somummy

Hvor lang tid kan man blive ved med at teste?

5 indlæg i dette emne

Jeg er 5+5 i dag og er blevet ved med at teste siden 4+0 ca, det giver jo egentlig ingen mening, da man sagtens kan teste positiv selvom man er ved at abortere, ikke? Jeg har i hvert fald gjort det, fordi jeg er nervøs over at blive snydt igen.

Nå men stregen er lige så tydelig som kontrolstregen, og jeg tænker på om den vil blive ved med at være det, eller om hcg bliver så højt, at den vil blive svagere (ved ik om der overhovedet giver mening). Nogen der ved det?

Og falder hcg på noget tidspunkt i graviditeten egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hcg stiger indtil uge 8-10 hvor det topper på et niveau, der gennemsnitligt hedder 60.000 mlU/ml. Herefter falder det igen og i uge 20 når det ned på et niveau, der ligger på 12.000 mlU/ml i gennemsnit. Hcg vil ligge på dette niveau resten af graviditeten :)

De fleste graviditetsteste fanger hcg omkring 20-25 mlU/ml, så man kan teste positivt hele vejen igennm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg testede vist hver dag indtil den tidlige scanning omkring uge 7 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, her tester vi hver 2. dag ;) Det er lidt dyrt, 15 kr. pr. testdag. Men må sige at jeg er helt ligeglad, det at se testen blive tydeligere og tydeligere er så forsikrende. Men nu kan den vist ikke tydeligere, så må hellere få bestilt en tryghedsscanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER