Lsb1604

Menstruation- hvornår er 1.dag?

8 indlæg i dette emne

Halløj

Vi har i 15 mdr forsøgt på egen vis at blive gravide. Desværre er det ikke lykkes endnu. De sidste 4 mdr har jeg brugt ægløsningsteste, for at præcisere ægløsnings tidspunktet.

Jeg har skrevet ned, hvornår 1. mens var og regnet ud derfra.

Mit spørgsmål går så på; hvornår er 1. Mens dag?

F.eks. Den sidste gang her, der skulle jeg efter "bogen" have fået min Mens d.10.10 (har normal cyklus). Der er en lille bitte smule brunligt udflåd/mens den første dag, også på 2. dagen og 3. dagen er der en lille mørk blod plet (lillefinger negls størrelse). 4. Dagen er det så rigtig mens, hvor jeg er nødsaget til at tage et bind i brug (trusseindlæg var nok de første tre dage).

Er det så 4. dagen der i teorien er 1. Mens dag, fordi det er her der rigtig sker noget?

Hvilken dag skal jeg tælle efter, og har jeg regnet forkert de andre gange.

Når jeg har taget ægløsningstestne, så har de aldrig rigtig haft 200% tydeligt svar, dvs. Hvor T stregen skal være lige så tydelig, eller mere tydelig en C stregen.

Håber der er nogen derude som kan være behjælpelig.

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mens 1. dag er den dag du bløder rigtig fra morgen til aften.

 

Og velkommen herinde :balloons Håber snart det lykkes for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i perioder oplevet det samme som dig og har altid meget fast cyklus på 28-30 dage med ÆL på dag 14-16. Jeg kan heller ikke lave en tydeligere test-streg, men jeg ved, at jeg har haft ÆL.
Min mens starter også ind i mellem med små dråber eller brunligt udflåd. Jeg plejer at sætte mens dag 1 som den dag, hvor det starter med brunt udflåd/små dråber og det passer meget godt. Jeg har også selv været meget i tvivl, men det lader til at være den rigtige måde at udregne det for mig.
Hvor mange dage varer din mens, hvis du tæller dagene med brunligt udflåd med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) :)

 

Kan godt forstå, at du bliver forvirret. Jeg ville mene, at det er din dag 4, der skal tælles som cyklus dag 1. Som jeg har forstået det, tæller man fra den dag, hvor man bløder 'rigtigt', og det derfor er nødvendigt med bind eller tampon.

 

Det er ikke alle, der kan fange ÆL på ÆL teste. Så det kan jo være derfor, at du ikke har fået en rigtig positiv test endnu. Men det kan da også være fordi, at du har testet på de forkerte dage? Hvor lang er din cyklus normalt? Og er den regelmæssig?

 

Udover ÆL teste, er der mange, der har glæde af at bruge en APP. Så tæller den for dig, og den kan regne ud hvornår du er mest fertil. Jeg har hørt godt om fx 'Clue' og 'WomanLog'.

 

Puha, det er hårdt at prøve i 15 mdr uden succes :( Har I overvejet at gå til lægen? Det kan jo være, at man nemt kan gøre noget for jer, så det snart lykkes.

 

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i perioder oplevet det samme som dig og har altid meget fast cyklus på 28-30 dage med ÆL på dag 14-16. Jeg kan heller ikke lave en tydeligere test-streg, men jeg ved, at jeg har haft ÆL.

Min mens starter også ind i mellem med små dråber eller brunligt udflåd. Jeg plejer at sætte mens dag 1 som den dag, hvor det starter med brunt udflåd/små dråber og det passer meget godt. Jeg har også selv været meget i tvivl, men det lader til at være den rigtige måde at udregne det for mig.

Hvor mange dage varer din mens, hvis du tæller dagene med brunligt udflåd med?

Jeg har i perioder oplevet det samme som dig og har altid meget fast cyklus på 28-30 dage med ÆL på dag 14-16. Jeg kan heller ikke lave en tydeligere test-streg, men jeg ved, at jeg har haft ÆL.

Min mens starter også ind i mellem med små dråber eller brunligt udflåd. Jeg plejer at sætte mens dag 1 som den dag, hvor det starter med brunt udflåd/små dråber og det passer meget godt. Jeg har også selv været meget i tvivl, men det lader til at være den rigtige måde at udregne det for mig.

Hvor mange dage varer din mens, hvis du tæller dagene med brunligt udflåd med?

Jeg har alle gange talt mens fra den dag var der kommer lidt/brunligt udflåd. Cyklus har været på 25-26 dage, med ægløsning omkring 14. dagen Men hvis jeg skal tage det fra den dag jeg bløder rigtigt, så er cyklus nogle gange 27-28 dage.

Selvom stregerne ikke har været lige tydelige hver gang, så har jeg næsten med 100% sikkerhed kunne mærke ægløsningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) :)

 

Kan godt forstå, at du bliver forvirret. Jeg ville mene, at det er din dag 4, der skal tælles som cyklus dag 1. Som jeg har forstået det, tæller man fra den dag, hvor man bløder 'rigtigt', og det derfor er nødvendigt med bind eller tampon.

 

Det er ikke alle, der kan fange ÆL på ÆL teste. Så det kan jo være derfor, at du ikke har fået en rigtig positiv test endnu. Men det kan da også være fordi, at du har testet på de forkerte dage? Hvor lang er din cyklus normalt? Og er den regelmæssig?

 

Udover ÆL teste, er der mange, der har glæde af at bruge en APP. Så tæller den for dig, og den kan regne ud hvornår du er mest fertil. Jeg har hørt godt om fx 'Clue' og 'WomanLog'.

 

Puha, det er hårdt at prøve i 15 mdr uden succes :( Har I overvejet at gå til lægen? Det kan jo være, at man nemt kan gøre noget for jer, så det snart lykkes.

 

Held og lykke :goodluck

Vi har en tid på hospitalet om 1 uge, så er i hjælpendende hænder snart. Men ja det er frustrerende, at vide man er tip top i orden, sund og rask begge to, men at det så ikke fungere på egen hånd.

Tak for dit svar:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kan jeg godt forstå, at du er lidt forvirret! Umiddelbart lyder det jo som om, at du bedst kan regne med de 27-28 dage, men måske skal du tale med lægen om det.

Der er jo tydeligvis flere meninger om det, men for mit vedkommende tæller 1. dagen fra den dag, jeg får brunligt udflåd. Det var hvad en gynækolog også har sagt til mig :)

 

post-2-0-45649400-1413450857_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sparklinrock

Har nu downloaded app'en "clue", og prøver at følge den. Tak for ideen:-)

Velkommen til :) :)

Kan godt forstå, at du bliver forvirret. Jeg ville mene, at det er din dag 4, der skal tælles som cyklus dag 1. Som jeg har forstået det, tæller man fra den dag, hvor man bløder 'rigtigt', og det derfor er nødvendigt med bind eller tampon.

Det er ikke alle, der kan fange ÆL på ÆL teste. Så det kan jo være derfor, at du ikke har fået en rigtig positiv test endnu. Men det kan da også være fordi, at du har testet på de forkerte dage? Hvor lang er din cyklus normalt? Og er den regelmæssig?

Udover ÆL teste, er der mange, der har glæde af at bruge en APP. Så tæller den for dig, og den kan regne ud hvornår du er mest fertil. Jeg har hørt godt om fx 'Clue' og 'WomanLog'.

Puha, det er hårdt at prøve i 15 mdr uden succes :( Har I overvejet at gå til lægen? Det kan jo være, at man nemt kan gøre noget for jer, så det snart lykkes.

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER