KamillaSkruk

min graviditet op og nedture :) Baby nr 1

4 indlæg i dette emne

Så har jeg fået en positiv graviditetstest er i dag på 32'ende dagen, hvis man tager efter sidste mens første dag.. dvs jeg er mellem 4+1 og 4+4 alt efter hvornår min ægløsning har været..

- Nogen der har styr på hvornår man skal til den første scanning ?

- Hville bestemte vitamine skal man tager (jeg tager gravid vitaminer)

- Hvad er det bedste at gøre i forhold til mad og motion ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa! Stort tillykke :loveshower Det er bare en helt fantastisk rejse, du skal på nu :kuller

Jeg vil lige høre, om du ikke hellere vil have tråden over i det forum, der hedder "graviditetstråde"? Det er der, hvor vi typisk har personlige tråde, hvor man kan skrive dit og dat om sit forløb gennem graviditeten, og det lyder til at det er sådan en tråd, du har startet? :)

Og så dine spørgsmål:

Første scanning ligger når du er ca mellem 11+ og 13+

Hvis du tager gravidvitaminer burde du i princippet være dækket godt ind. Der er tråde hist og pist herinde om kosttilskud til dem, der er mere "avancerede" og tager flere ting, men de officielle anbefalinger lyder såvidt jeg husker på 10 mg d-vitamin (som nok er i din gravid-pille), 400 mg folsyre (som nok også er i din gravid-pille), kalk, fiskeolie og så jern fra uge 10. Din læge skal nok hjælpe dig også. Jeg fik udleveret et ark, hvor anbefalingerne stod på, da jeg var til lægen første gang :)

Mht mad og motion gælder rimelig meget, de almindelige anbefalinger mht. fisk, sukker, fibre, grønt, bevægelse osv. Mht. motion kan du formodentlig fortsætte som du plejer medmindre det gør ondt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg godt loge, har oprettet indlægget det andet sted nu :)

Tak for hjælpen!

Shit det er vildt, drømmen går i opfyldelse!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, så lukker jeg den her, så du ikke har to :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guest
This topic is now closed to further replies.