid og ikke nåede at få mens.. Bare for at fortælle, at det er helt normalt for kroppen, at den skal bruge lidt tid på at finde ud af, hvordan den laver sin cyklus selv.

Derudover havde jeg virkelig mange graviditetstegn den første månedstid efter p-pille stop, min krop kunne slet ikke finde ud af det.. Jeg var ude at rejse uden min mand i nogle måneder der, så jeg var ikke spændt/nervøs over tegnene, men hvis man prøver at blive gravid, er det måske meget rart at vide, at kroppen kan snyde en hel del :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg tænker.... Normalt vil man måske også vente med at prøve til cyklus er normalt, men min PCO læge siger at chancen for gravidet er størst de første 3 måneder efter stop fordi der så stadig er en smule styr på hormonerne.... Vi tager det stille og roligt her i starten og håber på det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er også det jeg tænker.... Normalt vil man måske også vente med at prøve til cyklus er normalt, men min PCO læge siger at chancen for gravidet er størst de første 3 måneder efter stop fordi der så stadig er en smule styr på hormonerne.... Vi tager det stille og roligt her i starten og håber på det bedste

Jeg har hørt, at det mest er for at man nemmer kan udregne termindato udfra menstruation, hvis ens cyklus bliver stabil først.. Men altså, det er i min verden ligegyldigt! Det skal man nok finde ud af senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må man kunne analysere sig frem til i forhold til hormonkoncentrationer osv (siger den bioanalytiker studerende) ;-) jeg har pt fuldstændig de samme symptomer som min mor havde DS hun var gravid begge gange...så der krydses fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER