Camillat

Erfaringer fra jer med halvhoej juniorseng :)

17 indlæg i dette emne

Ja, jeg overvejer for og imod at gaa direkte over til saadan en halvhoej juniorseng med huleplads nedenunder, naar Noah ikke laengere kan vaere i sin tremmeseng. Saa jer med erfaringer med saadan en: 

 

 

- gik I direkte fra tremme til saadan en?

 

- og ved hvilken alder/str? 

 

- Hvad har det givet af udfordringer eller problemer? 

 

- hvilken seng/maerke har I koebt og er I glade for den? 

 

- ville I have gjort det/noget anderledes set i bakspejlet? 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her!

:ditto

En ting, der har fået mig til at tøve lidt, er tanken om, at en lillebrøster måske hurtigt kunne synes, at det ville være sjovt at sove sammen med storebror, især hvis det var i en flot høj seng. Og hvis jeg pludselig har en halvanden-årig, der nægter at sove i tremmeseng, så vil jeg hellere have at h*n kravler over til storebror i en lav juniorseng end en halvhøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Vi er ikke gået direkte over i halvhøj. De er begge gået fra tremmeseng og i lav indstilbar seng. Sebastian var omkring 3 år, da han kom i halvhøj seng, Cassandra sover stadig i lav, vi ved ikke om hun kommer i halvhøj seng, men gør hun er det også omkring de 3 år.

 

- Udfordringen har været, at holde Cassandra fra Sebastians seng. Jeg har det ikke særlig godt med at hun er i en halvhøj seng. Nu har Sebastian fået en helhøj og det har ikke gjort det bedre. Cassandra kravler gerne op i sengen, men vi forsøger stadig at undgår det, for der er altså langt ned, men Sebastian skal samtidig også have den seng han nu engang har brug for.

I sig selv, synes jeg ikke sengen har været så problematisk, det er nemmere at skifte sengetøj i en lav seng, men det finder man jo ud af. Så det er mest i forbindelse med mindre søskende jeg synes det har været et problem.

 

- Vi har en flexa seng til dem. Cassandra har fået Sebastians gamle. Jeg er ikke videre imponeret, men vi har også måtte skille den ad og samle den igen af nogle omgange, pga flytninger. Det synes jeg ikke den har været helt glad for. At sove i er den udemærket.

 

- Kunne vi gøre det om, ville vi købe en billigere seng. Det var meningen den skulle følge Sebastian og blive helhøj, men da den ikke helt har levet op til forventningerne, så købte vi en ny til ham, som så gerne skal følge ham. Vi regner med at smide flexa'en ud om nogle år og købe en ny seng til Cassandra. Så kunne vi jo ligeså godt have købt en lidt billigere og så have skiftet som vi gør nu, men sparet pengene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- gik I direkte fra tremme til saadan en?
Ja :)

- og ved hvilken alder/str?
2,5 år

- Hvad har det givet af udfordringer eller problemer?
Ingen :)

- hvilken seng/maerke har I koebt og er I glade for den?
Den er fra Daelles Bolighus og vi er glade for den :)

- ville I have gjort det/noget anderledes set i bakspejlet?
Nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica gik direkte fra tremmeseng til halvhøj seng da hun lige var blevet 3 år (hun er ikke så stor, så hun blev i tremmesengen længe).

Jeg tænker ingen udfordringer når lillebrøster engang kan kravle op - så fjerner vi bare det nederste trin, så er den skid slået :p

Erica har ikke været helt glad for den og har i perioder foretrukket at sove på gæsteværelset hvor der ligger en 200x140 boxmadras på gulvet. Hun har sagt at sin egen seng (90x190) var for stor til hende. Da den hun vælger er større tolker jeg det som for høj til hende. Men nu sover hun gladeligt i den.

Vi fik den specialbygget og jeg elsker at seng og opbevaring ikke fylder mere.

lUasmlQ.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker ingen udfordringer når lillebrøster engang kan kravle op - så fjerner vi bare det nederste trin, så er den skid slået :p

[/quote

Det kan man håbe :) den var ikke gået her, så havde Cassandra bare hentet en skammel og kravlet op på. Men det er da forsøget værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man håbe :) den var ikke gået her, så havde Cassandra bare hentet en skammel og kravlet op på. Men det er da forsøget værd :)

God pointe, men så er det jo bare det øverste trin, der bliver fjernet. Pointen er at den største godt kan undvære et trin, og så fjerner man et den mindste ikke kan undvære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK, den er flot, sengen :)

 

Jeg har kig paa Lifetime Kidsrooms halvhoeje senge, som jeg ikke kan linke til her, fordi jeg ikke kan komme ind paa den danske side fra en Italiensk IP  :blink Der er nogle meget specielle iblandt, men forestiller mig ikke et helt legehus som seng, naermere helt basis halvhoej med mulighed for at goere den hoej eller lav seng. 

 

Ellers skal jeg have sonderet markedet hernede.... Noah kan sagtens vaere i sin tremmeseng endnu, saa det er ikke hoejaktuelt. Men lige pludselig begynder han maaske at kunne kravle over selv eller skal have den aaben. Her taenker jeg, at jeg gerne vil vaere paa forkant. 

 

Jeg har set billeder af Helles Astrids seng, hvor der var en tyk sengerand i... det kan maaske loese det med en meget stor seng? 

 

Tak for jeres erfaringer - keep them coming, darlings :loveshower  :loveshower  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe, men så er det jo bare det øverste trin, der bliver fjernet. Pointen er at den største godt kan undvære et trin, og så fjerner man et den mindste ikke kan undvære :)

Det kan nok lade sig gøre i jeres seng, som iøvrigt er rigtig flot :). På jeres er trappen ligesom lukket af af sengen.

På den halvhøje og nu den helhøje vi har, står trappen skråt ud fra sengen, så fjerner man et trin er der frit fald ud i luften. Det vil jeg ikke mene er løsningen og ligeså farligt.

Jeg er også sikker på at Cassandra vil forsøge at komme op, for kan storebror så kan hun også er udgangspunktet ;)

Så jeg har svært ved at se andre løsninger end en masse nej'er og noget man kan overveje ved køb af seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan nok lade sig gøre i jeres seng, som iøvrigt er rigtig flot :). På jeres er trappen ligesom lukket af af sengen.

På den halvhøje og nu den helhøje vi har, står trappen skråt ud fra sengen, så fjerner man et trin er der frit fald ud i luften. Det vil jeg ikke mene er løsningen og ligeså farligt.

Jeg er også sikker på at Cassandra vil forsøge at komme op, for kan storebror så kan hun også er udgangspunktet ;)

Så jeg har svært ved at se andre løsninger end en masse nej'er og noget man kan overveje ved køb af seng.

 

Ok, det lyder ogsaa farligt med frit fald gennem trappe! 

 

Jeg kan godt se, at det kan give udfordringer med smaa soeskende og her vil de skulle dele vaerelse paa et tidspunkt... udover at det bliver svaert at en ikke maa gaa ind paa den andens vaerelse, hvis der var hver sit. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica gik direkte fra tremmeseng til halvhøj seng da hun lige var blevet 3 år (hun er ikke så stor, så hun blev i tremmesengen længe).

Jeg tænker ingen udfordringer når lillebrøster engang kan kravle op - så fjerner vi bare det nederste trin, så er den skid slået :p

Erica har ikke været helt glad for den og har i perioder foretrukket at sove på gæsteværelset hvor der ligger en 200x140 boxmadras på gulvet. Hun har sagt at sin egen seng (90x190) var for stor til hende. Da den hun vælger er større tolker jeg det som for høj til hende. Men nu sover hun gladeligt i den.

Vi fik den specialbygget og jeg elsker at seng og opbevaring ikke fylder mere.

lUasmlQ.jpg

Åhh, det er jo som at se Lunas værelse! hun har bare tremmeseng endnu :p

Dejligt med lidt inspiration til specialbygget seng, for det ender vi nok med! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- gik I direkte fra tremme til saadan en?

Ja :)

- og ved hvilken alder/str?

2,5 år

- Hvad har det givet af udfordringer eller problemer?

Ingen :)

- hvilken seng/maerke har I koebt og er I glade for den?

Den er fra Daelles Bolighus og vi er glade for den :)

- ville I have gjort det/noget anderledes set i bakspejlet?

Nej :)

Hvorfor valgte I at han "allerede" skulle i en større seng der? :)

Vi overvejer meget kraftigt at købe en halvhøj seng til Sophia nu. Hun virker som om hun ikke har nok plads i tremmesengen. Hendes seng står op af væggen ind mod stuen, og vi hører nogle ordenlige bump derinde fra i løbet af aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor valgte I at han "allerede" skulle i en større seng der? :)

Vi overvejer meget kraftigt at købe en halvhøj seng til Sophia nu. Hun virker som om hun ikke har nok plads i tremmesengen. Hendes seng står op af væggen ind mod stuen, og vi hører nogle ordenlige bump derinde fra i løbet af aftenen.

 

Vi overvejer at goere det engang i starten af det nye aar... Men det kommer nok an paa finanserne og om han stadig trives i tremmesengen.Han kan godt faa faetters Gulliverseng, hvor siden kan pilles af, men spoergsmaalet er, om han skal have en ny seng en eller to gange i loebet af kort tid, for han vokser jo ud af tremmesengen paa et tidspunkt. Jeg har naesten ikke ork til at koebe en juniorseng og saa siden en hoej eller halvhoej... Noah har ogsaa sengerand, uldtaeppe, Nemo og et valgfrit andet dyr, pude, Ninnerne og sig selv i sengen. Synes det virker mere og mere trangt der  :P

 

Han maa med ud og koebe og saa maa vi se, hvad hans reaktion er paa saadan en halvhoej fra Lifetime Kidsrooms. Der er en distributoer/butik med dansk ejer en times koersel herfra, saa der maa vi hen en dag inden laenge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har en halv høj seng i voksen størrelse. Kom over da han var 2 år og 9 mdr hvor vi flyttede. Jeg tror vi er ret heldige men Felix står ikke af sin seng om natten og morgenen. Han kalder. Og nu har han snart sovet der i et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine store piger røg ud over kanten i deres halvhøj seng. Freja røg også ud over ved trappen

Kender en del hvor børnene er kommet til skade, så pixie får ikke sådan en.

Hulen var sjov i starten for de store men med tiden blev det bare til opbevaringsplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har en halv høj seng i voksen størrelse. Kom over da han var 2 år og 9 mdr hvor vi flyttede. Jeg tror vi er ret heldige men Felix står ikke af sin seng om natten og morgenen. Han kalder. Og nu har han snart sovet der i et år.

 

Tak for din erfaring - haaber faktisk at han kalder, hvis det er det, vi goer :)

 

Begge mine store piger røg ud over kanten i deres halvhøj seng. Freja røg også ud over ved trappen

Kender en del hvor børnene er kommet til skade, så pixie får ikke sådan en.

Hulen var sjov i starten for de store men med tiden blev det bare til opbevaringsplads.

 

Og tak for DEN erfaring! Det har jeg ogsaa taenkt paa, om kan ske, for det er jo yderst uheldigt :(

 

Det med hulen, det ved jeg ikke... Det er faktisk begraenset, hvad han laver inde paa sit vaerelse, men det kan jo ske at han faar brug for saadan et sted, hvis han faar en lillesoester eller en lillebror. Jeg har ogsaa overvejet en juniorseng og saa en tipi til ham istedet :) Saa er det bare det med juniorsengen, for synes ikke, der er ret mange paene! 

 

Maja fik en halvhøj Flexa-seng da hun var 3 år, og det har været fuldstændig problemfrit... Hun skulle lige lære selv at kravle op og ned, og det tog vel et par dage før hun var tryg ved det. Eneste 'ulempe' var at vi havde tænkt at hun så selv kunne komme ind til os om morgenen, men nej, hun lå stadig og kaldte indtil hun var næsten 4,5 :lol :lol :lol

 

Ha ha, ja, det er jo lige om det er en fordel eller en ulempe, mest fordi Noah ikke sover ret godt sammen med os. Derfor taenker jeg, at han helst maa blive hos sig selv og saa kalde, saa vi kan putte ham igen :D

 

Men vi skal jo igennem den slags paa et tidspunkt, taenker jeg...  -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER