tinaclemens

2. fødsel

2 indlæg i dette emne

27.11.07 Julie vores datter på 3 år og manden har ligget med roskildesyge et par dage :puke

Jeg er til alm jordemoder besøg om formiddagen og alt ser fint ud. jeg besøger en veninde som har fødselsdag(og som hele tiden har sagt jeg ville føde på hendes fødselsdag :hurra )Jeg kører fra veninden kl er 15.00 da jeg synes jeg blir utilpads. Da jeg kommer hjem ligger jeg mig på sofaen og vi beslutter os for at ringe til farmor for at få hende til at hente Julie som endelig er ved at være frisk og for at hun ikke blir smittet igen. kl 18.00 begynder jeg så at rende på toilettet pga opkast og diarre. Ringer til fødegangen kl 20.00 for at vide om noget jeg skal være opmærksom på. De vil gerne se mig. Da Noah har det fint inde i maven blir jeg sendt hjem igen.

kl 22.00 kommer den 1. ve.... og kun få min sener 2. ve.... Manden ringer på fødegangen for at fortælle at vi kører hjemmefra nu da vi har en god ½ time til sygehuset. På vej til sygehuset smsér jeg med en veninde som gerne ville være med til fødslen da hun var sygeplejeskestuderende. Men hun vælger ikke at deltage da hun skal til vigtig undervisning næste morgen og ikke kan komme uden at være udhvilet. Forståligt nok!

22.45 ankommer vi til Nyk. F sygehus og jeg er 8 cm åben. Da jeg stadig har diarre men ingen opkast har jeg allermest lyst til at stå end at ligge. Pressetrangen gør at min mand må vaske mige flere gange da det er rendt ned af benene på mig. Ja undskyld detaljerne :numse

23.00 kommer jeg op på briksen og har klart vandafgang lige efter. 23.02 begynder presseveerne. Da Noah er stjernekigger skal jeg ligge mig på ryggen for at undgå at jeg skider ham i hoved når han kommer ud.... havde ellers lige fundet en god stillig ved at ligge på knæ på en dejlig stor sækkepude. kl 23.16 bliver Noah født, 4070g og 51cm lidt slap og lidt blå og får lidt ilt men retter sig hurtigt. Apgar 9/1 og 10/5. moderkagen fødes kl 23.25

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for beretningen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER