BabyHaagensen

Gode råd til indkøb af første barnevogn

16 indlæg i dette emne

Hey.... Ønsker nogle råd til indkøb af første barnevogn - hvad skal der være af ting til, minimum liggemål osv..

Does and donts :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åh, det er simpelthen sådan en smagssag! :)
Hvem er du som person? - Vil du have komfort eller luksus? Hvad er dit budget? osv.osv.osv.

 

Personligt:
Jeg vil gerne have en klassisk stilren barnevogn. Ensfarvet. Let at kører med. Punkterfrie dæk (jeg ved af erfaring, at man bare render ind i punkteringer på de mest rådne tidspunkter). Rummelig - 97 cm liggemål, så den kan bruges længe.

 

Derfor har jeg købt Odder. En brugt - da budgettet ikke var til en ny vogn denne gang- og den vi har fra sidst ikke duer mere.

Jeg har før haft vogne fra billigere og ikke så kendte mærker og kendetegnet er: Dårlig kvalitet. Billige dele, der går i stykker, ruster, bliver skæve, falmer osv. - Det gider jeg personligt ikke. Min første barnevogn nogensinde var en kombivogn fra Trille. Jeg var SÅ ked af den, at den blev byttet ud efter 2 mdr. :( Så jeg købte den billige wonder XL fra babysam, da jeg ikke havde råd til andet dengang, og ja, den er fin - overholder faktisk langt henad vejen de kriterier jeg har - men der er altså ikke brugt særlig meget tanke på materialevalget.

 

Derfor elsker jeg den Oddervogn jeg har købt. Åh den er lækker! :) Ikke noget "billigt" bras - men klassisk flot og med et extream stel :wub og til den sølle pris af 3500kr. - de koster 10-11k fra nye.

 

Drømmevognen er en Odder Zip - som man selv kan designe farve på, osv. men den er helt uden for rækevidde, pengemæssigt for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er gået efter pris og hvad erfaringer vi har hørt fra andre vi kender.

Vi er endt med en Trille Fix...ikke noget fancy men en vogn der opfylder vores behov umiddelbart.

Og dem vi kender med trille har bestemt været tilfredse med deres vogne i forhold til pris. :-)

og så skulle den os ku pakkes i vores bil self...:-)

Men ud og prøv nogle forskellige og find ud af hvad i kan lide og ikke lide...for det er en jungle ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forelskede os i Odder Zip - kvaliteten af vognen og det store liggemål gjorde udslaget for os. Derudover kan det nemt skilles ad, og den kan være i vores bil uden den store udfordring.

Jeg har endnu ikke født, så hvordan den er i brug kan jeg ikke sige så meget om;) Jeg glæder mig dog til at skulle tage den i brug!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en kombi duo edge fra emmaljunga. Den var nem at komme rundt med her i København og ind og ud af busser osv. Den ku bruges som barnevogn 8-9 mdr og derefter som klapvogn :) det passede perfekt med at vigga meget hellere ville sidde i klapvogn da hun nåede 8 mdr. Vi har så købt en billig brugt havebarnevogn hun kan sove eftermiddagslur i men som aldrig bruges til ture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os var det vigtigt at hele barnevognen kunne være i bagagerummet i vores Ford Fiesta. Det er trods alt billigere at bruge et par 1000 mere på en barnevogn end at købe en ny bil ;)

Vi købte en Odder zip på x-Dream stel, da den rimelig let kunne være der. Samtidig havde den langt liggemål, så han kunne sove i den længe... Nu er han 13 måneder, og nægter at sove til middag i Barnevognen... Så det er ikke altid babyen er enig i ens planer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt en Trille med stort liggemål (jeg turde ikke risikere, at den blev for lille før vi følte, vi var færdige med barnevogn), med letvægtsstel og med drejehjul. Drejehjulene ville jeg meget gerne have fordi det kræver mindre at dreje vognen og dermed kan skåne ryggen lidt. Inkl. lift og helsemadrasser til lift og vogn, så kom vi af med 5500. Jeg havde både overvejet Odder og Emmaljunga, men Odder laver ikke drejehjul og koster det dobbelte, og Emma har godt nok drejehjul, men den koster jo også en del mere, og det var vores umiddelbare vurdering, at der ikke var en markant kvalitetsforskel. Vi bruger jo ikke vognen endnu, så jeg kan ikke udelukke, at vi kommer til at fortryde vores valg, og det ER altså lidt af en jungle, så jeg vil anbefale, at du tager ud og kigger på nogle forskellige vogne og snakker med et par forskellige forhandlere og så tager nogle beslutninger om, hvad der er vigtigst i forhold til JERES behov og ud fra det vælger vogn. Personligt ville jeg dog aldrig turde købe en af de allerbilligste vogne, for der er det mit indtryk, at kvaliteten er markant dårligere end de vogne der koster omkring 5000 og opefter, men ellers tror jeg, at det er individuelt, hvad man synes er vigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en brio sport tilbage i 2010... Den holdte fint til to børn, men nu skal den udskiftes inden en evt nr 3. Affjedringen virker ikke rigtig mere, den hænger gevaldigt :( og så er jeg kørt træt i punkterede hjul :( håber vi måske kan finde en fin brugt emmaljunga eller Odder når og hvis vi får vores 3'er :) tror ikke budgettet helt er til en spritny ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første barn startede vi ud med en brugt Odder Classic på standard stel og den var fantastisk at gå med! Men da hun var 4-5 måneder købte vi en zip på X-Dream stel, den var sååååå lækker! Men jeg lærte aldrig at leve med det stel. Det var så stift og man kunne ikke vugge med barnevognen. Og Thea skulle vugges meget med, hver gang hun skulle sove.

Til Alba købte vi en Odder Classic på x-Dream med punkterfri hjul - BIG MISTAKE! Vi kører tit med barnevognen på grusveje, og det er altså noget hø. Der er i forvejen ikke den beste fjerdring i x-Dream stellet(i forhold til standard stel), og det er ikke specielt stødabsorberende. Når man så sætter punkterfri hjul på, så hopper barnevognen helt sindssygt! Jeg er mange gange gået omveje, for at undgå grusveje. Jeg får det helt dårligt af at se på lille bitte baby der bliver kastet rundt i barnevognen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Brio Sport til Luna, som er stor og solid, med stort liggemål.

Til lillesøster køber vi en Flip-flap Aston (samne model som Troldemor) bare fra ny, og med lidt mere tilbehør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sørg for at det ikke er en barnevogn, der knirker!!!! (vores er med mange plastikdele og de knirker mod hinanden når vi kører med den...skrækkeligt!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mit indtryk, at pris og kvalitet hænger sammen et langt stykke hen af vejen. Ikke dermed sagt, at der skal stå Odder eller Emmaljunga på vognen for at den duer. Men de helt billige vogne ville jeg holde mig fra, hvis jeg var dig.

Jeg havde en af de billige vogne til min store pige. Var super glad for den i starten, men blev hurtigt rigtig ked af den. Ved første øjekast havde den alt hvad jeg søgte i en vogn, men den forfaldt meget hurtigt.

Denne her gang har jeg valgt at gå helt over i den anden grøft og har købt den lækreste Odder Zip på X-Dream stel. Den er SÅ lækker og jeg glæder mig helt vildt til at rigtig komme ud og køre med den. Kan se og mærke kæmpe forskel i kvalitet. Vi valgte Odderen pga. design, komfort og kvalitet. Det er vores drømme vogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak alle sammen..

Generelt er jeg mere til kvalitet fremfor billigt.. Og vil gerne have en vogn der kan holde til den næste i rækken også... Og kunne man være så heldig at det sidste i flokken også kunne få glæde af den , ja så er det jo bare helt perfekt.... Er nok ude i Odder.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nærmest religion, når man diskuterer barnevogne, men jeg vil lige nævne i flæng, at Emmaljunga, der er et par tusinde billigere end Odder, klarede slid bedre end Odder i Tænks test. Dog har Emma tidligere haft tendens til at komme til at hænge, hvis man har haft pusletaske på styret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så meget en smagssag! Ud i butikken og prøve at have dem i hånden! Jeg har prøvet mange vogne.. Nu har jeg en Odder med x-Dream stel og det er bare min yndlingsvogn.. Den er købt brugt og er 5 år gammel.. I super flot stand og kostede mig 2800,-!! Vildt billigt..

Jeg har haft emmaljunga både med almindeligt stel og med uniq, de er ikke fantastiske synes jeg men okay.. Brio sport hang utrolig hurtigt! Simo som vi fik af eksens søster, sikke noget bras! Til A købte vi en helt ny Odder på standard stel men jeg var så ked af at jeg ikke havde købt med x-Dream stel i stedet for fordi den var lidt for tung når jeg gik så meget.. Med x-dream stel kan jeg have det hele i bagagerummet og have 3 børn i bilen uden at blive mast.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER