somummy

Alm. fiskeolietilskud som gravid?

10 indlæg i dette emne

Hej, indtil videre har jeg on/off taget Futura fiskeolie 1000 dagligt, men nu er jeg i tvivl om der er for mange tungmetaller I?

Jeg søgte på google, hvor der var en privatperson der skre,v at det ikke var renset for tungmetaller, men jeg kan ikke finde nogen ekspertvurderinger.

Nogen der kender til fiskeoliejunglen i BK-land?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tør ikke kloge mig for meget, men når jeg har hørt/læst om ren fiskeolie, synes jeg oftest at Eskimo og Nordic Naturals bliver nævnt, så det er dem, jeg tager...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under min graviditet er jeg gået over til krill olie, da man vist nok undgår tungmetaller helt den vej, (jeg synes at de er pænt dyre, men ok det er jo kun så længe jeg er gravid). Ligesom med alm. fiskeolie, skal man bare huske at stoppe med at tage dem ca. fire uger før forventet fødsel, i tilfælde af kejsersnit, da det fortyder blodet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager Longo Omega-3.der står "velegnet til gravide" på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så ved jeg hvad der er af gode alternativer, men det er bare så irriterende at skulle købe dyre fiskeolier, hvis den jeg har er god nok (jeg er nærrig ja :) ).

Slet ikke nogen der bruger futuras fiskeoie?

For resten mht. at skulle stoppe med at tage fiskeolie inden fødslen, så spurgte jeg min jordemoder om det sidste gang, og hun sagde at det havde hun aldrig rådet sine patienter til :) Så jeg fortsatte med at tage det til jeg fødte :) Så det er nok lidt hip som hap hvad sygehuspersonalet anbefaler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager GraviOmega fra apoteket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser Futura og har fået den godkendt af både læge og jordemoder. På nettet beskrives den som god, og den fremstilles ikke af rovfisk men af ansjoser, sardiner og makrel. Der er en meget god hjemmeside, der hedder Fiskeolie Test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak BSB, det var godt at vide. Hvor mange kapsler anbefalede de at du tog om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser rimelig godt med fisk, så jeg tager havdelen af den anbefalede daglige dosis til gravide. Normaldosen er 6 om dagen, så jeg tager 3 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER