girly1988

Hvor meget, hvor lidt og hvordan ? :-) (Tøj)

12 indlæg i dette emne

Hvor meget havde i af bodyer i str. 50 og 56 til jeres lille ny? Og jer med vinter bebser var det kortærmede eller langærmede...? Har jo nogle heldragter og nu kom jeg til at tænke på hvad i har under sådan en?

Undskyld hvis i synes jeg spørger dumt ;-)

Har ihvertfald planer om at skaffe mig 3 hvide bodyer mere i de to små str...indtil videre har jeg nemlig ikk holdt mig til neutralt såå må hellere lige supplere lidt :-)

Nu hvor vores dreng har klumpfødder må jeg os hellere lige skaffe et par natdragter uden fødder...er kommet til at se dem vi har er med fødder for dem havde vi inden vi fandt ud af med fødderne :-)

Nå håber i lige vil dele lidt erfaringer tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kommer til at have kortærmet body på under heldragter :) Eller langærmet body under smækbukser, så bodyen er "bluse" :) Jeg ved fra sidste gang, at jeg foretrækker heldragter/smækbukser, så de små ikke skiller på midten ;) Dette var indtil hun skulle i str. 74-80, så begyndte jeg at køre over i todelt :)

Mængden synes jeg er svær, men en body per dag, de sover jo så meget, men er det et gylpebarn, så kræver det jo noget mere tøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke købe for meget. Mine er tvillinger og startede i str. 44, men det er jo ikke så traditionelt. Vi havde dem nærmest altid kun i langærmet body og så viklet i dyner og ellers uden tøj og hus mod hud eller i vikle. Det trivedes de og vi bedst med.

Min søsters lille Bertram er knap en måned og allerede så småt i str. 62, de har slet ikke brugt str. 50.

Tilgengæld - hvis du gerne vil have noget under, så kan jeg varmt anbefale iobio uld/silke bodyer uden ærmer. De er guld, hvis du spørger mig! :) Køb en tre stykker, de skal jo bare lige hænges ud evt. skylles op i hånden og en sjælden gang vaskes. De er super fleksible i størrelsen, vores er stadig i 62/68, selvom deres alm. tøj er i 74.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver osse at begrænse str. 50 eftersom vi jo ikke ved om det kommer i brug...men kan se jeg faktisk næsten ikke har noget i forhold til str. 56 og 62...ak ja..det jo svært at vide hvad man ender med at få brug for...

Må lige gå det efter igen og se om jeg mener det går an eller der ska suppleres med et par bodyer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi har en 5-6 langærmede bodyer i 50 og langt over 20 i 56. I 56 har vi også kortærmede. Her har vi købt brugt tøj, der kan du få pakker med tøj i de små størrelser til ikke ret meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I 50 har jeg 3 langærmede bodyer...en hjemmestrikket bluse, et par bukser og bluse som passer sammen, 5 natdragter med fødder, og to sæt med bluse/overalls eller sådan noget...sys ikk det er meget...hmm ender nok lige med et sæt mere samt 3 bodyer...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har næsten kun brugt tøj fordi jeg sys det er spild af penge med nyt i de små str. de kan bruge så kort tid...og ved os vi får lidt gaver ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke købt noget i str 50 - kan slet ikke forstille mig hun er så lille - hun ligger lige over middel på gennemsnit ved scanning og har lange ben ❤️

I str 56 har jeg 10 langærmede bodyer og måske 2 kortærmede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt huske det der med tøjet øv jeg synes det var svært.

Jeg havde to heldragter i str 50 og to langærmede i str 50.

Willum havde det kun på mens vi var indlagt. Da vi kom hjem røg han i en str 56 (ærmerne blev smurt op så de passede i længden) og nu er han ved at vokse helt ud af str 56.

Hvis du kommer til at mangle må du sende manden afsted efter et par dragter.

Jeg har fået det meste tøj og købt brugt mærketøj fra veninder.

Køb rigeligt med stofbleer/gylpeklude vi bruger dem til storset alt omkring Willum herhjemme så de tyve jeg havde købt var hurtigt beskudte af gylp, modermælk, klippet i stykker til numsen mm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har 18 stofbleer og planlægger at købe 10 mere...dem vi har er drengefarvede så vil ha 10 hvide neutrale :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke ret meget i 50, så købte et par dragter efter han blev født. Ellers brugte han bare det i 56, hvis det andet var til vask.

Han brugte 50 et par uger mener jeg. Han var 52 og 3890 ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng kunne slet ikke passe str. 50. Jeg har stadig 2 ubrugte natdragte, 1 heldragt og 1 par smækbukser.

Og 56 var han også ret hurtig ude af.

Generelt vil jeg sige: du skal bruge mindre end du tænker.

Og hvis det går helt galt, så har de fleste webshops efterhånden dag til dag levering. Så behøver i bare tage i mod ved døren ;)

Og desuden, en ting er den størrelse der står i nakken, noget andet er den faktiske størrelser. Der er stor forskel mærkerne i mellem. Og der er også stor bredde forskel. Det lærer man hurtigt når bebs er kommet ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER