Malene uden R

Sort/mørk barnevogn

10 indlæg i dette emne

Vi er ved at se på barnevogn, og er i den forbindelse kommet til at tænke lidt over om de mørke/sorte barnevogne bliver varmere end de lysere farver?

Vi har en overdækket terrasse, så jeg tænker ikke at den vil komme til at stå i direkte sol hver gang hun skal ud og sove i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man har lavet undersøgelser, hvor der ikke var den store forskel på hvor varm der blev i en mørk eller lys barnevogn.

Har ikk et link til undersøgelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spurgte da vi var ude og købe barnevogn fordi vi frygtede det samme, der fortalte sælgeren at de sorte og mørke farver ikke bliver varmere end de helt lyse - at vi så endte med en helt lys er så min mands valg. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koebte jo ne moerkeblaa, selvom vi bor i Italien... Jeg laeste ogsaa foernaevnte foersoeg med en lys og en moerk barnevogn i direkte sol og det giver altsaa ikke store problemer. Det, der er vaesentlig, er udluftningen og at man husker at stofbleer, myggenet og lignende virkelig lukker af for luftcirkulationen i vognen. Vores vogn/Basson Grande) har desuden ekstra luftcirkulationsmulighed i bunden af kassen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig med Camilla. Det vigtigste er ikke at lukke åbningen af. Så en stofble foran kalechen er ikke godt når det er varmt, selvom man ser rigtig mange med det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Vi har en grå barnevogn, men UANSET farven, ville jeg altid sætte barnevognen i skyggen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også meget an på, hvilken barnevogn man har, hvor varm den bliver!

Thea har en gammel brio barnevogn, som hun bruger i Dp, med stor åbning, og den er dejlig kølig uanset vejret. Alba har en ny sort Odder Classic, og den blev SÅ varm! Selvom den altid stod i skyggen så var den alt for varm til at Alba kunne ligge i den på de varmeste dage. Der er mindre åbning, og der er ikke sådan at man kan åbne i kalechen så der kommer luft ind den vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden ting: de mørke barnevogne kommer ikke til at se beskidte ud så hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men vores sorte teutonia er falmet :( Big time!!! Men den har altid stået ude - også i solen når der ikke var skygge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres inputs :)

 

Jeg tror vi kaster os ud i at bestille en sort barnevogn, nu hvor flere af jer nævner at varmen ikke burde være større i denne farve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER