TroldeMor

Hvornår afslører i navnet?

33 indlæg i dette emne

Ja, det må du da gerne. Det er det irske navn Cillian. De første mange gange sagde hun bare at hun synes det lød for hårdt med navn der indeholdt "Kill" (Cillian udtales med K-lyd og ikke med S-lyd). Men det var sidste gang hun bragte det op det for alvor flød over for mig. Der sagde hun at hun syntes det lød som et taber-navn. Det synes jeg simpelthen var at gå over stregen. Jeg har elsket det navn i så mange år, og jeg synes virkelig det er så smukt. Og der er i øvrigt næsten ingen i DK der hedder det, og googler du det, så kommer der mere eller mindre kun resultater op hvor du kan læse om navnets betydning eller om skuespilleren Cillian Murphy, som vel næppe kan anses for at være en taber, så hvorfor hun drager den konklusion ved jeg ikke <_<

Og så får jeg aldrig rigtig sagt noget til hende når hun siger sådan nogle ting der faktisk sårer mig - det irriterer mig også, men det er en anden sag <_<

Der er da tider hvor jeg tænker at et navn er grimt, eller at jeg ihvertfald ikke ville kalde mit eget barn det, men jeg ville netop heller aldrig nævne det for forældrene, de kan jo også have alle mulige grunde til lige dét navn, det vil jeg da ikke træde på, bare på grund af min faktisk ret ligegyldige mening om navnet :(

Ej hvor er hun STRENG! :klap Ligesom JustMe er jeg til en anden genre af navne, men ellers synes jeg altså også at Cillian er pænt og det passer da perfekt til Clare! Synes ikke din svigermor kan være bekendt at tale så negativt om det <_< :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde besluttet os for Ida i graviditeten. Men vi afslørende det ikke for nogle(udover sp) for slut november hvor hun er døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WTF, det kan man sgu da ikke tillade sig at sige om et barns navn! :klap Det synes jeg virkelig er flabet og over stregen! :kram (+ jeg er dybt uenig, men det er jo noget andet)

Min kusine er sær ;) hun tror at verden kun er til for hendes skyld og at hun kan tillade sig alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også RIGTIG mange kommentarer på Pixie ;)

Ja faktisk også på Camille... De navne vi taler om får vi også kommentarer til.. Men denne gang er jeg faktisk ligeglad... Mest fordi min mor var mest strid i forhold til navnene sidste gang, og det samme er hun denne gang.. Men hun ender faktisk altid med at sige at "ja, jeg kunne jo heller ikke lide Camille, men nu elsker jeg det og det kommer jeg også til med det næste navn ligemeget hvad"... :) så det hjælper lidt på de ellers spydige kommentarer :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fortalte vi det først efter Isaac var født, denne gang er navnet officielt, da det er et navn Isaac har valgt, plus at hun bliver mere virkelig for os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang afslørede vi det efter kønsscanning. Blev scannet onsdag op til påske og havde lavet gækkebreve med de antal prikker der skulle til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne gang afslørede vi det efter kønsscanning. Blev scannet onsdag op til påske og havde lavet gækkebreve med de antal prikker der skulle til :)

Ret hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte navnet efter kønsskanning... og "testede" det så lige en uges tid før vi fortalte det til omverdenen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER