Barbamama

Boligstøtte

5 indlæg i dette emne

Er der nogen herinde, der vil fortælle lidt om deres økonomi, hvis de får boligstøtte?

Jeg har flere gange prøvet at kigge på det, men synes ikke det ser ud til, at vi kan få noget. Omvendt er jeg et par gange blevet mødt med "Ej når du er på dp og B er på revalidering, så burde I da kunne få noget", så jeg sidder sådan og tænker på, om vi alligevel går glip af noget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Arh, jeg var måske lige hurtig nok til at oprette et indlæg, for jeg fik hurtigt efter Googlet mig til en oversigt, der giver et ret godt praj. Hvis andre er interesserede, er den her:

http://www.alboa.dk/ufiles/files/INFOTORVET/Boligstøtte/Boligstoette_2013_BL.pdf?mpeId=19

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan beregne hvor meget i er berettiget til inde på borger.dk :)

Det kommer også an på jeres husleje og kvm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke så meget om satser osv,, men jeg ved man skal være ret opmærksom hvis man har varierende løn, fx tager vagter. Vi entennogle gange med at skulle betale nogle måneder tilbage fordi den ene havde tjent en smule for meget på studiejobs. Til sidst afmeldte vi det fordi det var så usikkert,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dit link virker ikke, selvom jeg nu var meget nysgerrig :)

 

Jeg har regnet på det i forhold til vores nye lejlighed, og selv hvis jeg er på dimittend dagpenge og manden er på "rigtige" dagpenge kan vi ikke få boligstøtte.

Så det synes jeg er lidt underligt, men sådan er det åbenbart bare (har udregnet i forhold til at Mikro er født også, og giver os stadig intet) 

 

Så er åbenbart ikke en ret høj indtægt som man må have for at få boligstøtte. :S 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER