MamatilJ&M

Alminox eller lign og kvalme og opkast

9 indlæg i dette emne

Rigtig meget af det jeg kaster op er syre, og det er virkelig ulækkert. Så mit spørgsmål er om der er nogen af jer der har erfaringer med alminox eller lignende til at få styr på mavesyren og derved reducere kvalme og opkast?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde god gavn af alminox, da jeg var gravid med Valdemar. :) Jeg tog det mest mod halsbrand, men det hjalp også mod kvalme og opkast :) (galieve havde ca. modsat effekt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget af det jeg kaster op er syre, og det er virkelig ulækkert. Så mit spørgsmål er om der er nogen af jer der har erfaringer med alminox eller lignende til at få styr på mavesyren og derved reducere kvalme og opkast?

Jeg har ikke brugt det i forbindelse med graviditet men har selv haft problemer med periode med kvalme og opkast pga for meget mavesyre. Der har de hjulpet. Har også brugt balancid som også har virket fint.

 

Så vidt jeg husker er det enten balancid eller alminox du ikke må bruge som gravid. Det ved de på apoteket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

alminox hjalp lidt, men det der virkeligt tog de sure opstød og kvalmen var natron shots.

En teske natron i et lille glas lunkent vand. rør det godt rundt og drik.

Det smager forfærdeligt, men det virker og det kunne holde kvalme og opstød væk hele natten, hvis jeg tog ved sengetid.

Det anbefales at man ikke drikker for meget af det, men det burde ikke være nødvendigt, da det virker og i flere timer ad gangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alminox har jeg brugt under begge graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers spørg på apoteket. Hvis du ikke kan overskue det vil jeg godt gøre det inden vi kører.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers spørg på apoteket. Hvis du ikke kan overskue det vil jeg godt gøre det inden vi kører.

Jeg kommer ingen steder idag. Jeg tror jeg prøver en alminox i eftermiddag og så håber jeg, at vi kan komme til gymnastik. Det skal jo helst ikke gå ud over Marius...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke brugt det i forbindelse med graviditet men har selv haft problemer med periode med kvalme og opkast pga for meget mavesyre. Der har de hjulpet. Har også brugt balancid som også har virket fint.

Så vidt jeg husker er det enten balancid eller alminox du ikke må bruge som gravid. Det ved de på apoteket.

Jeg brugte alminox (med "godkendelse" fra apoteket) sidste gang, og har fået grønt lys for balancid i denne :) Hun ville vist hellere have, at jeg tog galieve, men der står godt nok i indlægssedlen på balancid at man godt kan tage det både som gravid og ammende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige spist den første alminox, så nu bliver det spændende at tage til gymnastik med Marius :goodluck Kunne godt mærke den brændende fornemmelse komme nærmere, så håber det hjælper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER