Ihpets-mortilto

Frokost ideer

12 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger det hele: frokost ideer til 1,5årig der NÆGTER rugbrødsmadder.

Krav:

- forholdsvis nemt, kan fx godt være noget man kan preppe i weekenden og så tø/varme på dagen

- ingen rugbrødsmadder

- sundt

Edit: vi er hjemme alle dage til frokost (stort set), så der er mulighed for varme, koge, spise med ske/gaffel osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved Silke Elia tit får rodfrugter i Dp, grillede aubergine og sqaush og pasta dertil en masse forskelligt gnavegrønt.

Ellers kunne jeg forestille mig diverse supper med den årstid vi går i måde fx tomatsuppe med pasta, jordskokkesuppe, kartoffel/porresuppe.

Æggekage.

Varm torskerogn, fiskefrikadeller, rødspættefilet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet megafan af toast, hvor brødet er lavet af blomkål og halloumi. Måske kunne det være noget for W? Det fungerer da i hvert fald som en lille sandwich-agtigt, der er blomkål i (du kan sikkert også bruge andre grøntsager), og hvis du vil, kan du da evt putte andre grøntsager i også. :) Sig til, hvis du vil have en opskrift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også lave smoothie med banan, bær, kokosmælk og måske endda chiafrø. Det er måske mere dessert end frokost, men der er da nogle vitaminer i :)

Eller lav små hapsere af agurkeskiver med god spegepølse og noget spøgelse i. Små miniburgere :)

Jeg har en veninde, der arbejdet i vuggestue, hvor børnene nogle gange fik madder med pålæg lavet af kippers og avocado. Én stor avocado, 2 dåser kippers og lidt citronsaft. Ser efter sigende noget skummelt ud, men var et hit blandt børnene, evt kombineret med en æggemad (de fik det på rugbrød, men måske kan du putte det på en bolle :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra har det også meget svært med rugbrød. Hun skal have formiddags mad med, men får varm frokost i vuggestuen.

Hun får gulerodsboller med, hvor der er solsikke frø i, man kan sikkert også bruge andre kerner. Jeg bager en potion ca 1 gang om mdr og smider i fryseren. De er nemme at tø op i mikroen om morgenen.

Derudover får hun en æggemuffin med. I den kan man fylde lige det fyld i man vil have. Af og til får hun en gulerods muffin med. Også noget jeg laver engang imellem og har i fryseren.

Så får hun lidt kødpålæg og/eller en frikadelle. Frikadellen er også lavet på forhånd og er i fryseren og lige til at tø op om morgenen. Og ja vi har en stor fryser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg elsker avokado og kippers :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor jeg kender det, hverken Johan eller Bella Gry spiser brød pt - på nær klatkager..

De får bl.a.

Kyllinglår

Humus med gnavegrønt

Kød/grønsagsfrikadeller

Æggeretter

Tomater og rejer stegt på panden og blandet med pasta

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg elsker avokado og kippers :D

Jeg skal også have prøvet det! Forestiller mig at det er virkelig grimt, men ret lækkert og mega sundt :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også have prøvet det! Forestiller mig at det er virkelig grimt, men ret lækkert og mega sundt :super

Jeg synes i hvert fald det er godt. Putter også gerne en god mayonnaise på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i hvert fald det er godt. Putter også gerne en god mayonnaise på ;)

Mmmm, alt bliver bedre med god mayonnaise ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mmmm, alt bliver bedre med god mayonnaise ;)

Ja. Og ved i hevet fald godt hvor Silke Elia har sin svaghed for mayo fra :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm tænker:

pasta

Pizzasnegle

pølsehorn

rodfrugter i stave/chunks

pitabrød

suppe (kan laves i store mængder, fryses ned i portionsstørrelser)

mos - med mange forskellige grove grøntsager og evt rodfrugter eller græskar

pirogger med forskelligt fyld

linsedeller - kan laves i store mængder og tages op efter behov

risengrød /andet grød

- gnavegrønt on the side uanset hvad ::)

rester fra aftensmad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER