Barbamama

Hvilken honning til honningkagehjerter?

14 indlæg i dette emne

Vi vil kaste os ud i honningkager, men hvilken honning skal man bruge? Jeg tænker, at der er ret stor forskel på om det er helt flydende akacie, eller det der, som man nærmest kan skære i? Og jeg kan ikke finde noget om det i opskriften :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner det ikke, men du har da lige vakt julestemningen i mig :yay

Elsker honningkager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil kaste os ud i honningkager, men hvilken honning skal man bruge? Jeg tænker, at der er ret stor forskel på om det er helt flydende akacie, eller det der, som man nærmest kan skære i? Og jeg kan ikke finde noget om det i opskriften :help

Jeg har brugt den faste, danske honning - det så jeg Theresa gøre i bonderøvens juleafsnit - og det er hendes vildt gode opskrift jeg bruger.

Tak for påmindelsen, jeg må også i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt den faste, danske honning - det så jeg Theresa gøre i bonderøvens juleafsnit - og det er hendes vildt gode opskrift jeg bruger.

Tak for påmindelsen, jeg må også i gang :)

Hvor mon jeg finder den opskrift? Jeg prøvede med Meyers sidste år, det blev der ikke rigtigt noget godt ud af :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mon jeg finder den opskrift? Jeg prøvede med Meyers sidste år, det blev der ikke rigtigt noget godt ud af :/

I hendes bog! Jeg har i hvert fald ikke set den andetsteds. Jeg kan måske lokkes til at sende opskriften ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I hendes bog! Jeg har i hvert fald ikke set den andetsteds. Jeg kan måske lokkes til at sende opskriften ;)

Åh det vil være SKØNT hvis du er til at lokke! Drømmer lidt om hjemmebagte honninghjerter til jul.

Er bogen god? For så kan det jo være, jeg hellere skulle forkæle mig selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det vil være SKØNT hvis du er til at lokke! Drømmer lidt om hjemmebagte honninghjerter til jul.

Er bogen god? For så kan det jo være, jeg hellere skulle forkæle mig selv ;)

Bogen er så god, altså den gamle. Jeg ønsker mig også rigtig meget hendes nye bog :)

716myON.jpg

P2WyLD0.jpg

Jeg fjerner billederne igen senere på dagen, så gem dem på din computer/telefon ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt den faste, danske honning - det så jeg Theresa gøre i bonderøvens juleafsnit - og det er hendes vildt gode opskrift jeg bruger.

Tak for påmindelsen, jeg må også i gang :)

Super, den endte jeg også med at købe. :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mon jeg finder den opskrift? Jeg prøvede med Meyers sidste år, det blev der ikke rigtigt noget godt ud af :/

Hvad gik der galt? Det er Meyers, jeg har :unsure Og såvidt jeg lige kan se, er den magen til Theresas :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste forskel jeg kan se er, at der er hjortetaksalt i Meyers opskrift, og at det er det, der er rørt ud i æggeblommerne, mens potasken er rørt ud i lidt vand. I Theresas er det potasken, der røres ud i æggeblommerne. Er det mon det, der har gjort at de er blevet mindre gode?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger flydende til Meyers opskrift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Stephanie!

Der gik det galt at fordejen blev en sten og alle Meyers tricks hjalp ikke til at gøre den blød. (Og jeg havde babyer på en lille måned, så måske jeg ikke brugte overdrevent meget energi på at få dejen god igen ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Stephanie!

Der gik det galt at fordejen blev en sten og alle Meyers tricks hjalp ikke til at gøre den blød. (Og jeg havde babyer på en lille måned, så måske jeg ikke brugte overdrevent meget energi på at få dejen god igen ;) ).

Altså Theresas bliver også en sten. Det er virkelig træls at arbejde med. Men resultatet er det hele værd.

Jeg mistede faktisk en (discount) røremaskine til en honningkage dej et år :lol

Det er i hvert fald vigtigt at lade dejen få varmen i stuetemperatur længe. Og at tage lidt af gangen. Og når man sveder og synes det er træls - så huske på målet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al den snak om honningkager fik mig i sving i dag. Jeg købte honning og fik æltet i dag. Puh et mas. Men nu er den på køl og kan ligge der og lumre sig den næste måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER