TiaK

Dårlig håndmotorik

13 indlæg i dette emne

Jeg har opdaget at Erica har rigtig dårlig motorik på højre hånd. Vi har længe (=siden hun var et halvt år) været bevidst om at venstre var hendes foretrukne, men ikke tænkt mere over det, da der jo er mange, der er venstrehåndede.

Men den anden dag opdagede jeg hun ikke kun stritte med lillefingeren på højre hånd! :blink Hun har også svært med pege og langefingeren. Ringefinger er umulig, men det er den også på venstre.

Bør jeg søge læge? Kan man gøre noget ved det, mon hun skal trænes noget mere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har opdaget at Erica har rigtig dårlig motorik på højre hånd. Vi har længe (=siden hun var et halvt år) været bevidst om at venstre var hendes foretrukne, men ikke tænkt mere over det, da der jo er mange, der er venstrehåndede.

Men den anden dag opdagede jeg hun ikke kun stritte med lillefingeren på højre hånd! :blink Hun har også svært med pege og langefingeren. Ringefinger er umulig, men det er den også på venstre.

Bør jeg søge læge? Kan man gøre noget ved det, mon hun skal trænes noget mere?

Min tidligere chef kunne ikke strække ringe- og pegefingeren helt ud på begge hænder. Jeg tror jeg ville ringe/skrive til lægen. Hellere en gang for meget.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge eller måske SP?

Der er bedre at få det tjekket, HVIS det er noget at være obs på.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige som de to andre og ville også lige kontakte lægen og høre ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :)

Nu har jeg skrevet til lægen. Spændende hvad hun svarer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja :) Umiddelbart mente hun bare vi skulle træne med hende, og hvis det fortsatte, så måtte vi komme ind med hende.

Men hvor er det svært at få hende til at træne den! "nej mor, det kan jeg ikke"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg forestille mig. Hun har jo nok svært ved at forstå hvorfor hun skal gøre det.

Håber træningen hjælper alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God forslag til skjult træning:

 

modellervoks

leg med sand/mudder med hånden

de dér sjove ansigter

 

 

hvis der ikke er sket noget inden for en mdr ville jeg få det undersøgt nærmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God forslag til skjult træning:

 

modellervoks

leg med sand/mudder med hånden

de dér sjove ansigter

 

 

hvis der ikke er sket noget inden for en mdr ville jeg få det undersøgt nærmere.

 

Tak for input.

 

Vi leger en del med modellervoks - der har jeg ikke været obs på om hun bruger begge hænder lige meget, jeg kunne dog forestille mig hun primært bruger venstre...

 

De har en indendørs sandkasse i BH, hvor sandet er en mellemting mellem rigtig sand og modellervoks... Men igen - hvordan "tvinger" man hende til at bruge højre hånd til det svære?

 

Sjove ansigter er et godt bud.

 

Derudover leger vi "tommelfinger, hvor er du" og andre fagte/fingrelege/remser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lave "konkurrencer" hvor du også var med hvor I brugte begge hænder på skift og holdt den anden på ryggen.

 

finde øvelser hvor begge hænder er involveret - perlekæder, man kan få forskellig størrelser perler.

 

lave bolledej - form boller, rul pølser til små flutes mellem hænderne, brug kagerulle til at lave flade brød eller småkager

 

klip i papir - kræver noget af begge hænder og fingre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det egentlig med Erikas hånd? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER